Gå til innhold

Klarer ikke First Priceprodukter osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe jeg ikke takler her i livet, så er det mat fra First Price, Smart 365, Nordfjord osv. De billigmerkene er kanskje billige og skal være et alternativ for merkemat, men fy faen. Det har seg sånn at moren min prøver å "spare penger", så hun kjøper masse mat fra Smart 365.
Jeg vet ikke hva det er, for jeg er tydelgvis den eneste i familien som merker forskjell. Men maten der smaker dritt, det er tilsatt SUKKER i skinken og jeg er seriøst skeptisk til all den billigmaten.

Jeg synes at Matmesteren, Rimi, Rema 1000 osv. har bra mat (altså, deres egenproduserte mat), men disse aller billigste suger dritt, uansett om det er frossenpizza, skinke, frokostblanding eller syltetøy. Skjønner ikke at folk ikke merker det, og bruker å kjøpe det! Er jeg virkelig den eneste?

Anonymous poster hash: 3250d...60a
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Maten smaker helt grusomt! Bruker andre produkter som poser, bakepapir osv, men alt av mat holder jeg meg unna

• Liker 4
Skrevet

det finnes bra og dårlige varer av alt når det kommer til det billige. jeg spiser ALDRI kneipen til first price, men skinken feks syns jeg er helt ok :)

Anonymous poster hash: 0f793...142
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt ok, spesielt hvis jeg er i en situasjon hvor jeg faktisk må kjøpe det på grunn av penger. Har spist mye First Price-mat i løpet av livet på grunn av nettopp det, så det kan jo være at jeg bare er vant til det. Det er derimot mange produkter hvor jeg ikke merker noe særlig forskjell, så da gidder jeg ikke å betale ekstra - da blir det First Price uansett hvor god råd jeg har.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes mange billig-produkter er vel så bra(kjøpte kylling og kalkunpanetter fra coop sitt merke, beste ferdig-panettene jeg har funnet), og noen ganger er de bedre enn "orginalen." Men det er jo ikke alltid, syltetøy fra sånne billigmerker er jo bare sukker-kliss, mens sjokopålegg merker jeg fint lite forskjell av(er jo sukkerkliss det også men det SKAL jo være sukker kliss :fnise: ). Så har egentlig prøvd meg frem på hva som funker og ikke. Firsprice brød=aldri mer. Muglet på 1 dag...

Anonymous poster hash: 54311...a6a
  • Liker 3
Skrevet

Nå må du gi deg. EMV er billige pga markedsføringskostnader osv, det er seriøse, vanlige leverandører og produsenter.

Anonymous poster hash: 1c2c3...c18

• Liker 13
Skrevet

Har noen produkter jeg merker stor forskjell på, men noe går igjen an. Kan også bli litt oppgitt når jeg får servert mat jeg merker er billigmerker, for ja, noe smaker virkelig dårlig. I familien/slekta er jeg nok den som er mest "prippen" når det kommer til mat. Jeg finner alltid noe å spise, men må gjerne smake meg frem...

Må slenge på at jeg alltid er takknemlig når jeg får mat borte, men at jeg kanskje tar bare litt av alt, og forskyner meg med det jeg synes er greit. Har ikke støtt på store problemer pga dette. Men TS, du er iallefall ikke alene.

Anonymous poster hash: 8cfab...b23
  • Liker 1
Skrevet

Coop sitt merke "Coop" er ikke det billigste, og dermed er kvaliteten høyere. Jeg klarer godt å spise mat fra Coop, for det virker mer ekte og mindre jalla.

Det mest jalla er Smart 365 og First Price. Forferdelig innpakning, stygg logo som skriker billig og at maten er dritt...

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan godt bruke en del First Price produkter, men maten takler jeg ikke. Du er ikke den eneste TS.

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo ikke alltid, syltetøy fra sånne billigmerker er jo bare sukker-kliss

Anonymous poster hash: 54311...a6a

Det er fordi det ikke er syltetøy. Det er rester etter saft-laging-prosessen. De kjøtt-restene fra frukten (som i fruktkjøtt) brukes til å lage "syltetøy" av. Men i og med at det er lite fruktsmak igjen så brukes det mengder på mengder med sukker for å svekke den tørre og dårlige smaken.

Anonymous poster hash: f5033...d93

• Liker 3
Skrevet

Nå må du gi deg. EMV er billige pga markedsføringskostnader osv, det er seriøse, vanlige leverandører og produsenter.

Anonymous poster hash: 1c2c3...c18

Rimi sitt merke (som f.eks. har Rimi tacosaus og mange andre ting), Coop sitt merke som har kjempemasse utvalg, Matmesteren osv. har heller ikke markedsføring av sine produkter, men likevel er de dyrere og av mye bedre kvalitet.

Skrevet

First price har en skikkelig god kaviar :D

• Liker 3
Skrevet

Syns First Price har noen gode produkter. Sprø Maisputer er jo himmelsk gode. Leverposteien er god, ikke så salt som de andre. Majonesen er veldig god, den smaker ikke bare fett sånn som Mills sin. Kaviaren er digg!

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper First Price plastposer, - de fungerer kjempefint, og er billige. Bomullspads er også noe jeg bruker mye av, og foretrekker dem fremfor mange andre merker som har en lei tendens til å loe fælt. Kjøpte nylig husholdningssaft, og må kanskje helle mer av den oppi glasset før jeg kan blande den ut med vann enn de dyrere merkene, men den smaker greit. Kanskje ikke like god som Lerum saft, men, men.

Anonymous poster hash: 1b5dc...c89
  • Liker 1
Skrevet

Syns First Price har noen gode produkter. Sprø Maisputer er jo himmelsk gode. Leverposteien er god, ikke så salt som de andre. Majonesen er veldig god, den smaker ikke bare fett sånn som Mills sin. Kaviaren er digg!

:overrasket::overrasket::overrasket:

Skrevet

:overrasket::overrasket::overrasket:

Nei, EP, det er ikke slik som ryktene sier. Det er ikke sant at First Price majonesen lages av svensker som står og klemmer ut kvisene sine i et glass.

• Liker 14
Skrevet

Nei, EP, det er ikke slik som ryktene sier. Det er ikke sant at First Price majonesen lages av svensker som står og klemmer ut kvisene sine i et glass.

Det rykte har jeg faktisk ikke hørt :skratte:

Skrevet

Er det noe jeg ikke takler her i livet, så er det mat fra First Price, Smart 365, Nordfjord osv. De billigmerkene er kanskje billige og skal være et alternativ for merkemat, men fy faen. Det har seg sånn at moren min prøver å "spare penger", så hun kjøper masse mat fra Smart 365.

Jeg vet ikke hva det er, for jeg er tydelgvis den eneste i familien som merker forskjell. Men maten der smaker dritt, det er tilsatt SUKKER i skinken og jeg er seriøst skeptisk til all den billigmaten.

Jeg synes at Matmesteren, Rimi, Rema 1000 osv. har bra mat (altså, deres egenproduserte mat), men disse aller billigste suger dritt, uansett om det er frossenpizza, skinke, frokostblanding eller syltetøy. Skjønner ikke at folk ikke merker det, og bruker å kjøpe det! Er jeg virkelig den eneste?

Bare for å nevne det:

Gilde leverer også til smart365. Det samme kjøttet som du får når du kjøper mat med gilde-logo . Bare å se på autorisasjonsnummeret :)

Har ingen problemer med råvarer fra billigmerkene, de holder som regel vel så god kvalitet som merkevaren. Men bearbeidede produkter holder jeg meg unna, f.eks servelat og kalverullade f.eks. Der foretrekker jeg skikkelig vare.

Anonymous poster hash: fc7fd...40a

• Liker 5
Skrevet

:skratte::skratte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...