AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Jeg bor utenfor Bergen og har søkt på jobber siden sommer. Bor oss foreldrene mine, er 19år, og går ikke på skole/universitet. Dersom jeg skal flytte trenger jeg mange flere tusen, så lurer på om det er mulig å få sosialpenger om man bor hjemme? Har lest at man får 6tusen til leie/strøm og deretter 5tusen til livsopphold. Kan jeg som bor oss foreldrene få livsopphold til jeg får jobb? Dersom jeg må flytte får å få det koster det jo bare enda mere. Jeg er dessverre ikke supermenneske, og langt ifra slike utadvente ansatte på butikker. Jeg lyger jo i søknaden om at jeg er glad i å være med mennesker og slike ting de krever i annonsen. Overdriver ikke om at jeg smiler 24/7 og får meg til å høres litt for god til å være sann. Egentlig er jeg supersjenert og er ''redd'' for folk. Klarer ikke smalltalk, men jeg kan gjøre jobben og sluntrer ikke unna, men å spy frem smalltalk får meg så nervøs at jeg nesten bokstavlig talt spyr.. Øver meg mye på det, men jeg er bare ikke en slik person. Har søkt barnehager, matbutikker, klesbutikker, kontorjobb. Bare for å forsvare meg så får jeg ofte mail om at det var langt over hundre søkere og de trenger sånn 1-2 personer. Må jeg gå på NAV, bestille time, eller kan jeg søke på nettsiden? Altså kan man søke sosialpenger over nettet? Har spurt på kg før, men tør ikke gå på nav i tilfelle jeg blir møtt av den spydigheten og nærmest mobbingen om at jeg er for lat og det er dødsyke folk som virkelig trenger pengene. Vil egentlig få et ordentlig svar her og latterligjøres på nett enn å bli latterligjort av en NAVansatt. Så spør igjen.. Anonymous poster hash: 99ae6...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Ja, det får du. Lykke til med jobbsøking. Anonymous poster hash: 6f454...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå