Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2002 #1 Skrevet 27. juni 2002 Jeg skal kjøpe meg en leilighet og lurer på om det er en god idé å satse på innfelte lyspunkter i taket. Er det noen som har positive/negative erfaringer eller argumenter for/imot? Har hørt at dette koster omkring 1000 kr pr punkt. Stemmer det? Hvor mange punkter trengs til f.ex. 30 kvm?
Cilla Skrevet 27. juni 2002 #2 Skrevet 27. juni 2002 Jeg vet ikke hvor mange spotter enntrenger til ditt tak, men tror de fleste bruker oddetall i antallet. Vi skal ha tre spotter på badet vårt, det er ca 8 kvm, og de koster 1000 kr stk
Charmina Skrevet 8. juli 2002 #3 Skrevet 8. juli 2002 Hei Spotter i taket kan være fint det....men selv er jeg nok ikke den største tilhengeren av akkurat det! Jeg har alltid likt tak best uten. Føler vell at de stjeler litt oppmerksomhet oppi der! men det er jo en ok måte å få lys på da! Her hos meg hadde det iallefall ikke passet for jeg bor i et gammelt hus hvor det er veldig høyt under taket og hvor det er veldige flotte profilerte lister rundt alle takene. det hadde brytt veldig med den gammeldagse stilen om det da kom spotter oppe i taket! Ellers er jeg veldig glad i lys, men skulle ønske det fantes masse vegglamper som gikk på batteri sånn at man slapp de teite ledningene nedover veggen! Har derfor bare lamper på gulvet og i taket foreløbig! Sommerhilsen fra Charmina
Tuppen Skrevet 9. juli 2002 #4 Skrevet 9. juli 2002 Hei Jeg har down-ligts både på badet og biblioteket og er veldi fornøyd med disse. det du må tenke på er at du alltid må han en boks eller lig. over taket fordi at disse lysene varmer så veldig mye opp. Slike bokser kan kjøper vet jeg. Lykke til
Gjest Lea Skrevet 9. juli 2002 #5 Skrevet 9. juli 2002 Elektrikeren har nok med seg bokser når han skal sette dem opp. jeg anbefaler deg ikke å sette opp for mange spotter. Det blir fort litt dominerende. Dessuten må du jo ha plass mellom over- og undertaket (evt må du felle ned taket). Hvis det er lagt nytt tak under evt murtak brukes det "paraplyer" i stedet for bokser.
Mirella Skrevet 18. juli 2002 #6 Skrevet 18. juli 2002 Mitt tips er at du kan stikke innom steder du vet har spotter i taket, f.eks. hos venner og kjente etc. Hver enkelt spott lyser ganske bra opp i sin enkelt-het,men du må huske på at du som regel blir å dimme den ned. Prøv å vurder hvor du trenger lys, f.eks. over sittegrupper,tv-krok, i vindu osv. Og til slutt; IKKE kjøp hvite spotter!!!! Mine skulle visstnok være at meget god kvalitet, men de blir misfarget etter en stund.Husk at det er meget varmt oppe i spotten når lyset er på!!! Jeg er mye mer fornøyd med patinert messing. Men smaken er som baken.....!!! Lykke til!! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå