Gå til innhold

tips til redelig og rimelig pc-reparatør i oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pc-en streiket, trolig etter bruk av feil strømkabel (lik spenning som den som hørte til men har hørt at det kan være derfor den plutselig ble svart).

Pc'en er bare et drøyt år så ville gjerne fått litt mer nytte av den. Noen med god erfaring mtp reparasjon??

Anonymous poster hash: 4ab86...a9b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det bør spesifiseres her at det er en som har peiling på elektronikk og ikke "pc" som sådan du er ute etter. For hvis dette er feilen er det mulig noen kondensatorer og tjafs er blåst og må byttes. Som krever loddebolt og kunnskap til å bruke det.

For å "fikse pc" er for mange det å ordne drivere, installasjon av programvare, konfigurasjon av software osv.

Skrevet

Tror det bør spesifiseres her at det er en som har peiling på elektronikk og ikke "pc" som sådan du er ute etter. For hvis dette er feilen er det mulig noen kondensatorer og tjafs er blåst og må byttes. Som krever loddebolt og kunnskap til å bruke det.

For å "fikse pc" er for mange det å ordne drivere, installasjon av programvare, konfigurasjon av software osv.

Jeg prøvde jo å spesifisere problemet med denne pc'en i hovedinnlegget, så langt min kunnskap om pc'er rekker... ;) Spørsmålet er: har du noen anbefaling???

Skrevet

Send den inn der du kjøpte den eller hør med produsenten.

Skrevet

Jeg prøvde jo å spesifisere problemet med denne pc'en i hovedinnlegget, så langt min kunnskap om pc'er rekker... ;) Spørsmålet er: har du noen anbefaling???

Folk som har lite peiling på elektronikk og den type problemer vil bare se at du etterspør pcteknikere og referere deg til vanlige folk som kan det jeg nevnte istedet. Disse vil isåfall ikke kunne hjelpe deg. Om hovedkortet er blåst må hele maskinen skrus opp, komponenter skiftes og en må foreta en feilsøking for å sjekke om det kan reddes. Selv da er det ingen garanti for at ikke noe annet også kan være skadet. Som jeg tipset deg om i et tidligere innlegg for en stund siden - ta med deg pcen til en diger elektronikkforretning og spør pent om du kan prøve den opp mot en korrekt strømforsyning fra en utstillingsmaskin og se om det skjer noe da. Om den fremdeles ikke fungerer er det strømtilkoblingen i maskinen som er ødelagt eller som sagt komponenter på hovedkortet. Å kjøpe et brukt hovedkort på ebay med frakt og moms vil komme seg på ca 1000 kroner. Da må du ha noen som bytter over cpu, wifi etc og kobler om alt inne i laptoppen etterpå. Vil anslå 2-6 timers arbeid.

Send den inn der du kjøpte den eller hør med produsenten.

Anbefales ikke. Å få sett på den vil koste 1000 om du vil ha den tilbake. Og reperasjon hos serviceteknikker der vil koste langt mer enn det smaker. Du vil da få kjøpt en pc for tilsvarende samme sum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...