Gå til innhold

Per Vålnes saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..og når det gjelder Therese og Marianne-saken f.eks...Hvor er de såkalt synske da??

Når det gjelder Therese tror jeg at Lena Ranahag har gjort et søk. Av det kom det frem at hun liksom ikke fikk "kontakt" med henne, noe som kan tolkes som at hun ikke er død. Det er en teori som går på at hun kan ha blitt tatt med til Iran eller noe...

Men det ble avsporing det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har jo søkt etter ham, og nå skal de vel grave opp?

De må jo være rimelig mistenksomme til at han kan ligge i sementen der ja...

Var der i sommer og da var alt som det pleier. Men må være uhyggelig når de begynner med gravingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at de mistenker at han ligger der er visstnok to uavhengige uttalelser fra andre kjeltringer om at han ligger begravet der. Og jeg mener å ha lest at en av de siktede jobbet på gjestestua da det ble foretatt ombygging der.

Om de faktisk har klart å gjemme et lik i bakken under gjestestua, blir jeg veldig imponert. Skal jammen mye til for å klare det uten å bli oppdaget.

Virker på meg som at politiet har fått panikk, og har kommet til et "point of no return" der nederlaget er så stort om de mislykkes, at de bare peiser på, selv om det er liten sannsynlighet for gjennombrudd og det koster milioner av kroner.

De drev jo også massiv overvåking av en av de siktede over en lang tid, der de til og med prøvde å avsløre han ved å lokke han i diverse feller, uten noe resultat.

Anonymous poster hash: 282c1...520

Noen jobbet der ja, husker ikke hvem. Om det var en eller alle...

Men det stedet er knøttlite. Og kan jo bare forestille meg hvor mye det prates hvis de som er mistenkt er av det litt "lurvete" slaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ligger ikke evt inni i betongen. Han ligger i marka under selve betongen. Under all stein og jord. Så ble betongen fylt oppå der igjen.

Anonymous poster hash: 2e6a9...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og når det gjelder Therese og Marianne-saken f.eks...Hvor er de såkalt synske da??

Jeg har lest boka som Mariannes mor skrev om saken. Der sier hun at de gjentatte ganger har benyttet seg av "klarsynte" og "synske", uten å få noen konkrete svar. Mener å huske at hun likevel satt igjen med positive inntrykk, men det er sikkert godt å føle at man virkelig forsøkte alt i en sånn sak.

I tillegg er saken tatt opp minst en gang av "klarsynte" i regi av TVNorge.

Anonymous poster hash: 10c64...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor i alle dager ble dette innlegg et slettet med begrunnelsen "spekulasjoner"??? :klo:

Årsaken til at de mistenker at han ligger der er visstnok to uavhengige uttalelser fra andre kjeltringer om at han ligger begravet der. Og jeg mener å ha lest at en av de siktede jobbet på gjestestua da det ble foretatt ombygging der.

Om de faktisk har klart å gjemme et lik i bakken under gjestestua, blir jeg veldig imponert. Skal jammen mye til for å klare det uten å bli oppdaget.

Virker på meg som at politiet har fått panikk, og har kommet til et "point of no return" der nederlaget er så stort om de mislykkes, at de bare peiser på, selv om det er liten sannsynlighet for gjennombrudd og det koster milioner av kroner.

De drev jo også massiv overvåking av en av de siktede over en lang tid, der de til og med prøvde å avsløre han ved å lokke han i diverse feller, uten noe resultat.



Anonymous poster hash: 282c1...520
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ligger ikke evt inni i betongen. Han ligger i marka under selve betongen. Under all stein og jord. Så ble betongen fylt oppå der igjen.

Anonymous poster hash: 2e6a9...bc8

Analysene de gjør er jo fra betongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Hvor gamle er disse barna? 

Er de barn av Per Vålnes og samboeren, eller er de samboeren sine særkullsbarn?

Saboeren og de andre siktede ser ut til å være forhåndsdømt. Jeg kjenner ikke saken, og sitter igjen med et inntrykk om sannsynlig skyld.

Jeg tenker først og fremst på barna, mulig de har mistet sin far, og helt sikkert har de en mor som mange i lokalsamfunnet tror er en morder. Uten at vi engang vet om vedkommende er drept. 

Stakkars familie. Jeg håper Vålnes har dødd i en ulykke, eller tatt sitt eget liv. Det er mer enn vanskelig nok for de pårørende. Eller at politiet finner ut hva som har skjedd, og kan ta ut tiltale mot de siktede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å se på serien om denne saken på NRK? 
det er jo helt utrolig hele saken…… så utrolig trist at han ikke er funnet …….

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (51 minutter siden):

Noen som har begynt å se på serien om denne saken på NRK? 
det er jo helt utrolig hele saken…… så utrolig trist at han ikke er funnet …….

Har sett de to første episodene og min første tanke var at her er det amfetamin og typiske misbrukere av svineriet inn i bildet, det kommer ikke direkte frem at det er et tungt rusmiljø eller at den savnede var misbruker selv men historien så langt minner om typiske "makkastukere".

  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun samboeren virker jo helt blåst/gæren 😳😳😳 lurer på hvordan det går med barna….. og hva som skjedde med dem oppi dette når det stod på 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man ser at festdeltakerne lyver så det renner, han ene blir skikkelig stresset når han skal prate om dagen derpå. Tar seg i ansiktet hele tiden.. det oser stress av ham.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (På 11.11.2021 den 13.01):

Man ser at festdeltakerne lyver så det renner, han ene blir skikkelig stresset når han skal prate om dagen derpå. Tar seg i ansiktet hele tiden.. det oser stress av ham.

Det er jo bare helt utrolig dårlig av politiet. Eller så er beviskravene altfor strenge. En "fyllegjeng" av amatører i ei bygd i Nord-Norge, der indisiene er så sterke som bare det. Skammelig dårlig politiarbeid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han ene festdeltakeren er med i hver eneste episode. Han skjelver når han snakker og det er ingen sammenheng i det han forteller. Det kommer veldig tydelig fram i dagens episode. 

Alkohol og amfetamin over hele linja. Alle sier at de ikke husker hva som har skjedd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som skurrer her…samboer vil ikke snakke med familien til Per etter han er forsvunnet, og den nye «mannen» flytter inn kort tid senere…resten av det som kommer frem i dokumentarserien er bare indisier. Dog sterke indisier spør du meg, men rettsvesenet har sine retningslinjer som må følges, og av den grunn går hun fri i dag. 

Endret av Crimejunkie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt merkelig at ingen tror han kunne ha gått langt opp i fjellet der bilen ble funnet, og dødd av naturlige årsaker. Han hadde tydelig store problemer. Det er mye indisier mot samboeren, men ingen bevis. Hele den gjengen som var der på 50-års dagen virker som alkoholkere/rusmisbrukere. Slike folk sier før eller senere noe som røper de.

Et søskenbarn av Vågnes satt og fortalte hvor snill han var, og det gode forholdet de alltid hadde. men så gikk hun over til å snakke om da samboeren ringte og ba henne komme over, for "Per var på vei hjem og hun var så redd". Søskenbarnet dro dit, men sa; "Nei, han har 3 timer på å kjøre hit, han roer seg ned". Så kom Per Vågnes hjem, så sint som hun aldri hadde sett han før, og slengte bag'er og vesker fra seg og skrek til samboeren "Jeg skal drepe deg!" før han forsvant inn i et annet rom.

En annen sa at Per Vågnes ikke hadde slått samboeren, men at han hadde taket på henne og at det ikke var et godt forhold. Og hun slektningen som gikk sammen med Per Vågnes på gata, og han vendte seg mor henne og sa: "Hørte du, hørte du hva de sier?". Og hun bare svarte "Nei, jeg hørte ikke noe?" Per Vågnes virker som om han trodde mange var ute etter å ta han. En annen forteller hvordan han virket hyggelig, men litt eksentrisk når man førts møtte han. Men etter hvert som de ble bedre kjent, kom hans sanne jeg fram og han fikk motvilje mot Vågsnes.

Noe annet er at de hadde to barn sammen. Hva syntes de to barna om at pappa var borte? Hadde de hatt et godt forhold til han? Ingen nevner de guttene i det hele tatt. Men det er sagt at Vågnes var ute i annekset nesten hele tiden, og bare var inne i huset for å dusje. Samboeren hans måtte ha følt seg som alenemor. Og snakket han med barna i det hele tatt? Lekte med de? La de til sengs? Det er som om barna ikke eksisterer i dokumentaren så langt.

Hvor store var de? Ingen sier det.

Ble barna spurt på politihuset/av sosialfolk hvordan det var i familien før han forsvant? Ingen sier det.

Hvor var barna mens samboeren satt omtrent et helt år i varetekt? Ingen sier det.

Hun og Per hadde vært sammen siden hun var tenåring og leide hybel hos han, og nå var Per 50 år. Jeg tror hun sa i den siste episoden "Hvis jeg hadde villet ta livet av Per, hvorfor skulle jeg ha ventet 18 år?" Så barna kunne ha vært tenåringer eller helt små. Uansett er det ti år siden han forsvant, og barna skulle snart være store nok til å si noe. Jeg vet ikke om NRK har vært i kontakt med barna (hvis de er voksne) for det sier ikke serien noe om.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/fire-gater-politiet-ikke-har-fatt-svar-pa-etter-at-per-valnes-forsvant-1.15733642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...