Gå til innhold

Per Vålnes saken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ufattelig tragisk sak, det må være vanskelig for familien å sitte igjen uten svar. Flere som har fulgt med på saken?

Anonymous poster hash: e29c4...0b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fulgt med den. Skikkelig crazy. Virker som om det er et gjeng med speed-freakere som har vært litt for driftige.

Endret av Bjørkeris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han som muligens ligger under en hytte? Og som de tror/trodde samboeren med venn (elsker) hadde drept? Det er en spesiell sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak. Men jeg forstår ikke helt hvordan de kan ha gravd ham ned under et stort bygg?

Anonymous poster hash: a42bb...006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist sak. Men jeg forstår ikke helt hvordan de kan ha gravd ham ned under et stort bygg?

Det var en større ombygging på Vollan Gjestestue i den perioden Vålnes forsvant. Teorien er at de har benyttet seg av dette og lagt ham i et av hullene i forbindelse med byggingen og gravd over ham. De mistenker rett og slett at han er begravd i grunnmuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en større ombygging på Vollan Gjestestue i den perioden Vålnes forsvant. Teorien er at de har benyttet seg av dette og lagt ham i et av hullene i forbindelse med byggingen og gravd over ham. De mistenker rett og slett at han er begravd i grunnmuren.

Jeg husker en gammel gammel gammel gammel gammmmmmmmmellll episode fra Mythbusters der de hadde gravd ned noen døde griser utenfor studiolokalet sitt for å se om det var mulig å gjemme lik på den måten. Etter noen dager stank det helt grusomt. Hvis det var sant (og jeg går ut fra at de stort sett er ærlige i det programmet sitt) så ville det ha luktet lang vei hvis noen grevde ned et lik under en grunnmur eller tilsvarende. Det blir en god del gasser og forskjellig så det er ikke nubbsjanse for at det bare fordunster litt og litt og ingen merker det.

Anonymous poster hash: 56fca...a39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gammel gammel gammel gammel gammmmmmmmmellll episode fra Mythbusters der de hadde gravd ned noen døde griser utenfor studiolokalet sitt for å se om det var mulig å gjemme lik på den måten. Etter noen dager stank det helt grusomt. Hvis det var sant (og jeg går ut fra at de stort sett er ærlige i det programmet sitt) så ville det ha luktet lang vei hvis noen grevde ned et lik under en grunnmur eller tilsvarende. Det blir en god del gasser og forskjellig så det er ikke nubbsjanse for at det bare fordunster litt og litt og ingen merker det.

Hva om liket er partert e.l? Morbid men det er en mulighet.

Nå har jeg lest mer om saken. Veldig trist sak. Han og samboeren har to barn, det gjør det enda mer grusomt. Det at Vålnes bare kjente en av de inviterte på festen, og festdeltakerne nekter å la seg avhøre, høres ikke bra ut.

Anbefaler denne artikkelen for andre som vil lese om saken http://pluss.vg.no/2013/10/13/1392/1392_22575811

Håper de finner Per og de skyldige blir tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om liket er partert e.l? Morbid men det er en mulighet.

Nå har jeg lest mer om saken. Veldig trist sak. Han og samboeren har to barn, det gjør det enda mer grusomt. Det at Vålnes bare kjente en av de inviterte på festen, og festdeltakerne nekter å la seg avhøre, høres ikke bra ut.

Anbefaler denne artikkelen for andre som vil lese om saken http://pluss.vg.no/2013/10/13/1392/1392_22575811

Håper de finner Per og de skyldige blir tatt.

Kjente han bare 1 person på festen? Det var jo hans bursdag

Anonymous poster hash: aad6a...6e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stinker det ikke på kirkegårder da? Særlig om sommeren, når det er varmt ute, burde jo stanken være uholdbar. Slik som med søppel.

Anonymous poster hash: 4949d...e82

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor stinker det ikke på kirkegårder da? Særlig om sommeren, når det er varmt ute, burde jo stanken være uholdbar. Slik som med søppel.

Anonymous poster hash: 4949d...e82

En likkiste er hermetisk. Hvorfor lukter det ikke av hermetikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En likkiste er hermetisk. Hvorfor lukter det ikke av hermetikk?

Nei, den er ikke hermetisk. Det hadde vært litt upraktisk. Forråtnelsen er viktig , eller så ville man ikke kunne gjenbrukt området etter noen år. Så Mythbuster episoden handlet nok om å begrave i ørkenen; ser ut som de bruker mye tid i Nevada.

Faktisk har vi en spennende problemstilling ved en gravplass, der noen mennesker med litt lite kjennskap til hvordan gravsteder skal fungere, bestemte at likene skulle pakkes i plast. Har nettopp "dukket" opp som problem.

Jeg vil tro at OM de har de begravd han under huset, så har de nok pakket han i plastsekk.

Men hvorfor noen skulle velge å gjøre det, når det egentlig er enklere å pakke han ombord på en sjark og ta han ut til kongekrabbe områder, må gudene vite.

Endret av Druid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vålnes-saken motbeviser vel iallefall teoriene om at politiet ikke setter inn resurser hvis det er en mann som forsvinner.

Men uansett det er jo egentlig veldig sannsynlig at de siktede må ha drept han. På 50-årsdagen ble det holdt suprise-party der gjestene var venner av samboeren. Etter festen har ingen sett han.

Så blir samboeren kjæreste med den ene bursdagsgjesten, den nye kjæresten flytter inn hos henne, og de skifter gulv i deler av huset. Vålnes drev med oppdrett av hunder (mastiffer eller en annen stor rase), på et tidspunkt gikk ryktene ut på at hundene var blitt foret med liket. En tid etter han døde kvittet samboeren seg med flere av hundene, et par av de ble skutt og gravd ned i fjæra.

Under fengsling har noen av de siktede sagt at Vålnes er gravd ned under Vollan gjestestue. På drapstidspunktet jobbet to av de siktede der. Det er ikke så fryktelig vanskelig å kjøre til Nordkjosbotn natten før man vet sementbilen skal komme, ta seg inn på anleggsområdet grave ned liket (som igjen; ryktene skal ha det til var delt opp). Jeg håper virkelig de finner han, sånn at familien hans kan få vite hva som har skjedd og dermed få en slags fred.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye tull og tøys. Det LUKTER ikke av lik som blir begravd. I såfall hadde det jo stinket på alle kirkegårder her til lands.

Det funker heller ikke å "støpe inn" et lik i betong. Dette vi lbare føre til at betongen sprekker opp og liket vil avsløre seg selv.

Dette har utviklet seg til å bli en prestisjesak for politiet, og finner de ikke Vålnes i dette søket, er jeg redd for at de har rota seg inn i ei skikkelig blindgate. De har ingen beviser, ingen drapsvåpen og ikket et lik. Med andre ord har de langt fra det som behøves for å skulle tiltale og straffe noen for et mord.

Det er jo den reneste påskekrimmen dette, og nå mangler det bare at den savnede plutselig dukker opp lys levende :skratte:

Anonymous poster hash: 282c1...520
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det ble bygget, selvfølgelig..

Anonymous poster hash: 95680...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...