AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Må man ha krumkakejern for å lage krumkaker?Anonymous poster hash: c69cc...dff
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Neida, du kan steke i stekepanne eller rett på platen. Du kan droppe å rulle dem, henge dem over kosteskaft eller rulle dem med fingrene eller en sleiv. Anonymous poster hash: 206f5...f61 1
Brunhilde Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Neida, du kan steke i stekepanne eller rett på platen. Du kan droppe å rulle dem, henge dem over kosteskaft eller rulle dem med fingrene eller en sleiv.Anonymous poster hash: 206f5...f61 Det kan du ikke, nei. Røren til krumkaker er ikke flytende som til pannekaker, så man trenger tyngden fra jernets lokk for å få dem tynne og sprø. 7
NonJuan Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Her kan du få kjøpt et godt Krumkakejern Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Det kan du ikke, nei. Røren til krumkaker er ikke flytende som til pannekaker, så man trenger tyngden fra jernets lokk for å få dem tynne og sprø. Neida, det går helt fint. Jeg har gjort det flere ganger. Anonymous poster hash: 206f5...f61 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Det kan du ikke, nei. Røren til krumkaker er ikke flytende som til pannekaker, så man trenger tyngden fra jernets lokk for å få dem tynne og sprø. Jo, det er den vel? Min krumkakerøre er ihvertfall minst like tyntflytende som pannekakerøre, og de blir både tynne og sprø. Dette er min bestemor sin oppskrift som har blitt laget siden hine hårde dager, og den ser ikke ut til å være så rar i forhold til andre oppskrifter jeg har sett rundt om. Anonymous poster hash: edee7...86a 1
Brunhilde Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Jo, det er den vel? Min krumkakerøre er ihvertfall minst like tyntflytende som pannekakerøre, og de blir både tynne og sprø. Dette er min bestemor sin oppskrift som har blitt laget siden hine hårde dager, og den ser ikke ut til å være så rar i forhold til andre oppskrifter jeg har sett rundt om. Anonymous poster hash: edee7...86a Nei, jeg har aldri brukt tynn røre, men kanskje du vil dele din? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Du kan gå på en bruktbutikk og finne et gammeldags manuelt krumkakejern for en billig penge. Jeg har gjort det, pusset og vasket det først for hånd og så i oppvaskmaskinen. Du trenger ikke et dyrt elektrisk. Men å steke krumkaker uten krumkakejern tror jeg ikke blir vellykket. Røren er for tykk til at du får den flytte godt nok ut og for tynn til at den kan kjevles. Krumkaker skal være ganske tynne og knasete om de er vellykket, gjennomstekte og gode.Anonymous poster hash: 3f927...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 Prisen er ikke problemet, så at Elkjøp har til 500kr. Men vi bor for tiden trangt og kjøkkenskpene er fulle så ønker ikke kjøpe noe mer som må oppbevares. Takk for alle tips! Anonymous poster hash: c69cc...dff
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Kanskje du kan låne et av noen? Min røre er forresten også tykk. Oppskrift fra bestemor også fra hine hårde dagerAnonymous poster hash: 55e6c...1d6 1
Gjest Lille-pus Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Den tynne røren kunne jeg også tenkt meg å fått oppskrift på, - for min røre (snodig nok fra Lærebok for husstell-lærere, trykket grytidlig på 1920-tallet) er en ganske så tykk røre.
Gjest Margit Spat Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Bare en liten tanke, men de som snakker om tynn røre kan vel muligens snakke om strull, ikke krumkaker?
Brunhilde Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Bare en liten tanke, men de som snakker om tynn røre kan vel muligens snakke om strull, ikke krumkaker? Tanken slo meg også, men AB'en som hevdet at man kunne steke på panne var så bastant... Litt merkelig at ikke oppskriften dukker opp, ikke sant? Kanskje fordi den ikke finnes? Eller fordi den er til strull og ikke krumkaker?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Kan ikke dere legge ut oppskrifter på krumkaker m.m. i den tråden der jeg spør etter julekakeoppskrifter?Anonymous poster hash: 3f927...4f0
Antoinette Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 Kan ikke dere legge ut oppskrifter på krumkaker m.m. i den tråden der jeg spør etter julekakeoppskrifter?Anonymous poster hash: 3f927...4f0 Kan du ikke bare google? Her er Ingrid Espelids oppskrift: http://dinmat.no/Krumkaker
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #16 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor vil dere ha en tynn oppskrift? Er det noe tungvindt eller noe med den vanlige tykke røren? Anonymous poster hash: 55e6c...1d6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #17 Skrevet 8. desember 2014 Kan du ikke bare google? Her er Ingrid Espelids oppskrift: http://dinmat.no/Krumkaker Spør fordi jeg ønsker noe som andre har prøvet og som de vet er vellykket. Ingrid Espelids bok er den eneste kokeboken vi har kjøpt. Totalskadet bolig og alt gikk tapt! Anonymous poster hash: 3f927...4f0
Brunhilde Skrevet 8. desember 2014 #18 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor vil dere ha en tynn oppskrift? Er det noe tungvindt eller noe med den vanlige tykke røren? Anonymous poster hash: 55e6c...1d6 Nei, jeg tror ikke den finnes og venter på at AB som hevder at h*n har oppskrift på tynn røre skal bevise at den finnes. 1
Avalon Skrevet 10. desember 2014 #19 Skrevet 10. desember 2014 Tråden er ryddet for personangrep. - Avalon, mod
Gjest Emera Skrevet 10. desember 2014 #20 Skrevet 10. desember 2014 Personangrep i en tråd om krumkaker..? Jaja. Men det er faktisk mulig å lage krumkaker uten jern. Røren legges i klatter på stekeplate, med GOD avstand. Med en spatel/myk lang stekespade kan røren så flates ut og stekes i ovn. Det trengs litt håndlag for å få kakene fine og runde. Så kan de formes eller krummes som vanlig vel ute av ovnen. Man må være rask for de stivner som kjent fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå