Gå til innhold

Ønskeliste til bryllupet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå blir det bråk.. :fnise:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir det bråk.. :fnise:

Fare for det ja :P

Anonymous poster hash: 41819...692

• Liker 1
Skrevet

Og der er fri bar inkludert?

Bar og bar.. vi skal være i privat lokale, så vi og familie handler alkohol i Danmark.

Svogeren min jobber der tidvis så han får handlet kvoten ofte.

Men det var ikke dette tråden ble startet for ;)

• Liker 3
Skrevet

Bar og bar.. vi skal være i privat lokale, så vi og familie handler alkohol i Danmark.

Svogeren min jobber der tidvis så han får handlet kvoten ofte.

Men det var ikke dette tråden ble startet for ;)

Nei, men gjestene bør få noe igjen for kronene sine.

Skrevet

Man trenger jo ikke å holde bryllup selv om man gifter seg og har man ikke råd til både innskudd på hytte og holde bryllup, så sier det seg selv at man må prioritere.

Men noe må man jo ønske seg uansett? Både bryllupsfest og hytte er luksus, og hvis man først vet at man

ønsker å prioritere bryllup ser jeg ikke problemet med å ønske seg andreprioriteten i gave?

Altså, hvorfor er det bedre å ønske seg en blender enn en femhundrings? Du kan jo bruke samme argument på blenderen - har du ikke råd til å kjøpe blender hvis du gifter deg, bør du la vær å gifte deg (og heller kjøpe blender)...

Nei, her skal man høre mye rart, det er sikkert og visst. :klo:

• Liker 3
Skrevet

Men noe må man jo ønske seg uansett? Både bryllupsfest og hytte er luksus, og hvis man først vet at man

ønsker å prioritere bryllup ser jeg ikke problemet med å ønske seg andreprioriteten i gave?

Altså, hvorfor er det bedre å ønske seg en blender enn en femhundrings? Du kan jo bruke samme argument på blenderen - har du ikke råd til å kjøpe blender hvis du gifter deg, bør du la vær å gifte deg (og heller kjøpe blender)...

Nei, her skal man høre mye rart, det er sikkert og visst. :klo:

Du nei, men den der pose og sekk holdningen irriterer meg.

Skrevet

Men da irriterer alle bryllup deg, for i alle bryllup er det (dessverre for deg) vanlig å gi gave, så det er nesten helt umulig å arrangere bryllupsfest i Norge uten å få noe igjen for det. Posen følger liksom med sekken, uansett hva man prøver på.

Posen og sekken forsvinner jo ikke om man ønsker seg en blender i stedet, liksom. :klor:

• Liker 4
Skrevet

Men da irriterer alle bryllup deg, for i alle bryllup er det (dessverre for deg) vanlig å gi gave, så det er nesten helt umulig å arrangere bryllupsfest i Norge uten å få noe igjen for det. Posen følger liksom med sekken, uansett hva man prøver på.

Posen og sekken forsvinner jo ikke om man ønsker seg en blender i stedet, liksom. :klor:

Jeg er en generøs gavegiver, så det er ikke dessverre for meg.

Skrevet

Jeg er en generøs gavegiver, så det er ikke dessverre for meg.

Det er jo det når det tydeligvis irriterer deg at folk kan få det de ønsker seg.

Skrevet

Det er da ikke sånn at gjestene skal sponse hele hytta, såvidt jeg forsto. Så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan ønske seg valgfritt bidrag, når de i tillegg har ønskeliste for dem som foretrekker det!

Skrevet

Hvis jeg var gjest i bryllupet så hadde jeg gladelig gitt penger til en hytte PÅ SIKT. Det er ikke noe verre det enn å gi gavekort et sted, eller bidrag til en ny sofa. Helt idiotisk å kalle det "i pose og i sekk mentalitet" da burde ingen gifte seg da. Vi gifter oss i august og har PÅ SIKT planer om å bygge hus.. Rar måte å tenke på, at man kan bare velge seg en glede her i livet... :klo:

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

-du som mener det er "pose og sekk mentalitet" også, tror ikke jeg hadde fått så mange bekreftelser på at det er greit å ønske seg hytte dersom du ikke hadde ment motsatt ;)

TS

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

-du som mener det er "pose og sekk mentalitet" også, tror ikke jeg hadde fått så mange bekreftelser på at det er greit å ønske seg hytte dersom du ikke hadde ment motsatt ;)

TS

*Ønske seg penger til hytte*

Og ja, det er et langtidsprosjekt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...