AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Har ikke vært i så veldig mange brylluper selv, så er usikker på hva som er "ok" å ønske seg. Vi har det meste vi trenger av bestikk og serveringsfat og denslags siden jeg har arvet en del etter besteforeldre ect. Det vi ønsker oss aller mest er hytte, vi har tomt men det koster jo å bygge selve hytta så det ser vi på som et langtidsprosjekt. Er det ok å ønske seg penger til hytte? Har et par andre ting på lista også, som er i rimelig prisklasse (gavekort på Ikea, håndklær, sengetøy og litt forskjellig).Anonymous poster hash: 41819...692
mijaa Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Synes det høres ut som en god idè, jeg! Så kan de som vil være med og "sponse" hyttebygging, og hvis de ikke vil det kan dere få noe annet dere har bruk for. Vinn-vinn!
Pipzky Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Vi har ønskeliste samt et kontonummer til de som ønsker å gi penger. Vi må pusse opp badet så vi har sagt at bryllupspenger går til det
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Takk for svar Da blir det penger til hytte øverst på lista Anonymous poster hash: 41819...692
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Har ikke vært i så veldig mange brylluper selv, så er usikker på hva som er "ok" å ønske seg. Vi har det meste vi trenger av bestikk og serveringsfat og denslags siden jeg har arvet en del etter besteforeldre ect. Det vi ønsker oss aller mest er hytte, vi har tomt men det koster jo å bygge selve hytta så det ser vi på som et langtidsprosjekt. Er det ok å ønske seg penger til hytte? Har et par andre ting på lista også, som er i rimelig prisklasse (gavekort på Ikea, håndklær, sengetøy og litt forskjellig).Anonymous poster hash: 41819...692 Nei, dere kan bruke pengene dere hadde budsjettert for bryllupet på hytte i stedet. Pose og sekk mentalitet blir for barnslig, rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Nei, dere kan bruke pengene dere hadde budsjettert for bryllupet på hytte i stedet. Pose og sekk mentalitet blir for barnslig, rett og slett. Hva mener du er ok å ønske seg til bryllupet da? Anonymous poster hash: 41819...692
Gjest Daenerys Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Jeg syns det høres bra ut, hadde gjerne bidratt til hytte jeg Ville hatt en annen ønskeliste også slik at de som ønsker å gi mer tradisjonelle gaver kan gjøre det, og det høres ut som at dere har tenkt å gjøre det.
Gjest Wei Wei Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Jeg stusset også over ideen å ønske penger til hyttebygging ved å organisere et dyrt brylup. Hva er bryllupsbudsjettet deres? Tror dere dere får mer penger enn de 100 000 - 150 000 kr det ofte koster til å ha en brylupsfest? 1
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Hva mener du er ok å ønske seg til bryllupet da?Anonymous poster hash: 41819...692 Blender.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Jeg stusset også over ideen å ønske penger til hyttebygging ved å organisere et dyrt brylup. Hva er bryllupsbudsjettet deres? Tror dere dere får mer penger enn de 100 000 - 150 000 kr det ofte koster til å ha en brylupsfest? Godt poeng.
Salmonella Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Jeg stusset også over ideen å ønske penger til hyttebygging ved å organisere et dyrt brylup. Hva er bryllupsbudsjettet deres? Tror dere dere får mer penger enn de 100 000 - 150 000 kr det ofte koster til å ha en brylupsfest? Må pengegavene man ønsker seg overstige bryllupsbudsjettet i verdi da? (Siden du spør om de tror de får mer enn hva det koster å holde ett bryllup). Det er da bedre at man ønsker seg penger som man kan bruke på noe man får glede av i mange år enn duppedingser som slites etter noen få. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 De har vel lyst til å gifte seg selvom de har en langtidsplan om å bygge hytte? Alle som gifter seg har vel også andre ting de ønsker seg i fremtiden. Jesus. Anonymous poster hash: 247cf...fa2 3
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Man trenger jo ikke å holde bryllup selv om man gifter seg og har man ikke råd til både innskudd på hytte og holde bryllup, så sier det seg selv at man må prioritere.
cassio Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 Så lenge dere har ei lita ønskeliste i tillegg kan jeg ikke se noe galt i å ønske seg hyttebidrag. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #15 Skrevet 3. desember 2014 Jeg stusset også over ideen å ønske penger til hyttebygging ved å organisere et dyrt brylup. Hva er bryllupsbudsjettet deres? Tror dere dere får mer penger enn de 100 000 - 150 000 kr det ofte koster til å ha en brylupsfest? Vårt bryllup kommer på ca 40.000 totalt. Vi skal ikke ha stor hytte, men det koster jo fort litt så la oss si at hytta kommer på 100.000, om vi får 10.000 i pengegaver i bryllupet, er jo det 10.000 mindre vi trenger å spare til hytte. Jeg forstår ikke helt argumentene til dere som mener man bør droppe bryllup og heller bruke pengene på ting man ønsker seg.. mener du man skal la være og gifte seg og heller bruke pengene på sølvbestikk og glassboller? Hvorfor mener du det er "værre" å ønske seg penger til hytte enn til andre ting? Forklar gjerne Anonymous poster hash: 41819...692 6
Salmonella Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Man trenger jo ikke å holde bryllup selv om man gifter seg og har man ikke råd til både innskudd på hytte og holde bryllup, så sier det seg selv at man må prioritere.At man ønsker seg pengegaver som skal gå til en konkret ting er jo ikke ensbetydende med at man ikke råd til det. Om vi kommer til å ønske oss noe til bryllupet vårt så er det ikke fordi vi ikke har råd og det er ikke fordi vi kommer til å bruke 100.000 på bryllupet slik at vi "lopper" oss. Ts sier jo selv at de har de meste av det som er typiske bryllupsgaver og at denne hytta er ett langtidsprosjekt noe som er vanlig. Endret 3. desember 2014 av Salmonella 1
Gjest Trappetroll Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Hvordan informerer dere om at dere ønsker penger? Vi kommer til å ønske penger til bryllupsreise/evt livet senere, samt ha en liste for de som ikke vil gi penger. Det er vel bare normalt å skrive på innbydelsen hvem man kan kontakte?
Adhara Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Ryddet for hetsende kommentar + svar Irrlys, mod Endret 3. desember 2014 av irrlys
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Hvordan informerer dere om at dere ønsker penger? Vi kommer til å ønske penger til bryllupsreise/evt livet senere, samt ha en liste for de som ikke vil gi penger. Det er vel bare normalt å skrive på innbydelsen hvem man kan kontakte? Dette lurer egentlig jeg også på hehe.. Har hørt noen som har ønskeliste-side på bettet, hvor brudeparet har lagt inn hva de ønsker seg, så kan folk krysse av på det de har kjøpt, evt gå sammen om gaver osv. Noen som vet hva denne siden heter? TSAnonymous poster hash: 41819...692
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Vårt bryllup kommer på ca 40.000 totalt. Vi skal ikke ha stor hytte, men det koster jo fort litt så la oss si at hytta kommer på 100.000, om vi får 10.000 i pengegaver i bryllupet, er jo det 10.000 mindre vi trenger å spare til hytte. Jeg forstår ikke helt argumentene til dere som mener man bør droppe bryllup og heller bruke pengene på ting man ønsker seg.. mener du man skal la være og gifte seg og heller bruke pengene på sølvbestikk og glassboller? Hvorfor mener du det er "værre" å ønske seg penger til hytte enn til andre ting? Forklar gjerne Anonymous poster hash: 41819...692 Og der er fri bar inkludert?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå