Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man får seg en jobb, og sender såklart meldekort på at han jobber så man blir trekt i dagpengene, kan man "beholde" rettigheten mens man jobber i en liten prøveperiode og så fortsette å få dagpenger hvis det ikke gikk bra i prøveperioden? Når det er flere uker igjen av dagpengeperioden da selvsagt, ikke gått tom liksom. Eller må man si ifra at man har fått jobb og avslutte dagpenger som man har invilget, så man må søke på nytt om man blir arb.ledig igjen /ikke vil fortsette i jobben?

Og hva skjer hvis man får jobbnog så blir arbeidsledig igjen? Får man dagpenger igjen da? Eller er det noe man bare får en gang?

Anonymous poster hash: 744bf...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man får seg en jobb, og sender såklart meldekort på at han jobber så man blir trekt i dagpengene, kan man "beholde" rettigheten mens man jobber i en liten prøveperiode og så fortsette å få dagpenger hvis det ikke gikk bra i prøveperioden? Når det er flere uker igjen av dagpengeperioden da selvsagt, ikke gått tom liksom. Eller må man si ifra at man har fått jobb og avslutte dagpenger som man har invilget, så man må søke på nytt om man blir arb.ledig igjen /ikke vil fortsette i jobben?

Og hva skjer hvis man får jobbnog så blir arbeidsledig igjen? Får man dagpenger igjen da? Eller er det noe man bare får en gang?

Dytt

Skrevet

Dytt

Da kan du søke om gjennopptak av dagpenger.

Anonymous poster hash: 48170...421

Skrevet

Tror det er sånn at dersom du har vært i jobb i fire uker så stoppes dagpengeperioden din så du må søke på nytt igjen når du ikke har mer jobb.

Du får dagpenger når du søker om det hvis du har flere uker igjen av dagpengeperioden din. Og hvis perioden er oppbrukt så kan du søke om ny periode.

Skrevet

Tror det er sånn at dersom du har vært i jobb i fire uker så stoppes dagpengeperioden din så du må søke på nytt igjen når du ikke har mer jobb.

Du får dagpenger når du søker om det hvis du har flere uker igjen av dagpengeperioden din. Og hvis perioden er oppbrukt så kan du søke om ny periode.

Takk for svar!

Skrevet

Om du selv TS sier opp jobben fordi du ikke trives eller noe sånt i prøveperioden så antar jeg at du vil bli straffet med 8 uker uten dagpenger, siden man blir det om man søker dagpenger for første gang og sa opp jobben selv. Eller fikk sparken.

Mener at de ikke gjør det sånn lenger, jeg har iallefall dagpenger innvilget og jobber for tiden som ringevikar og har ikke mistet retten på dagpenger om jeg ikke har fått noe utbetalt på to meldekort (som er 4 uker). Men det var sånn før ja, jeg hadde dagpenger for 5 år siden og da måtte jeg en gang søke om gjenopptakelse etter 4 uker. Jeg spurte faktisk om akkurat dette selv her inne eller i et annet forum for noen mnd siden og fikk ikke noen svar, har lest og lest på nav og fant ingen info om det, det burde jo stå der.

Anonymous poster hash: 1988a...030

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...