Gå til innhold

Bot i USA for "public exposure" ved amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne kom nettopp hjem fra USA og de hadde ikke hatt en så flott bryllupstur. Hun hadde blant annet fått bot fra politiet for "public exposure" da hun satt å ammet barnet sitt...
Kan du fortelle meg.... bevares vel, mater ikke amerikanere barna sine eller?
Eller er det faktisk noe som er forbudt overalt, som bare jeg ikke har fått med meg? Hadde man fått bot i Norge for å amme liksom? det er jo det mest naturlige som finnes...

Anonymous poster hash: 642a2...a83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

får man bot for det i Norge også?

Anonymous poster hash: 9233b...24e
Skrevet

.

Anonymous poster hash: 9233b...24e
Skrevet

Hvor i USA var dette?

Anonymous poster hash: 0ef6b...f4a
Skrevet

Home of the fee and land of the slave.

Anonymous poster hash: 9ec6b...4b0
  • Liker 2
Skrevet

En venninne kom nettopp hjem fra USA og de hadde ikke hatt en så flott bryllupstur. Hun hadde blant annet fått bot fra politiet for "public exposure" da hun satt å ammet barnet sitt...

Eller er det faktisk noe som er forbudt overalt, som bare jeg ikke har fått med meg? Hadde man fått bot i Norge for å amme liksom? det er jo det mest naturlige som finnes...

Alt naturlig behøver jo ikke disponeres for offentligheten slik at man blir brydd og forleden?

Jeg forstår amerikanerne godt. Mest passende er det å amme hjemme eventuelt, og ute: flaske!

Det er jo naturlig å være naken også - men ikke offentlig mens du krysser fotgjengerfeltet. Alt naturlig er ikke naturlig i det offentlige rom.

Anonymous poster hash: 1a484...970

• Liker 5
Skrevet

Forskjellige lover og regler fra land til land på mange områder, og er noe folk bør sette seg inn i på ferie.

Anonymous poster hash: 184ba...39d

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk nesten bot for å sole meg toppløs. De er skikkelig streng der ja.

• Liker 1
Skrevet

jeg fikk bot på 500 dollar (3500kr) for å gå over veien i en liten rolig gate uten trafikk, da en politimann som sto parkert på andre siden av gaten sa det var ulovlig med "jaywalking". som er å krysse veien hvor det ikke er gangoverfelt. Vi sto parkert på andre siden av veien og jeg så kostabelen sto å snakket med en fyr på andre siden av veien, så jeg gikk bort til han for å spørre hvilken "intersection" vi burde ta med tanke på rushtrafikk og hvor vi skulle. Han ble flyforbannet og begynte å ramse opp noe greier og sa det var brudd på loven, selv om det var en liten gate, uten trafikk og sa jeg skulle krysset gaten 100 meter lenger bort på gangfeltet...

• Liker 1
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Jeg fikk nesten bot for å sole meg toppløs. De er skikkelig streng der ja.

Jeg er enig i at det bør gi bøter...er norsk og er fra Norge men har alltid reagert negativt på toppløs soling, finner det upassende!

Skrevet

Jeg er enig i at det bør gi bøter...er norsk og er fra Norge men har alltid reagert negativt på toppløs soling, finner det upassende!

men spørs jo om det er i parken midt i sentrum eller helt på kanten av stranden da. Jeg er nå heller ikke helt fan av disse dvaske manne overkroppene som jeg stadig blir utsatt for på kjøpesenteret/gågata om sommeren!

Men om amming er forbudt i USA, det trodde jeg ikke. Viste at det ikke var så allment akseptert å amme offentlig der som her, men sier jo litt om hvor kort de har kommet da det ikke er lov. Jeg mener, noen babyer vil jo ikke ha flaske men blir jo vanskelig for mamma å holde hjemmet i 4-6 mnd pga det! Og kanskje far jobber turnus, hun er alene, nærmeste butikk er kjøpesenter.. ja masse greier da.

Verre er det jo når en hel jentegjeng sitter og ammer i flokk!

Forresten var det en norsk jente som ble bortvist forleden i NORGE for å amme på en kafe!!

http://www.an.no/nyheter/article7703852.ece#/responses/10662914

ang usa og loven, hvilken stat var hun i? Så kan jeg/noen google litt

Anonymous poster hash: 540ab...140

Skrevet

Ja det er helt horible regler for amming i enkelte stater i USA. Hvilken stat var dette?

Gjest Haaploes
Skrevet

Folk burde ha vett til å sette seg inn i regelverket som gjelder der de skal på ferie. Det er som regel ikke noe verre enn å spørre i resepsjonen der man bor, eller hos en turistinformasjon. Spesielt i land som USA der regelverket er forskjellig fra stat til stat.

Skrevet

Jo de mater barna sine, de har bare strengere regler når det gjelder å flekke brystene sine blandt folk. Samme gjelder når man går ned gata uten noe på overkroppen. De har heller ikke lov å gå in på kafeer/ starbucks uten skjorte, verken menn eller kvinner. Skjønner ikke at norske mødre på død og liv må flekke puppen overalt når de har barn. Amm i vei men herregud, du kan da dekke deg til! Det kalles folkeskikk.

Anonymous poster hash: 4a3d5...b7a

Skrevet

Du kan ikke bare si USA. Som andre sier hvilken stat? Og alle som ammer bør vite at de må sjekke lover i land de skal besøke. Det må vi egentlig alle, men spesielt ting som dette.

Anonymous poster hash: bf953...9f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...