AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Jenta mi har alltid vært flink å gjøre leksene sine. Hun er lærevillig og nøye og synes det er gøy, men selvfølgelig slitsomt med lekser. Jeg og faren hjelper henne og ser over at hum forstår og har gjort det som står på timeplanen. Forrige uke hadde hun 5 sider matte som skulle gjøres. Hun hadde gjort alt riktig, men vi har med et uhell misforstått og hoppet over noen epler som skulle tegnes nederst på side 4, men alle andre sider var gjort (til og med side 5 som var valgfri å gjøre). Nå fikk hun lekseboka tilbake, og der står det med rød stor skrift: OM DU FØLGER BEDRE MED I TIMENE NÅR VI GÅR IGJENNOM LEKSA, SÅ HADDE DU VISST AT DU SKULLE TEGNE EPLER! Under utropstegnet var det en surmunn. Synes dette var en merkelig tilbakemelding for en 6 åring å få. Hun så vel at dette var et uhell fra vår side. Det hadde vel holdt å skrive: her har du glemt noe. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 9f894...0c6
Gjest chisandra Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Det var en lite motiverende lærer for en 1-klassing.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Det var en veldig merkelig ting å skrive, ja! Helt unødvendig med surt smilefjes. Men det kan jo hende det var fordi jena deres var tullete og ufokusert og kanskje til og med forstyrret undervisningen den timen, at beskjeden mer gjaldt den timen enn selv eplene som var glemt? Jeg vet ikke, uansett ikke en god tilbakemelding til en så ung jente. Anonymous poster hash: 47441...1cc 2
Samosa Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Syns du er hårsår... Du vet jo ikke hvordan læreren mente det ettersom hun skrev det? Kanskje hun hadde sagt det annerledes (i et annet tonefall) muntlig. 3
Aldrisur Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Huffameg, fikk helt vondt i magen av den tilbakemeldingen der jeg. Og hvordan oppleves det da for en seksåring å lese dette? Her hadde jeg nok bedt om å få en samtale med den aktuelle (surefjes-) læreren. Da får du/dere jo også vite hvorvidt det er slik at datteren din evt. ikke følger med i timene. 8
Tante-Sofie Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Det var en veldig merkelig ting å skrive, ja! Helt unødvendig med surt smilefjes. Men det kan jo hende det var fordi jena deres var tullete og ufokusert og kanskje til og med forstyrret undervisningen den timen, at beskjeden mer gjaldt den timen enn selv eplene som var glemt? Jeg vet ikke, uansett ikke en god tilbakemelding til en så ung jente. Anonymous poster hash: 47441...1cc Uavhengig av hva som har skjedd i timen, er ikke dette en ok beskjed å skrive i lekseboka. Ikke for barn som er eldre enn 6 år engang. Dersom barnet forstyrre undervisningen, skal det taes på en annen måte. 8
melatonin Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Flashback!! Det der er ikke god tilbakemelding for noen egentlig! 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Syns det var sårt å lese sånn tilbakemelding. Er hun urolig i klassen, kan læreren gjerne ta det med meg under 4 øyne. Ikke skrive slikt på leksene når dette var en glipp fra vår side. Vi har rett og slett hoppet over disse eplene med et uhell. Og det tror jeg er ganske lett å se. Ville dere tatt det opp med læreren i morgen, eller latt det gå for denne gang? Ts.Anonymous poster hash: 9f894...0c6 1
Wildone Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Hun bør ikke skrive sånt i bøkene. Tenk om jenta hadde blitt med ei venninne hjem og så hadde de gjort lekser sammen og foreldrene til venninna hadde lest det som sto der.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Lite pedagogisk tilbakemelding! Jeg hadde reagert :-(Anonymous poster hash: 8e8ef...dad 2
Frisørdama Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Ville spurt læreren jeg. Sånn tilbakemelding kan være både sårende og demotiverende for så små. (Synes egentlig fem sider matte var mye også jeg) 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Jeg ville tatt det opp, si at du synes det var en upassende tilbakemelding og hvorfor du synes det. Anonymous poster hash: 47441...1cc 2
GammelKaktus Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde tatt det opp med læreren, sagt at jeg synes det var en litt vel krass tilbakemelding for en 1.klassing.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Jeg ville ringt til ledelsen og tatt det opp. Hadde ikke gått til lærer med det når det var hun som fant på å skrive en så toskete melding i boken til en seksåring. Anonymous poster hash: 78bb2...97e 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Unødvendig krass tilbakemelding, ja. Jeg ville ha nevnt det for læreren, men også vært interessert i å høre hva som lå bak "Hvis du hadde fulgt bedre med i timen" utsagnet. Høres jo ut som det er en forhistorie her. At læreren skriver MED STORE BOKSTAVER er helt naturlig i første klasse og bør ikke tolkes som caps lock, for øvrig Anonymous poster hash: 61fad...58b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er selv litt av den strenge typen, men akkurat den tilbakemeldingen syntes jeg var lite motiverende og direkte krass, ville tatt det opp med læreren. Men samtidig fikk jeg litt vondt i magen rett og slett fordi jeg har hørt om lærere som plukker utnoen elever som favoritter og noen som det motsatte, mest sannsynlig er det ingenting slikt her, men det var ihvertfall derfor jeg reagerte litt ekstra negativt på den tilbakemeldingen. Anonymous poster hash: b99a0...8d3 3
LilleBallerina Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Oi, en sånn tilbakemelding kunne jeg aldri gitt! Vi skal jo alltid gi konstruktive tilbakemeldinger... Hadde gitt beskjed til læreren. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #19 Skrevet 1. desember 2014 Ville ringt rektor i morgen tidlig, og ikke vist det til barnet. Helt uakseptabelt!Anonymous poster hash: 9d112...f6a 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #20 Skrevet 1. desember 2014 Jeg utdanner meg til lærere nå, og en ting vi fikk klar beskjed om i praksis; Gi alltid gode tilbakemeldinger på lekser. Pek på flere ting som er riktig enn feil og avslutt alltid med en ren positiv setning. Den setningen læreren skrev er meget upedagogisk. Dette ville jeg tatt opp med ledelsen. Anonymous poster hash: f64a4...89d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå