Gå til innhold

Saus til Kalkun?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid lagt fløtesaus til kalkun, noe mannen i huset ikke er noe særlig glad i.

Hvilken saus vil dere annbefale til nyttårskalkun.

Er helt blank og vil at alle skal være fornøyd med nyttårsmiddagen :)

Anonymous poster hash: 43772...b6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hatt fløtesaus til kalkun før :klo:

Mamma har pleid å lage en type brun saus (ikke sånn som til kjøttkaker) som smaker litt likt viltsaus. I den bruker hun kraft fra kalkunen, litt brunost og tytebærsyltetøy (bare litt selvsagt). Det er nydelig, men jeg har desverre ikke oppskriften :(

Ellers er bernaise NYDELIG til, men ikke så vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtesaus basert på krafta fra kalkunen er jo nydelig. Bruna saus er ikke noe godt. Et annet alternativ er å lage appelsinsaus. Du kan jo be mannen lage saus selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløte, kraft fra kalkunen, karrikrydder, pepper og løk, nam nam!!

Anonymous poster hash: 2a2a1...65c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil prøve noe riktig spennende (kanskje ikke til nyttår, men en annen anledning) så er det utrolig godt med sjokoladesaus til kalkun. Snakker da selvsagt ikke om sjokoladesaus man får til type is og desserter. Sjokoladesaus til middag er en helt egen ting, og veldig godt! Men det er kraftig og mettende, og sikkert ikke for alle ganer, så kan være noe å prøve en annen gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Har aldri hatt fløtesaus til kalkun før :klo:

Mamma har pleid å lage en type brun saus (ikke sånn som til kjøttkaker) som smaker litt likt viltsaus. I den bruker hun kraft fra kalkunen, litt brunost og tytebærsyltetøy (bare litt selvsagt). Det er nydelig, men jeg har desverre ikke oppskriften :(

Ellers er bernaise NYDELIG til, men ikke så vanlig :)

Det hørtes godt ut! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bretagne kyllingsaus smaker også godt til kalkun, hvis du er interessert i et alternativ på pose! Så kan du lage fløtesaus i tillegg til deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager saus med Toro Rødvinsaus som base.

Bruker 3 poser saus. På posene står det at hver pose skal brukes 3dl vann. Jeg erstatter dette med 3dl fløte og 6dl kalkunkraft. Det blir knallgodt. Har fått 'oppskriften' av pappa. Jeg hadde ikke peiling på at deg var laget på poser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at kalkun smaker så mye og det gjør ikke vanlig fløtesaus heller. Dermed blir det litt for flatt for meg med denne kombinasjonen. Vi har som regel en eller annen form for portvinsaus og en slags peppersaus. Begge har mye smak. Dessverre er det ikke jeg som lager sausen, så jeg er ikke sikker på hva som er i. Og det er jo ikke spesielt mye jobb å lage to sauser om du fortsatt vil ha fløtesaus.

Anonymous poster hash: 00144...e08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke er glad i fløtesaus kan du lage vanlig brun saus med masse deilig kraft fra kalkunen oppi :)

Anonymous poster hash: 09ab9...ec6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid lagt fløtesaus til kalkun, noe mannen i huset ikke er noe særlig glad i.

Hvilken saus vil dere annbefale til nyttårskalkun.

Er helt blank og vil at alle skal være fornøyd med nyttårsmiddagen :)

Anonymous poster hash: 43772...b6b

Tandoorisaus eller kyllingsaus (Bretagne eller noe i den duren) er godt til kalkun. Vær kreativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tandoorisaus eller kyllingsaus (Bretagne eller noe i den duren) er godt til kalkun. Vær kreativ.

Toro sin Tandorisaus er ute av produksjon.

Anonymous poster hash: 93194...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro sin Tandorisaus er ute av produksjon.

Anonymous poster hash: 93194...fc1

Okei, men det går an å lage fra bunnen av. Ganske enkelt, Google det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en kraftig rødvinsaus basert på kalkunkraften. Kalkun trenger en saus med god smak og rødvinsaus står godt til tilbehøret, det være seg waldorfsalat eller rosenkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...