Gå til innhold

Nakenhet vs seksualtitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg er blitt meldt til barnevernet pga min datter på 7 år har sett meg naken ved noen anledninger, bl.a I sommer bada e naken i et fjellvann. Dette sammen m min x. Ho har no meldt bekymring t barnevernet, Pga dette, og fordi vi kosa for mye. kosen innebar å ligge på sofa, og se på tv.. Med teppe og hunden i fanget...Evt iPad. Tips mottas.. Syns barnevernet går over alle støvelskaft og stor i vannglass.. Eller har de litt rett?? Noen flere som har ublidt møte med barnevernet,. Hvordan forholde du deg til de?? Opplever de som ignorante og føler bare avmakt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er uskyldig har du ikk noe å frykte. Med en slik holdning kan det fort se ut som du har noe å skjule

Anonymous poster hash: 45942...d99

• Liker 5
Skrevet

Mitt inntrykk av barnevernet er at det alltid er bedre å undersøke en gang for mye enn en gang for lite. Om du ikke har noe å skjule så spiller du med åpne kort og vil ha lite å frykte. Men i innlegget ditt viser du at du føler bare avmakt og at de er ignorante, kanskje holdningene dine skinner gjennom til de og de føler du har noe å skjule for de?

Får de (bv) en bekymringsmelding er de heldigvis pliktig til å følge opp den og det synes jeg ikke er som storm i et vannglass men veldig bra. Selv om de får inn mange bekymringsmeldinger fra forsmådde x'er og lignende så bør og fortjener alle slike meldinger å bli tatt på alvor.

Som sagt jeg tror du hjelper deg selv best med å spille på lag med bv med åpne kort om du ikke har noe å skjule burde ikke det være et problem.

Anonymous poster hash: 3275c...007

• Liker 3
Skrevet

Alt kommer jo an på om datteren din var ukomfortabel. Ikke om DU syns hun var det/virket sånn eller ikke, men om hun faktisk var det. to vidt forskjellige ting! har erfaringer med bv at de er ganske tolerante (har hatt 4 saksbeh. både som 'problembarn' og senere som mamma) og det er rom for å være ærlig/sårbar/svak/dum så lenge en viser tegn, vilje til endring. om DE mener dette her (etter å ha hørt forklaringen din) er helt galt gjort, så OK da "er det det" og 2+2 er jo ikke 4. Det kan være sant mens du er i møte med dem. Tenk langsiktig.

Dokumenter alt du kan av sms/mail fra eksen som forteller om at hun er en person det ikke bør festes stor lit til. hvis de skal spørre din datter om dette har du rett til å være med henne mn trenger ofte hjelp av advokat for at bv skal gå med på det.. vet jo ikke hvordan de vil spørre henne om ting, putte ideer inn i hodet på barn er jo ikke vanskelig.

vær veldig veldig reflekterende og åpen for tips, ideer, hypoteser osv. Vær også klar på dine evner som forelder og fortell f.eks om en feil du gjorde tidligere men som du lærte av osv. ikke noe svære greier da. Gjerne noe som har med at din datter ble ukomfortabel (på en eller en annen måte, kanskje av noe hun så ute..) og da forteller du om at du ordnet det og vil derfor idag klare å se at hun ikke ble ukomfortabel av å være sammen med deg selv om du var naken.

--Dette ville ikke vært naturlig for meg verken som barn eller at bf skulle fått vært sånn med mitt barn! Pappa dusjet og badet ofte sammen med meg og søstrene mine og jeg syntes det var ekstremt ubehagelig. Han klappet oss på rumpa og div. Men det var jo bare "såå naturlig" for han da og hans kultur. Så jeg håper du klarer å lese datteren din riktig og at hun får det bra. lykke til

Anonymous poster hash: a97ad...1b5
Skrevet

De må undersøke. Og det er bra at de gjør det. Men slik du sier det her har du nok ingenting å frykte.

Men du bør ikke være sint.

Vær heller imøtekommende, og si at du skjønner at de må undersøke, men at du synes det er ubehagelige beskyldninger å få på deg.

Jeg tror du tjener på å være ærlig her. Du får si, som sant er (regner jeg med) at du har et veldig avslappet forhold til nakenhet, og alltid har hatt det. Og si at det ikke har noe med seksualitet å gjøre, men med naturlighet. At du f.eks bader naken, dersom det bare er familie i nærheten o.l

Det er veldig mange som har det, og det er jo en bra og naturlig ting.

Og understreke tydelig at du ikke på noen måte har tolket noe seksuelt inn i de situasjonene det handles om.

Når det er sagt: Hadde jeg vært deg hadde jeg nok vært bevisst på å bruke klær i slike situasjoner i fremtiden.

En sjuåring er begynt å bli ganske stor, og da må man også begynne å bli bevisst på hvor barnets grenser går. Hvor mye nakenhet hun/han er komfortabel med.

Skrevet

Det er jo ikke barnevernet som har "meldt deg", men din eks. At hun var tilstede når dere badet,og tilstede (?) når dere "koste", må da være i din favør.

Barnevernet er pliktig til å undersøke når de får en bekymringsmelding, så det er ikke de som lager storm i vannglass, det er eventuelt din eks.

Du må forholde seg saklig og formelt til dem, skaff deg eventuelt en advokat hvis du tror dette kan bli en sak. Det virker som dette er en barnefordeling/samværssak, og dette er et innspill fra din eks for å nekte deg samvær?

Og slutt helt å være naken sammen med din datter.

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg valset rundt naken til jeg var over ti år, føltes helt naturlig det, og ja jeg så også voksen-tissefanter som liten gutt og fant det den gangen og nå helt naturlig i visse sammenhenger som nakenbading og badstu etc.

Men jeg ble jo ikke seksuelt utnyttet, var intet seksuelt med den nakenheten i det hele tatt så det var jo ikke noen problem.

Først når jeg ble noe eldre, husker ikke alder, ble nakenhet ett "problem". Et "problem" er det jo enda i voksen alder, f.eks. kan det nå oppleves som noe seksuelt dersom jeg skulle nakenbadet sammen med ei attraktiv representant av det motsatte kjønn, i alle fall i den grad at jeg kunne fått lyst på henne... Slik var det jo ikke når jeg var liten og jeg ikke så nakenhet på den måten.

Så sett fra mitt voksne ståsted så er nakenhet sammen med gutter mer naturlig for meg, enn nakenhet sammen i en blanding av kjønnene, rett og slett fordi sammen med gutter så hadde jeg ikke tenkt i seksuelle baner, men sammen med hunnkjønn så kunne jeg jo gjort det. Hva gjelder nakenhet med min datter, ja så hadde det ikke føltes unaturlig for min del i alle fall, hverken å se henne naken eller at hun skulle se meg naken... Først når døtre, eller sønner for den saks skyld, blir noe eldre er slik litt kleint slik jeg ser det.

Så at du har badet naken med din 7 år gamle datter, ser jeg som helt naturlig. Og så lenge det ikke har vært noe seksuelt inne i bildet, og det regner jeg jo med at det ikke har, så er dette helt harmløst og jeg er enig med deg i at det er et storm i ett vannglass.

Dessuten er det slik, at barna kommer i en alder der nakenhet blir mer kleint for dem, og da blir det mer kleint for foreldrene også - for en far med en 7 år gammel datter er det hverken flaut for datter eller far om han skulle åpne toalettdøren mens hun sitter på toalettet, er hun derimot 15 så er det en klein situasjon for begge parter for da er jo heller ikke nakenheten så naturlig mellom dem.

Tipper bekymringsmeldingen til barnevernet fra din eks kom etter bruddet mellom dere, regner jo med at hun ville snakket med deg om det dersom hun anså dette som et problem mens dere var sammen, ergo blir det naturlig å se mot motivene hun skulle ha for å komme med dette...

Slik jeg ser dette er det mest trolig sabotasje fra hennes side, ment å ramme deg av en eller annen årsak, heller enn et ønske om barnets beste. Om du skal måtte være redd for at hun i den alderen der ikke skal tåle nakenheten, så er noe galt, for det burde hun ikke se som annet enn helt naturlig og uskyldig... Så her er det din eks som skaper en sak av noe som ikke burde være en sak...

Skrevet

Har en søster i barnevernet, hun snakket om en alenefar og hans datter. I den husstanden var det helt normalt at de satt nakne og så på barnetv mens datteren på 6 år runket faren.

Jeg forstår veldig godt (og setter stor pris på) at barnevernet reagerer.

Anonymous poster hash: fb0e8...d9e
Skrevet

Har en søster i barnevernet, hun snakket om en alenefar og hans datter. I den husstanden var det helt normalt at de satt nakne og så på barnetv mens datteren på 6 år runket faren.

Hvis din søster har fortalt deg dette, så burde hun ikke jobbe i barnevernet!

• Liker 3
Skrevet

Her er det jo ikke snakk om bare nakenhet, men om seksuelt misbruk!

Anonymous poster hash: c3dc6...664

Skrevet

Hva vil denne kosen si?

Var dere nakne under teppet?

Så lenge det ikke har skjedd noe galt, så er det ikke noe å være redd for. Barnevernet undersøke. Jeg regner med at din datter har fortalt på skolen at hun har sett deg naken, og at det er skolen som har meldt fra, og ikke din datter som selv har kontaktet barnevernet?

Anonymous poster hash: 67658...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...