AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Noen med erfaring ? er ellers frisk ikke noe bekkenløsning osv men sliter en del med mat inntaket. Noen som vet om det er farlig å fly mens man er gravid ? Vi flyr hjem igjenn samme dag . Hører om folk som mistet etter de hadde flydd kan si det skremmer meg . Anonymous poster hash: 09592...a54
kaospåtobein Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Nei, det skal gå helt fint. Snakk med legen din hvis du er bekymret. Kan også hende flyselskapet trenger en attest på at du har et normalt svangerskap og ingen komplikasjoner :-) Edit: bruk kompresjonsstrømper! Endret 1. desember 2014 av kaospåtobein
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Hør med legen. Ellers har flyselskapene også regler for hvor langt du kan være på vei. Blodpropp forekommer også hos gravide som flyr. De fleste tar seg en flytur i løpet av graviditeten, har jeg inntrykk av. Selv tør jeg ikke. Så gjorde det verken forrige gang eller denne. Tar heller toget.Anonymous poster hash: 6f22d...359
umwar Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Jeg fløy en 40 minutters tur i uke 31. Det er ikke farlig, da ville de aldri tillatt det. Det er mot slutten av svangerskapet de ikke lar deg fly, da de ikke kan garantere hjelp om noe skulle skje på flyturen. Ingen ønsker fødsel i et fly.. En 50-minutterstur er en innlandstur, og de går ikke like høyt i høyden som ved langdistanse, hvis det er det du er bekymret for.
lillemeg90 Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Så lenge du er frisk skal det gå fint. Men snakk med legen din om du er usikker:) Undersøk også flyselskapets regler på å fly som gravid. Hos noen må du ha med dokumentasjon hos lege.. Bruk også dtøttestrømper for å forebygge blodpropp:)
Gjest Magdalene Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Det er ikke farlig å fly når man er gravid. Jeg fløy ca 5 timer da jeg var i uke 35. Støttestrømper, drikk vann og beveg på beina er gode tips 😊
Teriyaki Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Det skal nok gå helt fint. Er ingen risiko for at du skal miste. Er forhøyet sjanse for blodpropp da, så lurt å ha på støttestrømper. Jeg fløy nå i helga. 50 min. Gikk helt fint. Er 28+3.
Gjest RompeRusk Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Jeg fløy utland 1,5 time da jeg var 32 uker. 0 stress det!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Og jeg fløy regelmessig gjennom hele svangerskapet fordi det nærmeste sykehuset som kunne tilby den oppfølginga jeg hadde behov for lå 50 mil unna. Anonymous poster hash: 9c0a9...1c4
graving Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Det går helt fint har min lege sagt jeg skal fly i ca. 25 timer en vei (uke 18) og det jeg måtte tenke på var å bruke støttestrømper, bevege meg ofte samt drikke mye vann sa legen. Så blir det jo like lang tur hjem i uke 20
bush babe Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har flydd lange og korte turer i mine svangerskap, siste var vel i uke 32. Tror du trenger legeattest etter uke 30 eller noe, men det sjekker du bare med flyselskapet hvilke regelr de har. Og du som skal fly så kort trenger ikke støttestrømper en gang.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 Det er overalt informasjon om at det er ufarlig å fly frem til senere uke. Du er kun 28 uker, Max er fra 32-36 ukerAnonymous poster hash: 6ced2...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå