Gjest ^mandy^ Skrevet 25. juli 2004 #1 Skrevet 25. juli 2004 Venninnen min er en feminist. En SKIKKELIG feminist. Selv har jeg alltid hatt litt i mot feminister fordi jeg føler at de tror de snakker for hele det kvinnelige kjønnet. Og nå som min venninne blir værre og værre, ja da orker jeg ikke henne mer. Hun mener helt og holdent at kvinnen er mer inntelligent, osvosv enn mannen. Hun hater jo nesten menn, og skremmer vekk guttekompisene mine. Kan jeg si til henne at jeg ikke vil være venn med henne pga hennes over-feministiske meninger?
Gjest Madam Felle Skrevet 25. juli 2004 #2 Skrevet 25. juli 2004 Du kan vel si til henne at du ikke orker den måten hun er på.
Gjest Hillary.. Skrevet 25. juli 2004 #3 Skrevet 25. juli 2004 Jeg synes du skal forsøke å unngå en krangel. Hun har rett til å mene hva hun vil (eller streve me dhva hun vil...). Men du kan si at du ikke er enig. Diksusjoner bør du kanskje ta når du orker det, ikke når du har mest lyst til å hyle hvor jXXlig lei du er preiket hennes... Man slår ikke opp med venner. Forsøk å unngå henne en stund - få en pustepause fra det intense feministpratet...
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2004 #4 Skrevet 25. juli 2004 Prøv å komme inn på andre temaer når hun begynner med snakket sitt, og si på en pen måte at du ikke er enig, og at du helst ser at dere snakker om andre ting når dere er sammen. Man skal jo selvsagt respektere andres meninger, men det gjelder da også for henne, ikke sant? K
Laban Skrevet 26. juli 2004 #5 Skrevet 26. juli 2004 Det går an å si til henne at du ikke er enig, og at du synes det er slitsomt at hun alltid skal bringe opp emnet. Det går også an å si til henne at hun må dempe feminist-praten når hun er med deg og guttekompisene dine, av samme grunn.
Gjest GreenSky Skrevet 26. juli 2004 #6 Skrevet 26. juli 2004 "Kvinnen mer intelligent en mannan"? "Hater nesten menn"? Da vet hun ikke hva feminisme er for noe. Høres ut som hun gjemmer seg bak merkelappen "feminist" for å rakke ned på menn. Hun har nok blitt fryktelig såret/skuffet en gang og tenker ikke helt rasjonelt ang. menn.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2004 #7 Skrevet 26. juli 2004 Selv har jeg alltid hatt litt i mot feminister fordi jeg føler at de tror de snakker for hele det kvinnelige kjønnet. Hun mener helt og holdent at kvinnen er mer inntelligent, osvosv enn mannen. Du er mot feminister? Du er med andre ord mot at kvinner har like rettigheter som menn? Lik lønn for likt arbeid? At kvinner ikke skal diskrimineres i yrkeslivet eller samfunnet generelt fordi de er kvinner? Jaja, stakkar deg. Venninnen din er ikke feminist. Hun er kvinnesjåvenist, og de er like irriterende og ufordragelig som mannssjåvenister. At de gjemmer seg bak ordet feminist gjør dem kanskjer mer irriterende, fordi de skaper slike feiloppfatninger om feminismen som du lider av.
Gjest ^Mandy^ Skrevet 26. juli 2004 #8 Skrevet 26. juli 2004 Du er mot feminister? Du er med andre ord mot at kvinner har like rettigheter som menn? Lik lønn for likt arbeid? At kvinner ikke skal diskrimineres i yrkeslivet eller samfunnet generelt fordi de er kvinner? Jaja, stakkar deg. Venninnen din er ikke feminist. Hun er kvinnesjåvenist, og de er like irriterende og ufordragelig som mannssjåvenister. At de gjemmer seg bak ordet feminist gjør dem kanskjer mer irriterende, fordi de skaper slike feiloppfatninger om feminismen som du lider av. Hun en feminist ja. Nevnte bare noen av de få tingene hun er opphengt i. Selv er jeg selvfølgelig for like rettgheter for kvinne og menn. Men som så altfor mange feminister ikke forstår så er vi forskjellig fra menn. Og jeg mener at det er ting vi kvinner ikke passer så godt til å gjøre som det menn kan gjøre bedre. OG omvendt. Jeg mener ikke at dette er en feiloppfattning, mener at dette er helt riktig jeg. Men nå er ikke jeg feminist og så fort dere feminister får litt motgang rakker dere ned på oss ikke-feminister og sier (som du gjør) at vi lider av feiloppfattninger. Blir som å høre venninnen min det her
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2004 #9 Skrevet 26. juli 2004 Men nå er ikke jeg feminist og så fort dere feminister får litt motgang rakker dere ned på oss ikke-feminister og sier (som du gjør) at vi lider av feiloppfattninger. Blir som å høre venninnen min det her Kanskje du burde lese gjennom innlegget mitt igjen da, for jeg sier ikke noe sted at jeg mener kvinner er bedre enn menn eller at det ikke er forskjeller på kjønnene. Feminisme er ikke en fanatisk kamp om å utjevne alle forskjeller mellom kjønnene. Det begynte som en bevegelse for å LIKESTILLE kjønnene. At du, og mange med deg, mener feminisme er en uting er pga av jenter som venninnen din, og jeg står fast ved påstanden om at hun ikke er feminist (selv om hun nok kaller seg det), men at hun er kvinnesjåvenist.
Gjest GreenSky Skrevet 26. juli 2004 #10 Skrevet 26. juli 2004 Feminisme er ikke en fanatisk kamp om å utjevne alle forskjeller mellom kjønnene. Det begynte som en bevegelse for å LIKESTILLE kjønnene. Jepp. Jeg mener at på noen områder treger vi feminisme i en ny betydning - altså feminisme for menn. (var med på å starte en mannssak-forening i sin tid) Men det er en annen diskusjon.
Gjest StoreSky Skrevet 26. juli 2004 #11 Skrevet 26. juli 2004 Du er mot feminister? Du er med andre ord mot at kvinner har like rettigheter som menn? Lik lønn for likt arbeid? At kvinner ikke skal diskrimineres i yrkeslivet eller samfunnet generelt fordi de er kvinner? Jaja, stakkar deg. Venninnen din er ikke feminist. Hun er kvinnesjåvenist, og de er like irriterende og ufordragelig som mannssjåvenister. At de gjemmer seg bak ordet feminist gjør dem kanskjer mer irriterende, fordi de skaper slike feiloppfatninger om feminismen som du lider av. :enig_animasjon:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå