Gå til innhold

Hvordan få mer samvær med barnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en frustrert pappa, hvor mor nekter meg mer samvær med barnet. Her er kortversjonen: Jenta er 7 år, og går på skole, kjøring er ikke noe problem, siden jeg bor ca 10 km fra mor og skolen... Er ute konstruktive råd og tips, fra "innsiden" 😧 har i dag på papiret 40/60, men i praksis er det 50/50, noe vi har hatt siste 3 åra, jeg ønsker no 50/50, hvem bør jeg kontaktet, og hvordan?? Hva skjer i prosessen? Pr i dag har vi en konflikt pågående ang samarbeida problemer, hvor barnevernet er involvert..Har også tilbydd henne at vi forsetter med 40/60 på papiret, mot at jeg får 2 ekstra dager i mnd, noe ho ikke går med på. Takknemlig for tips...vurdere å gå videre, men vil vite hvor realistisk sjansen jeg har. Føler meg maktesløs...

Endret av vannm75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Kontakt familievernkontoret og be de kalle dere to inn til en time! Si at du bil ta opp samværsavtalen til revurdering og vil endre!

2) mor må møte...og hun bør respektere ditt ønske det er jo dine barn!!!

3) siste utvei er Tingretten der du må stevne henne inn for retten og det blir sak. Saksomkostninger deles gjerne på dere to...

Anonymous poster hash: 3a831...bac

• Liker 1
Skrevet

familievernkontoret, advokat. Ta med mor dit og legg frem alle ønskene dine også passer du på at mor begrunner alt hun sier. f.eks sier hun at hun ikke ønsker 50/50 da må hun begrunne hvorfor du ikke er 'god nok' til det, hvorfor har barnet det bedre med henne osv osv. De fleste faller på å måtte begrunne ting om det er sånn at de bare er vanskelige

Anonymous poster hash: 34b74...b53
Skrevet

Ring familievernkontoret, be om en mekling.
Forhåpentligvis så sier ho seg enig der inne, dere skriver kontrakt med mekler og underskriver.

slår ho seg vrang og ikke møter eller fremdeles nekter så kan du stevne ho.

kommer dere til retten så er det veldig liten sjans for at du ikke får 50/50.
det er helt vanlig at dommere deler det opp sånn nå for tiden.
og hvertfall dersom du kan bevise at det i dag praktiseres 50/50 og ikke det som står på gjeldene avtale.

Anonymous poster hash: 267bf...f8a
Skrevet

Jeg er en frustrert pappa, hvor mor nekter meg mer samvær med barnet. Her er kortversjonen: Jenta er 7 år, og går på skole, kjøring er ikke noe problem, siden jeg bor ca 10 km fra mor og skolen... Er ute konstruktive råd og tips, fra "innsiden" har i dag på papiret 40/60, men i praksis er det 50/50, noe vi har hatt siste 3 åra, jeg ønsker no 50/50, hvem bør jeg kontaktet, og hvordan?? Hva skjer i prosessen? Pr i dag har vi en konflikt pågående ang samarbeida problemer, hvor barnevernet er involvert..Har også tilbydd henne at vi forsetter med 40/60 på papiret, mot at jeg får 2 ekstra dager i mnd, noe ho ikke går med på. Takknemlig for tips...vurdere å gå videre, men vil vite hvor realistisk sjansen jeg har. Føler meg maktesløs...

Jeg forstår ikke hvorfor du skal lage så mye styr ut av dette hvis det i praksis allerede er 50/50?

Anonymous poster hash: fd58f...c61

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du skal lage så mye styr ut av dette hvis det i praksis allerede er 50/50?

Anonymous poster hash: fd58f...c61

antageligvis fordi rett skal være rett.

praktiseres det 50/50 og det står på avtalen at det er 40/60 så mottar mor også penger ho ikke har krav på alene. barnetrygd skal deles når det kommer på 50/50, det er ikke sikkert mor har krav på bidrag så lenge det er 50/50 heller.

jobbmessig så får man fler fordeler i forhold til barnet og sykdom enn om man bare har 40%

Anonymous poster hash: 267bf...f8a

• Liker 1
Skrevet

Hva vil datteren din? Hun har bikket over en alder hvor hennes ord teller en del.

Skrevet

TS her, takker for informative og saklige svar..tar kontakt med familivernkontor i nær fremtid..:)

Skrevet

Det enkleste er å kontakte en advokat som kan "familierett", gjerne en som også har tilleggskompetanse på mekling.

Anonymous poster hash: edc06...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...