AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Del Skrevet 1. desember 2014 Har de siste par årene hatt problemer med at jeg får store pussfylte kviser akkurat der trusestrikken går i underlivet. Jeg begynte å bruke antibac på bikinilinjen for å unngå røde kløende nupper og det funker. Jeg bruker også antibac under/innsiden av lår. Skjønner ikke helt hva disse store kvisene er, hadde de aldri før og har barbert under i sikkert 20 år. Tror dere det kan være spriten. Jeg bruker basimysim på de og da forsvinner de etter en stund. De er virkelig vonde. Hjelp. Anonymous poster hash: 255a0...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Del Skrevet 1. desember 2014 Dytter Anonymous poster hash: 255a0...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Del Skrevet 1. desember 2014 Ikke bruk antibac. Gå på en hudpleiesalong og få noe som er beregnet til å smøre på for å unngå betente hårsekker etter barbering/voksing. Det fungerer.Anonymous poster hash: f2d79...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg bruker TendSkin, en roll on man finner på Amazon. Det beste jeg har brukt. Anonymous poster hash: 1514f...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinemor1 Skrevet 3. desember 2014 #5 Del Skrevet 3. desember 2014 Du kan prøve kokosolje. Det er visst betennelsesdempende og dreper bakterier. Du får kjøpt på helsekosten. Jeg bruker det rett etter jeg har barbert, og jeg er storfornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 3. desember 2014 #6 Del Skrevet 3. desember 2014 Bruker både bacimicyn og kokosolje med gode resultater. Barberer alltid om kvelden og sover naken påfølgende natt - da får huden pustet ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. desember 2014 #7 Del Skrevet 3. desember 2014 Har de siste par årene hatt problemer med at jeg får store pussfylte kviser akkurat der trusestrikken går i underlivet. Jeg begynte å bruke antibac på bikinilinjen for å unngå røde kløende nupper og det funker. Jeg bruker også antibac under/innsiden av lår. Skjønner ikke helt hva disse store kvisene er, hadde de aldri før og har barbert under i sikkert 20 år. Tror dere det kan være spriten. Jeg bruker basimysim på de og da forsvinner de etter en stund. De er virkelig vonde. Hjelp. Anonymous poster hash: 255a0...3e1 Høres litt ut som inngrodd hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Del Skrevet 3. desember 2014 Høres litt ut som inngrodd hår? Ja har lurt på om det er det. Men hvorfor får jeg plutselig det etter å ha barbert der i årtier?? Anonymous poster hash: 255a0...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Del Skrevet 3. desember 2014 Åå, må få kjøpt kokosolje hjelper det mot kløe og ? Anonymous poster hash: 7c1b9...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Del Skrevet 3. desember 2014 Kanskje det er en infeksjon med bakterier fra en skitten høvel? Viktig at høvelen ligger på et tørt sted mellom hvert bruk. Gjerne sprite den før bruk. Man kan få dalacin liniment hos legen, som virker mot en del bakterier. Jeg har brukt det innimellom. Eventuelt er Pyrisept og Klorhexidin etter barbering også en god idé. Man kan også skrubbe, for å unngå at hårene blir inngrodde. Anonymous poster hash: 0ada4...881 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #11 Del Skrevet 4. desember 2014 Kanskje det er en infeksjon med bakterier fra en skitten høvel? Viktig at høvelen ligger på et tørt sted mellom hvert bruk. Gjerne sprite den før bruk. Man kan få dalacin liniment hos legen, som virker mot en del bakterier. Jeg har brukt det innimellom. Eventuelt er Pyrisept og Klorhexidin etter barbering også en god idé. Man kan også skrubbe, for å unngå at hårene blir inngrodde.Anonymous poster hash: 0ada4...881 Jeg får kulene selv om jeg bruker ny høvel. Brukte ny høvel sist og fikk 2 nye byller. Det eneste som hjelper når jeg får de er å bruke basimysin 2-3 ganger om dagen . Noen ganger går de ned, andre ganger sprekker de og puss kommer ut, andre ganger kan de klemmes på slik at jeg får ut puss og hevelsen går ned. Jeg får mørke stygge flekker/arr der byllene har vært og ser ikke ut ved trusekantområdet. Har ikke den store troen på kokosolje men skal kjøpe det for det kan jo brukes til mye annen pleie også.... Anonymous poster hash: 255a0...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alkymist Skrevet 4. desember 2014 #12 Del Skrevet 4. desember 2014 Har du byttet hormonprevensjon eller begynt på andre preparater som endrer hormonbalansen? Fikk sånne fra tid til annen selv og prøvde mye uten at noe hjalp. Men da jeg sluttet på p-piller så forsvant problemet. Nå var ikke jeg kjempe plaget. Det kom ikke hver gang, men de var vonde og plagsomme når de først kom. Får også litt nupper, og de blir det mindre av med voksing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #13 Del Skrevet 4. desember 2014 De er store ikke sant? Mye større en vanlig betente hårsekker? Mer som abcesser? I så fall må du til legen. Jeg har hatt det i mange år nå. Ingen lege har klart å stoppe det. Prøvd antibiotika osv. Men nå har jeg endelig kommet til hudlege og neste gang jeg får utbrudd skal hun skjære opp kanalene. Eller noe sånt. Det er overaktive lymfeknuter. Og det har fått ett "lokk" på deg, som gjør at de ikke vil slutte å bli betente. Derfor skjæringen. Anonymous poster hash: de3de...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Del Skrevet 4. desember 2014 Ikke bruk antibac. Gå på en hudpleiesalong og få noe som er beregnet til å smøre på for å unngå betente hårsekker etter barbering/voksing. Det fungerer.Anonymous poster hash: f2d79...22b Antibac fungerer best for fjerning av bakterier, men skal ikke brukes i sår. Og er mye billigere enn overprisede produkter på en hudpleiesalong, med lite dokumentert effekt. Men selv foretrekker jeg Klorhexidin, som er mildere enn antibac, men vel så effektivt mot bakterier i sår.Anonymous poster hash: 0ada4...881 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #15 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg får kulene selv om jeg bruker ny høvel. Brukte ny høvel sist og fikk 2 nye byller. Det eneste som hjelper når jeg får de er å bruke basimysin 2-3 ganger om dagen . Noen ganger går de ned, andre ganger sprekker de og puss kommer ut, andre ganger kan de klemmes på slik at jeg får ut puss og hevelsen går ned. Jeg får mørke stygge flekker/arr der byllene har vært og ser ikke ut ved trusekantområdet. Har ikke den store troen på kokosolje men skal kjøpe det for det kan jo brukes til mye annen pleie også.... Anonymous poster hash: 255a0...3e1 Om det er så ille, så ville jeg oppsøkt en hudlege. Så du unngår stygge arr og mer alvorlige infeksjoner. Det kan hende du må både åpne abcessene, som en skrover, samt ha antibiotika i tablettform. Når man barberer, så blir det ørsmå sår, og kanskje har du vært uheldig og fått bakterier i disse sårene, som så har kolonisert seg. Ofte er det gule stfylokokker som gir abcesser. Anonymous poster hash: 0ada4...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #16 Del Skrevet 4. desember 2014 De er store ikke sant? Mye større en vanlig betente hårsekker? Mer som abcesser? I så fall må du til legen. Jeg har hatt det i mange år nå. Ingen lege har klart å stoppe det. Prøvd antibiotika osv. Men nå har jeg endelig kommet til hudlege og neste gang jeg får utbrudd skal hun skjære opp kanalene. Eller noe sånt. Det er overaktive lymfeknuter. Og det har fått ett "lokk" på deg, som gjør at de ikke vil slutte å bli betente. Derfor skjæringen.Anonymous poster hash: de3de...5aa Dette har jeg og moren min også, jeg i lysken ved skrittet og hun under armene. Antibiotika hjelper aldri mere, for oss har eneste mulighet vært å tømme de så langt man greier for så å operere vekk (og at de skjærer bort nok til man kommer ned til friskt kjøtt). For meg høres det ut som du har noe slik også TS. I min situasjon ser det dessverre ut som at det er kronisk, men etter operasjon tar det gjerne et år el to før de kommer tilbake (hvis de skjærer bort nok) Anonymous poster hash: d41d1...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #17 Del Skrevet 4. desember 2014 Har du byttet hormonprevensjon eller begynt på andre preparater som endrer hormonbalansen? Fikk sånne fra tid til annen selv og prøvde mye uten at noe hjalp. Men da jeg sluttet på p-piller så forsvant problemet. Nå var ikke jeg kjempe plaget. Det kom ikke hver gang, men de var vonde og plagsomme når de først kom. Får også litt nupper, og de blir det mindre av med voksing. Nei, jeg har brukt P-ring i årevis men noen pauser innimellom. Anonymous poster hash: 255a0...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #18 Del Skrevet 4. desember 2014 De er store ikke sant? Mye større en vanlig betente hårsekker? Mer som abcesser? I så fall må du til legen. Jeg har hatt det i mange år nå. Ingen lege har klart å stoppe det. Prøvd antibiotika osv. Men nå har jeg endelig kommet til hudlege og neste gang jeg får utbrudd skal hun skjære opp kanalene. Eller noe sånt. Det er overaktive lymfeknuter. Og det har fått ett "lokk" på deg, som gjør at de ikke vil slutte å bli betente. Derfor skjæringen.Anonymous poster hash: de3de...5aa De er ganske store ja, større enn vanlige nupper og kviser men de forsvinner alltid etterhvert når jeg bruker basimysin. Kan klemme på de og få ut puss noen ganger. Blir alltid en mørk flekk når de går ned, de blir blekere etterhvert da. De kommer etter barbering så jeg tror ikke det er lymfeknuter. Anonymous poster hash: 255a0...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. desember 2014 #19 Del Skrevet 6. desember 2014 Ja har lurt på om det er det. Men hvorfor får jeg plutselig det etter å ha barbert der i årtier??Anonymous poster hash: 255a0...3e1 Nei si det. Men anyway jeg smører alltid med fuktighetskrem etter der jeg har barbert. Jeg hadde problemer med noe røde, kløende prikker/byller etellerannet under armene etter barbering en stund. Blw bedre da jeg smurte med fuktighetskrem under armene rett etter barbering. Borte nå. Og de røde prikkene ble plutselig et problem jeg ikke hadde hatt tidligete selv om jeg barberte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #20 Del Skrevet 6. desember 2014 Kanskej ikke helt svarer du leter etter, men jeg slet veldig med noe lignende før, huden min reagerte lgså veldig mot barbering, ble helt rød og flassete, kjempekløende, og fikk masse nupper! Så ja, ikke veldig lekkert! Gikk over til å bruke ladyshaver, altså barbermaskin for underliv! Blir aldri helt glatt så klart, men hårene syntes ikke, så blir det samme som å barbere seg glatt på morgenen og ha litt stubber på kvelden. Men etter jeg begynte med det er huden min blitt helt fin! Smører litt med kokosolje etter barbering, og så er alt fint og greit! Ikke noe kløe, nupper eller byller! Så drt er hvert fall vært å prøve om du ikke syntes det er farlig å ikke bli helt glatt! Samboer bryr seg hvert fall ikke Anonymous poster hash: 8bd82...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå