Avalon Skrevet 10. desember 2014 #101 Skrevet 10. desember 2014 Tråden er ryddet for avsporing. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #102 Skrevet 10. desember 2014 Forekomsten av angst og depresjon har eksplodert i befolkningen de siste årene. Aldri har så mange knasket lykkepiller før eller vært på trygd. Ikke så rart folk stiller spørsmålstegn ved det. Forøvrig blir man ikke frisk av såkalte lettere psykiske lidelser av å sette seg hjemme. Med vennlig hilsen en gærning i arbeid. Anonymous poster hash: 1fe62...a3c 1
Gjest Hummels Skrevet 10. desember 2014 #103 Skrevet 10. desember 2014 Sånn er det for alle i samfunnet vårt ... Anonymous poster hash: 5a8ff...c7d Ja noen takler det og andre ikke. Mennesker er forskjellige.
Guybrush Skrevet 10. desember 2014 #104 Skrevet 10. desember 2014 Hva er det med dere folk som hakker ned på de som sliter med noe psykisk? Vi blir kalt for svindlere, vi blir kalt for en belastning for samfunnet, vi blir kalt for unormale, folk er dritsure for vi "stjeler" de stakkars skattepengene deres, folk ber oss skjerpe oss å komme oss ut i en jobb (det er jo så enkelt for alle, er det enkelt for meg så kan alle klare det, ingen er svakere enn meg! Sånn tenker folk), vi sitter å syter å klager over oss selv påstår folk. Er det noen som klager så er det de menneskene som ikke har noe å slite med. De syter og klager over den minste ting. Psykisk syke holder mer ting for seg selv, og gjør at hodet sprenges av vonde tanker. Vi tørr jo ikke å klage! Pga alle sure mennesker! Alt er så lett for dere. Hva faen vil dere at vi skal gjøre da? Bli som dere? Alle må være like? Eller det dere egentlig vil? At vi forsvinner fra denne verden for godt? Anonymous poster hash: 3e602...333 Jeg tror mye av det skyldes den enorme økningen i trygdede her til lands. Det ender opp med 2 grupper, de som skaper verdier - og de som lever på de som skaper verdier. Om sistnevnte gruppe blir større og større vil førstnevnte bli mindre og mindre. Effekten av når stadig færre må betale stadig mer for stadig flere - er missnøye, irritasjon, sinne og etterhvert hat. Det er en naturlig konsekvens. Det er dessverre synd at det i Norge er slik at mange ikke skjønner hvor skattepenger kommer fra. Folk står frem i avisen og forteller at de er stolte av å gå på NAV - uten å tenke på at det naboen som sliter med å få det til å gå rundt og jobber doble skift i helgene blir fratatt det meste av lønnen sin for å dekke disse utbetalingene. Slik jeg ser det ville langt færre irritert seg over andre menneskers mentale problemer hvis de slapp å måtte betale for det. For det er den ytterste konsekvensen av dagens velferdssystem. Tenk selv om du bodde i et kollektiv med 5 andre venner. Dere alle jobber og studerer og betaler 1/6 av husleie strøm og matvarer hver måned. Så blir en av dere syk og får derfor ikke jobbet, hun spør om hun kan slippe å betale like mye - og de 5 andre sier det er greit siden det ikke blir så mye på hver. Så går det en stund og en annen opplever noe som gjør at hun ikke klarer å fokusere på skolen, faller ut av studiet, mister retten på studielån og stipend og klarer ikke jobbe like mye. Siden den forrige fikk hjelp virker det mest rettferdig at hun også får det. Men nå er plutselig kostnaden markbart mye høyere for de resterende 4. Dette er en oppskrift som automatisk vil føre til missnøye, aggresjon og ikke minst at økonomien blir mye vanskeligere og trangere for resten som klarer å jobbe og studere. Tenk dere så at alle de 6 bodde hver for seg - hadde de siste 4 da hatt noe problem, følt noen irritasjon eller selv merket at deres økonomi ble trangere? Selvsagt ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #105 Skrevet 10. desember 2014 Da jeg endelig kom meg ut av psykosene, og kom meg ut i litt jobb, ble jeg kvitt den sosiale angsten fordi jeg hele tiden måtte omgås folk. Jobb gjorde meg friskere og mer lykkelig. Etter å ha vært så syk, takler jeg litt angst og depresjon på strak arm. Nå kan jeg jobbe stadig mere. Grubling gjør en bare sykere. Selvmedlidenhet gjør en bare sykere. Jeg klarer nok aldri å fungere jevnt, men er heldig å har en oppdragsgiver som forstår at jeg faller ut av og til. På den måten er jeg heldig. Man må nok ta sin egen galskap med en smule humor og selvironi, og sine tilstander med en sporty holdning. Jeg tror vi alle er både svake og sterke alt ettersom man ser det. Ikke gi opp! Anonymous poster hash: 1fe62...a3c
Maleficenta Skrevet 10. desember 2014 #106 Skrevet 10. desember 2014 Sånn er det for alle i samfunnet vårt ...Anonymous poster hash: 5a8ff...c7d Ingen firventer at helt nye skal kunne alt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå