Tulle-brud Skrevet 27. juni 2002 #1 Del Skrevet 27. juni 2002 Hjjeeelp ! Hva skal dere ha ? Hadde tenkt på martini asti eller blande en god hvitvin med mozell f.eks som er en aperitiff jeg har servert som serveringsdame ofte. Hva synes dere og hva skal dere ha ? Jeg ønsker ikke noe bowl eller noe med sprit...skal til sverige i helga å kjøpe inn så det haster.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
scorpion73 Skrevet 27. juni 2002 #2 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg ville tatt Blue Nun Gold Edition, eller Pimpante, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppis Skrevet 27. juni 2002 #3 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg synes Martini Asti er kjempegodt! Det liker alle vil jeg tro. Gå for den du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2002 #4 Del Skrevet 27. juni 2002 Selv anbefaler jeg absolutt ikek Blue Nun Gold Efiotion, da denne vinen er dyrere enn hva den er verdt + at den ikke smaker noe godt. Jeg ville valgt Martini Asti eller en annen lett musserende vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 27. juni 2002 #5 Del Skrevet 27. juni 2002 Martini Asti kan lett bli for søt. Da vi var på polet å skulle ha, anbefalte hun to mouserende viner, den beste het Cafe de Paris (syntes vi...)den koster 94 kroner, men man skal ikke ha så mye av den, så det er vel en grei pris. Den er i hvertfall veldig god, og ikke for søt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 27. juni 2002 #6 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg har ikke klart å finne Blue Nun Gold Edition i Sverige. Finner den ikke på sidene til systembolaget. Martini Asti er ok, litt søt, men helt grei syns jeg. De fleste liker den tror jeg. Eller finn en annen musserende vin. Skal forresten til Sverige selv i helga og kikke på litt priser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 27. juni 2002 #7 Del Skrevet 27. juni 2002 Vil anbefale en annen musserende vin, jeg...den heter Lambrusco Donnelli (eller i omvendt rekkefølge...)...denne koster ca 40 kr pr flaske i Sverige... :D Vi fikk den i et bryllup vi var forleden... Den ble servert litt avkjølt (som vel hvite viner bør ?!) og med jordbær og melonbiter ved side av - helt topp.... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulle-brud Skrevet 27. juni 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 27. juni 2002 Takk for gode svar, er litt usikker enda, men Rufus sin ide hørtes veldig god ut i tillegg til martini astien. hmmmm Men det går endel flasker da til 80 gjester ? man bør vel kanksje beregne flere glass hvis det blir litt tid før vi kommer fra fotografen ? I aperitiff glass går det 6-7 glass på en flaske ? eller ? har man da brus og vann i tillegg og øl for de som liker dette ? eller bare aperitiff og fruktfat som vi skal ha ??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppis Skrevet 27. juni 2002 #9 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg synes det holder med aperifitt og frukt. Synes ikke dere behøver å servere øl før maten. Dere kan jo beregne litt godt, slik at det er mulig for noen å få et ekstra glass. Spør på polet- de vet hvor mange glass det går på en flaske. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sannasola Skrevet 27. juni 2002 #10 Del Skrevet 27. juni 2002 Hei tullebrud! Jeg er i akkurat samme situasjon selv. Har prøvd forskjellige viner/musserende saker i det siste, men finner ingen jeg liker så godt som Martini Asti. Synes den er litt dyr i Norge, iallefall når man skal kjøpe inn til 70-80 personer. Man må jo ha iallfall 14 flasker. Har du prisen på denne i Sverige? Er det noen som vet om man kan ha litt frukt i denne? Tenkte på små biter av lime og sitron. Sikkert lekkert å se på, men smaker det bra tro? Må kanskje teste ut det. Lykke til med svensk-turen! Sannasol (som ikke giddet å logge seg inn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 27. juni 2002 #11 Del Skrevet 27. juni 2002 Hmm.. finner ikke pris på hverken Martini Asti eller Lambrusco Donnelli på systembolagets sider jeg. Dere kan jo kikke selv kanskje: http://www.systembolaget.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2002 #12 Del Skrevet 27. juni 2002 Vi hadde Martini Asti og Mozell til dem som ikke drakk alkohol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 27. juni 2002 #13 Del Skrevet 27. juni 2002 www.systembolaget.se :D Asti Martini 7706 Italien (Söta mousserande viner) 750ml 69.00 kr 375ml 41.00 kr Ved sök på Lambrusco fikk jeg bla treff på to hvite viner og en mousserende, de kostet alle under 40 SEK for flasken!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 27. juni 2002 #14 Del Skrevet 27. juni 2002 Så feilen i linken min, men siden det ikke er så populært å prøve å endre inleggene, gikk jeg t i fra at folk skjønte feilen.. Men takk for at du la inn den riktige, Solskinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 27. juni 2002 #15 Del Skrevet 27. juni 2002 Vi serverte Blue Nun Gold Edition som velkomstdrikk og eplecider til de som ville ha alkoholfri. Helt ærlig - Blue Nun Gold Edition er utrolig oppskrytt syns jeg. Jeg syns i alle fall ikke den smakte godt. Så jeg ville nok heller valgt Martini Asti ja. Jeg syntes det hørtes så stilig ut med de gullflakene i Blue Nun'en, men det så mer eller mindre ut som "grums". Et annet lite tips: hvis dere skal til fotografen etter vielsen, så er det lurt å servere noe å putte i munnen til gjestene. Vi hadde bare tenkt til å servere brus og frukt, men fikk råd fra den ene serveringsdama om at vi kanskje burde servere wienerstang også. DET falt i smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 29. juni 2002 #16 Del Skrevet 29. juni 2002 heisann min forlovede( som er servitør) løste vårt problem....da vi skal gifte oss i juni håper vi på pent og varmt vær...og da kommer sikkert mange til å ønske å gå ut med drinken...da det faktisk er forbudt å nyte alkohol utendørs på offentlige plasser så skal vi kjøre alkohol-fritt til alle...billigere og enklere....va blander eple-nektar med farris og litt sprite....og jordbær på kanten eller noe sånt...mmmm...det er godt og oppfriskende... :D lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jbkaarud Skrevet 29. juni 2002 #17 Del Skrevet 29. juni 2002 Vi serverte også Blue Nun Gold Edition, og jeg syntes denne var ganske festlig. Smaken kan jeg knapt nok huske igjen, men i utgangspunktet synes jeg ikke musserende viner er noe særlig. Derfor valgte vi denne fordi den hadde et litt spennende utseende. Jeg hadde ikke inntrykk av at den var vond, i hvert fall :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg Skrevet 1. juli 2002 #18 Del Skrevet 1. juli 2002 Ja da var aperetiffen innkjøpt i sverige. Det ble 12 flasker med martini asti ! Det er jo et mareritt å handle inn i strømstad nå om sommeren (og kanskje resten av året også): Var der før 10 (ja eg var opp gørrtidlig en lørdag :-? ) og tok da med meg nesten alle flaskene som var igjen av martini astien. Så et tips er å være der grytidlig. Med den gunstige kronekursen ble det ikke så gale dyrt 680 ca for 12 flasker mot Norges 1116, så er det nesten halv pris og vel verdt turen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå