Gå til innhold

Forvirret av utleier- hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk:)

Ja kjenner det går litt utover humøret og livsgleden, men men

Skrevet

Huseier hadde kanskje snakket med advokaten før hun fikk husleien fra november?

Du kan jo sende advokaten en melding om at du og huseier har gjort opp, og at saken er ute av verden?

Skrevet

Pass på at hvis du betaler leie for desember og januar så skal du også ha nøkkelen til boligen du leier (så utleier ikke leier ut til andre samtidig som du betaler leie).

Hvis utleier ikke har sagt klart og tydelig at det holder at du betaler for november, så må du betale t.o.m. januarleia (strengt tatt februar også, hvis du sa opp i november). Men hvis utleier finner noen andre innen den tid skal ikke du betale.

Vi gikk på en smell der. Begynte med at vi sa opp leiligheten og skrev i oppsigelsen at etter muntlig avtale skulle vi ha halv husleie tilbake siste måned. Kontrakten gikk fra 15.-15. I hver mnd og vi sa opp innen 1.

Huseierdama ble en ren trollkjerring og klikket mentalt. Vi måtte levere nøkler før oppsigelsestiden hadde gått ut og de tok dobbel husleie. Vi flyttet inn der bare noen mnd tidligere, men valgte å flytte pga enklere skolevei. De vi leide av var veldig velstående folk i Trondheim, hun er forsker, og jeg må si jeg ble skremt når jeg så hvordan ei voksen dame oppførte seg, hun ble til ei Bitch fordi vi krevde utfylling av tilbakeleveringskjema (et skjema man bruker ved tilbakeleveringskjema av leilighet og nøkler) og hun ble veldig personlig. Anbefaler ingen å leie hos henne.

Anonymous poster hash: 393bc...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...