Gå til innhold

Hvor lenge holde seg unna mølla etter 'kneskade'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ivrig jogger, men har slitt med kneskade, har ikke vært hos legen da det bare gjorde vondt da jeg løp. Har nå syklet isteden for i 4 uker og lurer på om det kanskje er greit å prøve seg på mølla igjen. Tror dere det er for tidlig? Hvor lenge er det vanlig at man må vente?

Anonymous poster hash: d05d0...958

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge man må vente kommer jo an på hvor stor skaden er. Eller så må man nesten kjenne etter, og prøve litt selv. Når du ikke drar til legen for å finne ut av det så er det opp til deg. En lege, fysioterapeut eller en som har litt peiling på kneskader, vil jo kunne hjelpe...., men kanskje det er noen av dem her inne?

Jeg har slitt med knesmerter i årevis etter to fall med kneet i gulvet først, og det skal ofte veldig lite til før jeg kjenner det. Er på mange måter "bra" igjen nå, men tar jeg meg ut for mye så kan jeg kjenne det i dager, uker, eller måneder. Var hos legen og fikk vanlig røntgen, MR og har prøvd diverse alternative metoder.

Men dette er forskjellig fra person til person, eller skade til skade, vil jeg tro. Jeg nevner ikke mitt tilfelle for å skremme deg, så kan det jo være verdt et legebesøk.

Gjest Runforit
Skrevet

Du kjenner fort om kneet takler det eller ikke. Når det er sagt så burde du starte veldig sakte og korte distanser og med høy helling slik at belaster kneet minst mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...