AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Sko og klær har man som hovedregel 2 års reklamasjonsrett på. Men sånne dyre sko med glatt såle under det skal man i følge butikker vite at man ikke kan bruke uten å ha fått satt på en ekstrasåle under hos en skomaker? De opplyste jo ikke om det da jeg kjøpte dem, og ikke står det på kvitteringen heller... Har kjøpt sko til 3000kr som nå er het ubrukelige, frustrert!Anonymous poster hash: 03cb5...71d
Gjest Ciegus Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Hvor lenge/mye hadde du brukt de, da? Syns ikke du skal akseptere begrunnelsen sånn uten videre, men hvis du har brukt skoene daglig i nesten to år er jo saken en annen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Har hatt de siden september, så det er jo veldig kort. Butikken mener at 'alle vet jo' at man må ta slike sko til skomakeren og sette på såle. Jeg tenker at så dyre sko burde holde! TSAnonymous poster hash: 03cb5...71d 3
PoisonIwy Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Nei, alle vet ikke det og da plikter de å informere om dette når du betaler. Bianco løser det greit ved å skrive på kvitteringen at høyhelte sko må flikkes om.. Jeg hadde ikke gitt meg her altså.
LukaFrost Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Dyre sko må ha ekstrasåle? Har jeg aldr hørt om. Dyre sko burde jo være av bedre kvalitet enn billige sko. 7
Miss Lucky Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 kjenner godt til problemet. Har måttet legge på gummisåle på alle louboutin skoene mine, etter å ha brukt dem bare et par ganger. Veldig skuffende
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 kjenner godt til problemet. Har måttet legge på gummisåle på alle louboutin skoene mine, etter å ha brukt dem bare et par ganger. Veldig skuffende Ja veldig skuffende, hadde jeg visst det så hadde jeg jo gjort det...Anonymous poster hash: 03cb5...71d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 kjenner godt til problemet. Har måttet legge på gummisåle på alle louboutin skoene mine, etter å ha brukt dem bare et par ganger. Veldig skuffende Kjipt at man må gjøre det med Louboutin sko, for sålen er jo en del av skoens signatur... Til TS det er skikkelig dårlig at man må gjøre det ja..Anonymous poster hash: 03cb5...71d 1
Miss Lucky Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Kjipt at man må gjøre det med Louboutin sko, for sålen er jo en del av skoens signatur... Til TS det er skikkelig dårlig at man må gjøre det ja..Anonymous poster hash: 03cb5...71d Ja sålen er jo liksom halve stasen med de skoene 2
appelsinjuice Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Kjipt at man må gjøre det med Louboutin sko, for sålen er jo en del av skoens signatur... Til TS det er skikkelig dårlig at man må gjøre det ja..Anonymous poster hash: 03cb5...71d Det er temmelig uproblematisk så lenge det finnes røde vibramsåler og dyktige skomakere. Signaturen på skoen er jo under forbuen, ikke tåen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Har hatt de siden september, så det er jo veldig kort. Butikken mener at 'alle vet jo' at man må ta slike sko til skomakeren og sette på såle. Jeg tenker at så dyre sko burde holde! TSAnonymous poster hash: 03cb5...71d Er det wko med lærsåle?Anonymous poster hash: 40590...6e5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Ville klaget inn butikken til Forbrukerrådet hvis de ikke vil hjelpe deg. Høres ut som du har en god sak dersom butikken ikke opplyste om viktigheten av å sette på ekstrasåle. Anonymous poster hash: dcd30...b2d 4
Miss Lucky Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Det er temmelig uproblematisk så lenge det finnes røde vibramsåler og dyktige skomakere. Signaturen på skoen er jo under forbuen, ikke tåen. Joda. Men det er jo litt kjedelig å måtte begynne å "forbedre" såpass dyre sko etter så kort tid. Men de er vel i bunn og grunn ikke ment for bruk på brostein og dårlig asfaltere gater i Norge 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Er det wko med lærsåle?Anonymous poster hash: 40590...6e5 Ja det var vell det, jeg studerte dem ikke så nærme... TSAnonymous poster hash: 03cb5...71d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Joda. Men det er jo litt kjedelig å måtte begynne å "forbedre" såpass dyre sko etter så kort tid. Men de er vel i bunn og grunn ikke ment for bruk på brostein og dårlig asfaltere gater i Norge Sant! Mine er veldig pent brukt, men de er ikke ment for bruk i det hele tatt uten å ha vært hos skomakeren først... TSAnonymous poster hash: 03cb5...71d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Ja det var vell det, jeg studerte dem ikke så nærme... TSAnonymous poster hash: 03cb5...71d Lærsåle er bare ment til pent bruk og kan ikke brukes på vått underlag, da de går i oppløsning! Det har vært prøvet flere saker om sko med lærsåle tidligere, uten at kunden har fått medhold fordi lærsåler er til pent bruk og evt. Må settes gummisåle på. Om du kommer noen vei med å klage på dette er heller tvilsomt, desverre. Dette er en annen sak enn "støveletttdommen". Anonymous poster hash: 40590...6e5 5
Zahra Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 Gå og reklamer, ikke gi deg på det. De skal reparere det hos skomaker for deg, eventuelt erstatte dine utgifter til dette. Dette er ikke noe som er alminnelig kunnskap, og de må opplyse om det ved kjøpet for å slippe ansvar.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Dyre sko må ha ekstrasåle? Har jeg aldr hørt om. Dyre sko burde jo være av bedre kvalitet enn billige sko. Dreier seg vel om skinnsåle, men ifølge de som har peiling, er det ikke helt uproblematisk å legge såle over skinnsålen heller. Anonymous poster hash: 1e59b...35e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #19 Skrevet 1. desember 2014 Sant! Mine er veldig pent brukt, men de er ikke ment for bruk i det hele tatt uten å ha vært hos skomakeren først... TSAnonymous poster hash: 03cb5...71d Jeg har flere par med skinnsåler som har vært brukt en håndfull ganger, hver gang med minimum 10 minutters gåing. Noen små riper i sålen, men ikke mer enn det. Anonymous poster hash: 1e59b...35e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #20 Skrevet 1. desember 2014 Er dette hos Acne? Dette skjedde med meg der, og de gjorde seg også vanskelige. Du må bare slå i bordet med forbrukerkjøpsloven.Anonymous poster hash: 2eeba...4ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå