Gå til innhold

Miss lubben

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Man kaller det eufemisme; fine ord som brukes for å kamuflere eller pynte på budskapet... :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvorfor må vi bruke ord som tykk?

Skrevet

Er overvektig et bedre ord?

Gjest Gjesta
Skrevet

"Lubben" er vel kanskje en dårlig oversettelse fra italiensk?

K

Skrevet

Syns du tykk er et negativt ladet ord?

Det syns nemlig ikke jeg; jeg syns det er en nøytral beskrivelse, motsetningen til "tynn". "Feit", derimot, oppfatter jeg som nedsettende.

Gjest Anonymous
Skrevet

Andre forslag: Miss chubby, miss fatty, miss bælfeit? :ler:

Skrevet

Hvis disse damene er lubne, så er eg syltynn!

Og det vet eg at eg ikke er.... :ler:

Skrevet

VG skriver: "Kravet for å delta i «miss lubben»-kåringen er 100 kg for kvinner og 150 kg for menn."

Skrevet

Mener de sa "Frøken Fet" på nyhetene...

Men å kalle en som er nesten 200 kg for lubben .. er vel en aldri så liten underdrivelse... :wink:

Skrevet

Stusset også litt på bruken av ordet "lubben", men frøken feit høres jo ikke særlig pent ut det heller da..

Jennifer

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg foreslår at vi legger til en bokstav: b.. Miss Blubben :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor ikke bare kalle det "Miss Feit"?

Hvorfor pynte på sannheten? De er jo feite :-?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Syns du tykk er et negativt ladet ord?

Det syns nemlig ikke jeg; jeg syns det er en nøytral beskrivelse, motsetningen til "tynn". "Feit", derimot, oppfatter jeg som nedsettende.

i kroppsammenheng er det et negativt ladet ord. Men det er min mening. :wink:

Skrevet

Jeg tar meg selv i å lure på hvorfor en slik kåring i det hele tatt finner sted...

Hun som vant denne "missekonkurransen" er da LANGT fra pen! Det sender signaler til om at det ikke finnes store jenter som i tillegg er pene (i ansiktet). Det virker for meg som om vinneren her er helt i toppsjiktet av hva du kan forvente av tykke mennesker. Det veit jeg er bare tull.

Samtidig kan det se ut som om kåringen er lagt opp slik at "jo feitere, jo bedre". Det er jo den tyngste av jentene som vant¨konkurransen med sine 186 (!) kilo. Det er vel sikkert for å gi store jenter bedre selvtillit, men fedme blir her belønnet. Det er det siste en stadig feitere verdensbefolkning trenger...

Gjest Lilleulv
Skrevet

hm jeg bare venter på at noen lubne/tjukke brukere skal klikke jeg nå... *husker diskusjonen om store og små pupper eller den om dove-reklamen*

Venter litt på: "jeg blir så sint! hu som vant miss lubben var jo ikke tjukk i det heeele tatt!!"

:ler:

Skrevet

Jepp, vet at jeg balanserer på eggen nå... Husker så alt for godt Dove - tråden... Og "valker og lite klær" diskusjonen også...

Skrevet

Disse damene er store, ikke lubne.

Og det selv om jeg var med i diskusjonen om valker og klær og ikke ser på det som noen krise at store kvinner viser kroppen sin selv om andre ikke synes det er vakkert!!

Jeg synes de fleste av disse så tykke/store ut, mens ei var i tvilstilfellet tykk/lubben.

Er det noen som vet hva det opprinnelige navnet på konkurransen er da? På italiensk?

Skrevet

Aner ikke hva det originale navnet på konkurransen var.

Men Aline...Ikke for å være vanskelig, men hvilken av disse jentene mener du er et tvilstilfelle? Slik jeg ser det så er de bælfeite, livstruende store kvinner hele gjengen.

Jeg synes det er skremmende at fedme skal belønnes på en slik måte. Betyr dette at vi godtar utviklingen av menneskars størrelse?

Skrevet
Aner ikke hva det originale navnet på konkurransen var.

Men Aline...Ikke for å være vanskelig, men hvilken av disse jentene mener du er et tvilstilfelle? Slik jeg ser det så er de bælfeite, livstruende store kvinner hele gjengen.

Jeg synes det er skremmende at fedme skal belønnes på en slik måte. Betyr dette at vi godtar utviklingen av menneskars størrelse?

Hun her synes jeg er vanskelig å være sikker på, det kommer an på om det er dårlig tatt bilde og hva slags størrelsesforhold.

Jeg synes ikke hun er bælfeit, livstruende stor ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...