Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jo i gjeldsordnig, har overholdt alle betaliner, og betalt inn faste beløpet i mnd, som er kr 9000.

Men en av kreditorene er bosatt i byen og på Fredagen var jeg og en venninne å handlet, hun skal gifte seg om 2 uker og jeg skal være hennes forlover. Hun er blind slik at for henne er det ikke lett å handle alene. Vi møtte en annen venninne og dro å handlet. Vi hadde 2 store vogner, de skal lage all maten i familien og de skal være ganske mange.

Før vi dro fikk jeg bankkortet hennes. Og vi dro av sted.

Vi kommer til kassen, legger på. Totalt handlet vi for 13000. Plutselig hører jeg en stemme bak meg, " jasså dette har du råd til, men ikke betale ut meg først.

Snudde meg og der sto kreditoren.

Jeg har 2 avdrag igjen på betalingene til han.

Jeg begynte å gråte, min ene venninne spør hva han mener.

Jeg prøvde å forklare at dette ikke var mitt opplegg. Og til slutt endte det med at jeg slang bankkortet til venninnen min foran han og sa, dette er hun som skal betale for det fordi hun skal gifte seg.

Men han la ut om hvor ille det var med at jeg gjorde dette. Altså. jeg skyldte han i utgangspunktet 35 000. Når han har fått alt oppgjøret sitt har eg betalt 33500 til han.Det var han som foreslo at jeg skulle søke GO. Rett og slett fordi det var eneste muligheten.

Men kan de virkelig holde på sånn?

Anonymous poster hash: bb8a1...bbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ufint av han, og helt feil plass å ta det opp, men det er enda mer ufint og frekt av deg å låne penger som du ikke betaler tilbake. (Kreditorene får faktisk ikke alle pengen sin i gjeldsordning, de får bare mer enn ingenting)

Anonymous poster hash: b1d1a...0a2
  • Liker 7
Gjest paramount
Skrevet

Jeg er jo i gjeldsordnig, har overholdt alle betaliner, og betalt inn faste beløpet i mnd, som er kr 9000.

Men en av kreditorene er bosatt i byen og på Fredagen var jeg og en venninne å handlet, hun skal gifte seg om 2 uker og jeg skal være hennes forlover. Hun er blind slik at for henne er det ikke lett å handle alene. Vi møtte en annen venninne og dro å handlet. Vi hadde 2 store vogner, de skal lage all maten i familien og de skal være ganske mange.

Før vi dro fikk jeg bankkortet hennes. Og vi dro av sted.

Vi kommer til kassen, legger på. Totalt handlet vi for 13000. Plutselig hører jeg en stemme bak meg, " jasså dette har du råd til, men ikke betale ut meg først.

Snudde meg og der sto kreditoren.

Jeg har 2 avdrag igjen på betalingene til han.

Jeg begynte å gråte, min ene venninne spør hva han mener.

Jeg prøvde å forklare at dette ikke var mitt opplegg. Og til slutt endte det med at jeg slang bankkortet til venninnen min foran han og sa, dette er hun som skal betale for det fordi hun skal gifte seg.

Men han la ut om hvor ille det var med at jeg gjorde dette. Altså. jeg skyldte han i utgangspunktet 35 000. Når han har fått alt oppgjøret sitt har eg betalt 33500 til han.Det var han som foreslo at jeg skulle søke GO. Rett og slett fordi det var eneste muligheten.

Men kan de virkelig holde på sånn?

Ta kontakt med Namsmannen og forklar hva som skjedde...

• Liker 7
Gjest paramount
Skrevet

Det var ufint av han, og helt feil plass å ta det opp, men det er enda mer ufint og frekt av deg å låne penger som du ikke betaler tilbake. (Kreditorene får faktisk ikke alle pengen sin i gjeldsordning, de får bare mer enn ingenting)

Hva vet du om hvorfor hun ikke klarte å betale tilbake????

• Liker 5
Skrevet

Er det i det hele tatt lov for han å skrike ut sånn midt i butikken?

Anonymous poster hash: 40ae2...abf
  • Liker 11
Skrevet

Typisk kg. dømmer først, faen til mange idioter her.

• Liker 2
Skrevet

Unødvendig kommentar!!! Gjeldsordning er til for en grunn.

Bra av TS å ta tak i sine økonomiske problemer. Veldig ufint og kjipt av kreditor og "hoppe til konklusjoner" og ta det ut over TS i den situasjonen. (I en hvilken som helst situasjon egentlig, ts betaler jo ned på gjelden!!)

Anonymous poster hash: f84ef...d55

• Liker 10
Gjest paramount
Skrevet

Typisk kg. dømmer først, faen til mange idioter her.

Nå var den kommentaren min til han som skrev at det var frekt av TS å låne penger og så ikke betale tilbake..Jeg dømmer ikke TS overhodet!

Skrevet

Han bedømte tydeligvis situasjon feil og trodde det var du som hadde så god råd. Men helt for jævlig av han å gjøre dette. Om han er en profesjonell aktør og har en arbeidsgiver over seg, så hadde jeg klagd.

Man skal slippe å bli sjikanert i det offentlige rom. Hadde sjekket om det var mulig å anmelde han for det.

Anonymous poster hash: 27898...ab2
  • Liker 8
Skrevet

Denne kommentaren var direkte ufin. Du har da ingen som helst belegg for å skrive dette.

Ta kontakt med Namsmannen og forklar hva som skjedde...

Enig, greit at Namsmannen får vite dette da det fort kan skje med andre. Driver denne kreditoren et firma, vil jeg si at han rett og slett er useriøs og burde vite at man ikke utleverer kunder.

Anonymous poster hash: f7973...ee7

• Liker 10
Skrevet

Er det ikke en lov mot sånt? Hørt noe om at de du skylder penger ikke har lov til å offentliggjøre det sånn, kan faktisk slette gjelda fordi han gir ut sensitiv informasjon om deg foran andre.

• Liker 3
Skrevet

Leste du innlegget egentlig. Etter at jeg har betalt ferdig har han kun tapt 1500, men det er heller ikke sagt at det er kun det han får, jeg har planer eller hadde planer om å betale de siste 1500 som ville gjort at han hadde fått resten. Men kjekt at du hiver ut sånn. Jeg mistet jobben, huset måtte selges med 900 000 i tap, og en del ting som gjør at jeg ikke kunne gjøre noe.

PS! Har ikke engang pc eller nett hjemme. Sånn at jeg dro til min ene venninne og la inn denne posten

• Liker 2
Skrevet

Leste du innlegget egentlig. Etter at jeg har betalt ferdig har han kun tapt 1500, men det er heller ikke sagt at det er kun det han får, jeg har planer eller hadde planer om å betale de siste 1500 som ville gjort at han hadde fått resten. Men kjekt at du hiver ut sånn. Jeg mistet jobben, huset måtte selges med 900 000 i tap, og en del ting som gjør at jeg ikke kunne gjøre noe.

PS! Har ikke engang pc eller nett hjemme. Sånn at jeg dro til min ene venninne og la inn denne posten

Ts, du trenger ikke forklare deg selv til de som svarer uten bedre viten. Enkelte her er veldig dømmende og er ikke istand til å se at vi alle kan havne i din situasjon.

• Liker 14
Skrevet

Hadde hun betalt hadde hun ikke vært i gjeldsordning.

Denne kommentaren var direkte ufin. Du har da ingen som helst belegg for å skrive dette.

Gjeldsordning får man kun etter å ha misligholdt gjelden i lang, lang tid. Enten det er boliglån, billån, forbrukslån, kredittkort, lånekasse eller kreditthandling man ikke har betalt tilbake (ofte en kombinasjon av flere ting). Så jo, er man i gjeldsordning har jeg all belegg for å skrive at ts ikke har betalt det hun skylder. Kreditorer som går med på gjeldsordning gjør det kun for å minimere eget tap etter at alt annet er prøvd for å få tilbake pengene. De får som regel mindre enn de lånte ut, og går dermed i tap.

Er det ikke en lov mot sånt? Hørt noe om at de du skylder penger ikke har lov til å offentliggjøre det sånn, kan faktisk slette gjelda fordi han gir ut sensitiv informasjon om deg foran andre.

Tull og tøys, ingen lov om dette. Gjeldsordning er dessuten offentlig informasjon, så det er lett å finne ut av om man ønsker.

Han har tapt 1500 av den opprinnelige lånesummen, men så må du plusse på renter, kostnader med å inndrive pengene, og kostnader han har hatt for å ta disse pengene et annet sted fra for å dekke inn egen tap. Mulig han må låne fordi du ikke betalte. Dessuten får man ikke gjeldsordning på 35 000, så det er nok lang mer enn denne ene du skylder penger. Alle får ikke alle pengene, og du dekker heller ikke merkostnadene de har hatt ifm dette.

Unnskyldninger er ingen forklaring, bottom line er at du har lånt penger du ikke har betalt tilbake, og det går utover andre.

• Liker 5
Gjest paramount
Skrevet

Gjeldsordning får man kun etter å ha misligholdt gjelden i lang, lang tid. Enten det er boliglån, billån, forbrukslån, kredittkort, lånekasse eller kreditthandling man ikke har betalt tilbake (ofte en kombinasjon av flere ting). Så jo, er man i gjeldsordning har jeg all belegg for å skrive at ts ikke har betalt det hun skylder. Kreditorer som går med på gjeldsordning gjør det kun for å minimere eget tap etter at alt annet er prøvd for å få tilbake pengene. De får som regel mindre enn de lånte ut, og går dermed i tap.

Tull og tøys, ingen lov om dette. Gjeldsordning er dessuten offentlig informasjon, så det er lett å finne ut av om man ønsker.

Han har tapt 1500 av den opprinnelige lånesummen, men så må du plusse på renter, kostnader med å inndrive pengene, og kostnader han har hatt for å ta disse pengene et annet sted fra for å dekke inn egen tap. Mulig han må låne fordi du ikke betalte. Dessuten får man ikke gjeldsordning på 35 000, så det er nok lang mer enn denne ene du skylder penger. Alle får ikke alle pengene, og du dekker heller ikke merkostnadene de har hatt ifm dette.

Unnskyldninger er ingen forklaring, bottom line er at du har lånt penger du ikke har betalt tilbake, og det går utover andre.

Jeg spurte deg om hva du visste om HVORFOR hun ikke klarte å betale tilbake...Du har fått en lang og innstendig forklaring så dropp arrogansen!

• Liker 10
Skrevet

Nei, det er ikke tull og tøys! Det er faktisk ikke riktig at gud og enhver mann skal vite om andres økonomiske problemer. En ting er at banker og kreditorer vet om det, men ikke mannen i gata. Nå er ts på rett vei og fortjener litt glede I hverdagen hun også.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke tull og tøys! Det er faktisk ikke riktig at gud og enhver mann skal vite om andres økonomiske problemer. En ting er at banker og kreditorer vet om det, men ikke mannen i gata. Nå er ts på rett vei og fortjener litt glede I hverdagen hun også.

Skrevet

Jeg spurte deg om hva du visste om HVORFOR hun ikke klarte å betale tilbake...Du har fått en lang og innstendig forklaring så dropp arrogansen!

Hvorfor er ikke relevant, ikke i det hele tatt. Hun skylder penger, uansett grunn så har hun lånt mer enn hun håndterer. Det er ikke arrogant, det er fakta. Og fakta får du jammen meg tåle!

Offentlig gjeldsordning foregår som regel etter etter juridiske retningslinjer i rettsvesenet, og er således offentlig informasjon så lenge gjeldsordningen gjelder. Sitat under fra politiets sider:

Registrering av gjeldsordningsavtalen i offentlige registre

Opplysning om at skyldneren har fått gjeldsordning kan stå registrert ut gjeldsordningsperioden. Når gjeldsordningsperioden er gjennomført skal registreringen slettes umiddelbart. Dersom gjeldsordningen bortfaller etter avtale (f.eks at skyldneren innløser gjelden), eller at gjeldsordningen blir opphevet skal opplysningene også slettes.

Typisk kg-ere å tro dette "Hørt noe om at de du skylder penger ikke har lov til å offentliggjøre det sånn, kan faktisk slette gjelda fordi han gir ut sensitiv informasjon om deg foran andre", men det er faktisk bare vissvass, og nå har jeg for sikkerhetsskyld sjekket lovverket. De skulle blitt mye ord mot ord i rettsalen kan jeg tenke meg, alle snylterne som vil slippe unna...

Et annet moment her er at dersom fordringhaver har grunn til å tro at inntekten til ts har økt og hun sløser med penger, så har han faktisk rett til å be om at det blir sjekket og evt tatt en ny vurdering. Man tar ikke diskusjonen i kassen på rema, men han som sagt rett til å stille spørsmål.

• Liker 6
Skrevet

Betyr ikke det at du har fått null renter på lånet ditt og han ikke har tjent noen penger på at du har lånt pengene hans til morro? Jeg syns det er så rart. ALLE går rundt og koser seg med å dra kredittkortet. smiler og ler. Har det KJEMPE flott. Koser seg på ferie med en drink i hånda med krediittkort penger.. handler flotte ting til seg selv. Og når tiden kommer for og betale så griner dem på nesa bare dem ser på kontoen sin. Hva faen liksom. LÆR DEG OG BETAL PENGER TILBAKE SOM DU BRUKER. Jeg skjønner godt at han sier ifra om det hadde vært mine penger og jeg hadde sett noen kjøpe noe sånt så er det lov og lure. Klart han kunne gjort det på en annen måte, men slutt nå for fanken og sutre når det er DU som har hatt det morro for disse pengene du har lånt på krediit. Han tar faktisk en risiko for og få tilbake disse pengene sine, eller kunne han sikkert satt disse i andre ting som han hadde fått avkastning av istedenfor og fått null komma nix.

Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 2098b...99d
  • Liker 1
Skrevet

Gurimalla så arrogante enkelte her er. For alt vi vet så kan ts ha hatt alt på tell, men mister man jobben så kan økonomien få en knekk i tillegg nevner ts at det er endel andre situasjoner som hun ikke var herre over. Man må faktisk innse at innimellom så havner enkelte i den leie situasjonen.

Ts har også tatt grep og nedbetaler nå gjelden sin. Det virker også som at hun lever sparsommelig nå, så hvorfor bryte henne ned. Er det virkelig noe å glede seg over?

Ser en annen her sier at ts må skylde den aktuelle kreditor mye mer enn hun gjør, men hun har sikkert flere kreditorer. Hun sier jo at huset ble solgt med 900.000,- i tap.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...