Gå til innhold

Krav om betalt dugnad til idrettslag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par dager siden fikk jeg melding om at guttungens idrettslag måtte selge noen rabattkort til inntekt for idrettslaget. Meldingen kom på torsdagen, kortene måtte hentes og betales i helga, altså før de var solgt. Det var ikke snakk om mange kort, kun 3 stk, men til 250kr pr stk blir det 750 kr...

Vi har ikke noe særlig familie som kan kjøpe, og "halve" nabolaget er med i idrettslaget og skal selge disse kortene. Resultatet vil antagelig bli at vi sitter igjen med kortene selv, og dermed har betalt 750 kroner for rabattkort. (Og vi handler lite i løpet av året, nettopp av økonomiske årsaker, så et rabattkort med rabatt på utvalgte forholdsvis dyre butikker hjelper lite..)

Vi har ganske dårlig råd i utgangspunktet, så bare det å "legge ut" 750 kr uten å vite om vi får de tilbake er ikke greit og lager krøll for økonomien... (Ja, jeg vet at 750 kr høres lite ut for mange, men for oss er det ikke det... )

Jeg vet at jeg antagelig er vanskelig nå, men jeg syntes dette ble litt "kastet" på oss. Jeg har ikke hentet kortene ennå, men har fått ny melding om at jeg må hente og at dette er "pålagt"... Hva gjør jeg nå? Kan jeg la være? Er jeg vanskelig? Vi betaler allerede en del for at guttungen skal få være med i idrettslaget og stiller opp i kafeer og diverse andre dugnader... Uff :(

Anonymous poster hash: af834...b40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er for så vidt ikke uenig med deg, men alternativet ville dessverre ha blitt en langt høyere avgift for at barnet ditt skal få delta på denne aktiviteten. Etter mange år og barn med på div fritidsaktiviteter er jeg blitt vant til at disse ekstrautgiftene kommer med ujevne mellomrom, i tillegg til vanlig dugnad. Salg av slike rabattkort, julekalendere osv er mye enklere å organisere enn loppemarked el.l. for klubbene, og gir bedre inntekter.

• Liker 1
Skrevet

Ta de med deg på jobb og selg der, mange som gjør det hos oss. Syns faktisk det er helt rett og rimelig at dere må selge rabattkort på lik linje med alle andre, uavhengig av økonomi. Med din logikk hadde jo bare de med god økonomi tatt belastningen.

Anonymous poster hash: 514d7...d81
Skrevet (endret)

Både enig og uenig faktisk.

Skjønner godt at idrettslaget trenger å få inn inntekter og at alle bidrar! Men forstår også at det føles som om det ble "kastet" på ettersom de bare fikk et par dager på seg. Det er ikke alle som kan kaste seg rundt sånn..

Men å vite at dette kommer i løpet av høsten/vinteren burde jo være greit?

Endret av Cel
Skrevet

Forstår at idrettslaget er nødt til å ha denne inntekten. Men kan du få til en avtale med klubben om at du (pga økonomien) kan betale når du har solgt dem, eller senest innen en avtalt dato? Litt fleksible bør de jo kunne være? Selg dem på jobb, slik det ble nevnt her. Jeg hadd eblitt superglad om noen kom med tilbud om slikt på jobb :biggrin:

Skrevet

Det du kan reagere på her er tidsperspektivet, man setter bare ikke noen frister på noen få dager på å hente og kjøpe rabattkort. Idrettsklubben må greie å planlegge litt bedre og hvertfall gi noen ukers varsel.

Når det er sagt er alle idrettsklubber, korps og foreninger avhengige av inntekt for å gå rundt. Alternativet til dette vil være høyere medlemskontingent og/eller flere dugnader.

Anonymous poster hash: c049a...4e9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere må betale på forhånd? Om man selger lodd etc må man jo ikke betale for alle loddene for å få igjen pengene om noen kjøper.

Anonymous poster hash: 298a4...a66
  • Liker 1
Skrevet

Samme opplegget i håndballgruppa til datteren min, bare at det er 3 pakker olivenolje og oliven for 200 kr stykket. Vi måtte også plutselig hente og betale på stedet. Synes sånt er noe dritt. Ville mye heller betalt inn de 600 kr minus innkjøpsprisen på varene i stedet og sluppet dette salgstullet. Vi har heller ingen familie og venner som kjøper slike ting.

Anonymous poster hash: 06f08...dd1

Skrevet

Hva om dere kjøper kortene selv og gir dem i julegave til folk dere ellers ville brukt omtrent dette beløpet på?

Anonymous poster hash: c52b4...d75
Skrevet

Samme opplegget i håndballgruppa til datteren min, bare at det er 3 pakker olivenolje og oliven for 200 kr stykket. Vi måtte også plutselig hente og betale på stedet. Synes sånt er noe dritt. Ville mye heller betalt inn de 600 kr minus innkjøpsprisen på varene i stedet og sluppet dette salgstullet. Vi har heller ingen familie og venner som kjøper slike ting.

Anonymous poster hash: 06f08...dd1

Dette.

Resultatet blir jo som oftest at foreldrene må kjøpe masse greier de ikke trenger. Det hadde jo vært mye bedre, og billigere, om kontingenten ble økt med prisen på varene minus innkjøpsprisen.

Anonymous poster hash: 24cca...611

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...