AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 For meg er det et nederlag. Jeg har 2 barn som forventer at mamma kan stille opp for dem. Jeg vil såå gjerne, men som så mange ganger før kommer jeg til kort. Denne mnd rekker ikke husleia, og det skule vært kjøpt gaver til familie. Har heldigvis en avtale at det kjøpes kun til barna så sparer litt der, men de nærmeste må jo få noe.. Og leve 3 stk på en varierende lønning er vanskelig å få til litt for ofte. Jeg trenger litt tips og råd. Noen som kan hjelpe med å finne et greit budsjettprogram? Er ikke så inne på data så bør ikke være for komplisert. Har lett men finner bare sånne vanskelige greier.. Andre tips til hvordan spare inn/ få til billigere løsninger? Har allerede kuttet alt unødvendig som bokklubber, treningssenter, tv og liknende som man ikke MÅ ha.. Og en annen ting, hvordan fortelle dette til familien? Det er så innmari flaut Anonymous poster hash: 3d36a...2ec
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Det vil nok føles godt å få sagt det. Mange har dårlig råd! Anonymous poster hash: af884...355 2
FruRaeder Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Har du bostøtte? Hvis ikke, søk! Du kan ha krav på økonomisk stønad de månedene du ikke får nok. Ta kontakt med NAV evnt. Si det rett ut som det er til familie. Håper situasjonen løser seg for deg. Endret 1. desember 2014 av FruRaeder 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Som noen har nevnt her, kontakt nav.Anonymous poster hash: cde4f...511
suprarenalis Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 De nærmeste vet sannsynligvis både hvor du jobber og hvor du bor, og fra disse to bør det ikke være spesielt vanskelig å gjette omtrent hva du tjener og hva du betaler i husleie. Dessuten er det familien din, hvorfor skal det være flaut å fortelle at du har det vanskelig? Er det en fin familie, er det verste som kan skje at noen tilbyr hjelp. Og nei, de nærmeste MÅ ikke få noe. Jeg er helt sikker på at dine nærmeste heller vil at du skal ha nattesøvn og penger til husleie enn at du skal kjøpe gaver! Jeg ville kontaktet NAV straks de åpner. Og så sjekker du alle boder og skap om du har noe du ikke bruker du kan selge, så har du til husleie og julegaver. (Det finnes masse tips til billigere gaver på nett, og om du snakker med famile, så kan sikkert besteforeldre kjøpe litt dyrere gave til barna dine i år)
Gjest Phoenix Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Kjøp til ungene, og ikke til resten, ikke til de nærmeste heller. Søk bostøtte eller/og supplerende sosialstøtte for denne måneden Endret 1. desember 2014 av Phoenix
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Gå igjennom alt du har og selg unna på finn, mange små beløp kan fort bli en tusenlapp eller to ektsra Det kommer til å gå fint å si det til familien! Lykke til Anonymous poster hash: 8a352...a97
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Har du Brio der du bor? Isåfall kan du få gavekort på 50 kroner gratis hver dag på jakten.no. Jeg har hentet gratis lego for 600 kroner (jeg har tatt de små tingene som kostet 50 kroner pr eske/pose.). De aller fleste barn leker jo med lego. Anonymous poster hash: 95ba3...74f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Vi har også ganske anstrengt økonomi. Vi har valgt å si det som det er, og har en "ordning" med resten av familien at vi kjøper presanger til barna. (Dette går begge veier, vi vil ikke ha presanger heller fra de vi ike gir til). Det virker som om alle i familien er forståelsesfulle når det gjelder dette. Og man må prøve å gi gaver etter evne, så ikke føl at du må kjøpe kjempedyre gaver til andre. Prioriter egne barn, og gi en liten oppmerksomhet til de andre. Anonymous poster hash: 7f737...6ab
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Har du Brio der du bor? Isåfall kan du få gavekort på 50 kroner gratis hver dag på jakten.no. Jeg har hentet gratis lego for 600 kroner (jeg har tatt de små tingene som kostet 50 kroner pr eske/pose.). De aller fleste barn leker jo med lego. Anonymous poster hash: 95ba3...74f Det var ferdig i gårAnonymous poster hash: 07d91...6e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå