Gjest Gunfreak Skrevet 1. desember 2014 #41 Del Skrevet 1. desember 2014 Hvor mye tid trenger man til å planlegge en fest på hytta? Anonymous poster hash: 3d9df...685 Mer enn 8 måneder i følge foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arianna Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #42 Del Skrevet 1. desember 2014 Tror ikke dette er noe vi blir enige om, jeg! mange ulike tradisjoner ute og går! Her tror jeg at det blir rundt fem år til et eventuelt bryllup, men vi har jo en "plan". Det har vi hatt lenge.. Så får vi se da, om det blir ring på fingern snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower Skrevet 1. desember 2014 #43 Del Skrevet 1. desember 2014 Forlovelse og giftemål er ingens sak annet enn de to involverte menneskene sin. Så i mine øyne kan man være forlovet så lenge man vil før man gifter seg, eller hoppe rett på ekteskap uten forlovelse først, og alt innimellom med alle grunner som er, for det er en privatsak som ingen andre har noe de skulle ha sagt i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #44 Del Skrevet 1. desember 2014 Synes man kan være forlovet så lenge man vil, det er jo et symbol på forpliktelse og kjærlighet det også. Om man gifter seg med en gang eller etter 10 år for være opp til de det gjelder, og jeg tar ikke kjærligheten mellom de to noe mer eller mindre seriøst basert på hvor lenge de har vært forlovet. Bedre med to som er forlovet med hverandre i 50 år enn to som er gift i 5 år, for så å skilles. Men det skal sies at jeg er nok litt mer utradisjonell enn kvinner flest, og synes ikke forlovelse er nødvendig i utgangspunktet. Jeg drømmer ikke om at mannen min går ned på kne og gir meg en diamantring, og jeg drømmer ikke om å stå hvit brud og føle meg som en prinsesse. Kjærligheten og ønsket om å være gift er det viktigste Anonymous poster hash: 1851a...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipzky Skrevet 2. desember 2014 #45 Del Skrevet 2. desember 2014 Pappa mente vi gifta oss sent i forhold til planlegging :-P vi satte dato et år frem i tid. Han mente 5mnd var mer enn nok.. Her er lokale vanskelig å få på kort varsel så fikk ham på bedre tanker fort. Man planlegger bryllup når man vil ha det og i henhold til hva man vil ha og hva som passer. Vet om noen som planla på 1mnd :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 2. desember 2014 #46 Del Skrevet 2. desember 2014 I teorien mener jeg at en bør gifte seg innen maks 2 år. I praksis er det ikke alltid like lett. Mange steder er det ikke like lett å få booket lokalet en ønsker seg, evt kirken. Noen ønsker å kose seg med planleggingen, og bruke lang tid på alt. Et bryllup krever mye sparing, og plutselig kommer en stor uforutsett utgift som er viktigere enn sparing til bryllup. Eller andre ting dukker opp, som gjør at en må utsette giftingen litt til. Vi ender nok opp meg å være forlovet i 2 år før vi gifter oss. Det var ikke planen, men så dukker ting opp som en ikke kan kontrollere. Det viktigste er at vi er fornøyde med dagen vår, ikke at det skjer innen en "fastsatt" grense. Vi skal fremdeles gifte oss, bare ikke den tid vi trodde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 2. desember 2014 #47 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg tenker som flere andre her - maks et par år. Vi har et vennepar som annonserte forlovelsen sin for fem år siden med stor baluba, og rettet på folk som presenterte dem som samboere (typ..."Dette er Ola, samboeren til Kari", for de var da forlovet). Vi rundt begynte selvfølgelig å glede oss til bryllup, men det varte og rakk og ingen dato kom. Må innrømme at tankegangen nå er litt "tror det når jeg ser det". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelsonmandela Skrevet 2. desember 2014 #48 Del Skrevet 2. desember 2014 Forlovelse gjør man den dagen man kan planlegge sånn ca bryllupsdatoen. Det er gjerne 1 år i forveien, maks 3 år for min del. En forlovelse på mer enn det vil jeg ta som useriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 3. desember 2014 #49 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Jeg og samboeren er har vært forlovet i nærmere tre år nå, og det er fortsatt ikke noe bryllup under (direkte) planlegging her. I løpet av disse (snart) tre årene så har vi fått to barn, og vi har igrunnen hverken hatt tid eller ork til å planlegge et bryllup. Det er egentlig kun de siste månedene nå at temaet "bryllup" egentlig kommet på banen, og ideelt så ville jeg giftet meg allerede til sommeren, men ettersom jeg er forlovet med en som får helt angst av å begynne noen som helst form for planlegging et helt år i forveien (og absolutt ikke skjønner at man ikke bare kan ringe kirken og det lokalet vi vil ha 2 mnd før man skal gifte seg når bryllupet blir i en av de populære sommermånedene), så har det toget gått. Da får jeg heller satse på at det kanskje blir et bryllup iløpet av 2016. Og, i verste fall så blir det til at jeg setter en dato, booker kirke og lokale og gir han beskjed om at vi gifter oss en gitt dato og at han må være med på å bestemme hva vi skal spise og hvem vi skal be. For, vi er enige om at vi skal gifte oss, hvilken kirke og hvilket lokale vi skal ha, når på året vi skal gifte oss, type bryllupskake, at vi skal komme til ferdig dekket bord og ikke brette en serviett selv etc, men det er ikke alltid så lett å få en mann til å forstå at dette er noe som faktisk må planlegges og bookes lang tid i forveien når man vil gifte seg på en populær lokasjon... Så, vi har vel i manges øyne vært forlovet ulovlig lenge, og enkelte ser vel ut til å mene at vi ikke er forlovet i det hele tatt ettersom vi har brukt så lang tid, men det er igrunnen ikke noe som spiller noen rolle for vår del. Endret 25. desember 2014 av SmallTalk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arianna Skrevet 24. desember 2014 Forfatter #50 Del Skrevet 24. desember 2014 Vel, vi forlovet oss for en uke siden nå! Er så lykkelig! Blir nok noen år til bryllup, men vi har i det minste en plan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #51 Del Skrevet 24. desember 2014 Vi kommer til å være forlovet frem til vi har penger nok til å gifte oss/ha bryllupet. Dette er ikke noe svigers eller mine foreldre dekker. Anonymous poster hash: 7597a...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #52 Del Skrevet 25. desember 2014 Vel, vi forlovet oss for en uke siden nå! Er så lykkelig! Blir nok noen år til bryllup, men vi har i det minste en plan Jeg synes at så lenge man har en plan, så er det greit. Om dere venter to år med å spare pga studier, og gifter dere om to år igjen så er jo det ok.. Vi forlovet oss, men av praktiske årsaker passet det best å vente tre år, vi hadde feks en konfirmasjon året etter... Men jeg visste jo alltid hvilket år jeg skulle gifte meg... Anonymous poster hash: 35402...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #53 Del Skrevet 25. desember 2014 http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+forlovelse&bokmaal=+&ordbok=bokmaalAnonymous poster hash: 1ab5b...adc Stapp det opp i musa.Anonymous poster hash: 73754...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2014 #54 Del Skrevet 25. desember 2014 "Maks" to år synes jeg. Spiller jo ingen rolle om det går tre måneder over for eksempel, men ideelt synes jeg er bryllup ett år etter forlovelse. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 25. desember 2014 #55 Del Skrevet 25. desember 2014 Jeg kunne fint ventet to år før vi giftet oss, men mannen ville ikke vente mer enn ett. Vi endte opp med ett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #56 Del Skrevet 8. januar 2015 Det er greit å være forlovet akuratt så lenge som dere vil! Gammel tradisjon var å gifte seg innen et år og ekteskapet varte også ca livet ut for de fleste. Nå skiller folk seg like enkelt som de skifter jobb- altså litt strev for å bytte, men det er mulig. Å være forlovet livet ut i dag er like vanlig som å gifte seg. Sånn ca. Anonymous poster hash: 4b6a5...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paine Skrevet 8. januar 2015 #57 Del Skrevet 8. januar 2015 Siden vi skal ha barn og ikke har en velfylt sparekonto å ta av, så legges bryllupsplanlegging på is. Det er mye viktigere å ha råd til dette barnet, og for min del kunne vi bare ha dratt ned til rådhuset og skrevet under på vielsespapirene først som sist. Men der er visst ikke samboer og jeg helt på nett. Uansett, vi har vært sammen i over fem år og skal ha barn, så det er jo ikke akkurat noen tvil om at forholdet er seriøst. Trenger ikke noe bryllup for å bekrefte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. januar 2015 #58 Del Skrevet 8. januar 2015 Min kjære og jeg har en liten diskusjon pågående, og vi blir ikke helt enig. Hvor lenge er det "greit" å være forlovet før man gifter seg? Jeg ser for meg et til to år, mens han gjerne kan gå fem år før det blir noe bryllup. Spiller jo egentlig ikke noen rolle, men vet hvordan mange ser på de som for eksempel forlover seg som 15-åringer og som aldri gifter seg. Vil at folk rundt skal ta forlovelsen like seriøst som det vi gjør, om dere skjønner Vi lurer også veldig på hvordan vi skal gjøre det med ringer. Om begge skal ha forlovelsesringer er vel det største spørsmålet. Og om vi da skal kjøpe nye når vi skal gifte oss? Jeg kunne godt tenke meg å forlove meg nå, og prøver jo veldig forsiktig å hinte til det, uten å være masete på noen måte. Vi har vært sammen i noen år, har barn og føler liksom at dette er et naturlig steg å gå! Men ja, det er jo alle disse spørsmålene da, som gjør det hele så utrolig lite romantisk og mer innviklet enn nødvendig! Mannen fridde 1 januar 2010 og vi giftet oss 23.06.12. Man trenger jo litt tid til og spare opp midler til å gifte seg. Vi kjøpte ringer etter vi forlovet oss, det er også disse vi brukte som gifteringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattis33 Skrevet 11. januar 2015 #59 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg fridde til samboeren på nyttårsaften og vi skal gifte oss i august eller september. Kjøpte ring i går. Veldig fornøyd. Er jo salg overalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå