Løvefrøken Skrevet 1. desember 2014 #21 Skrevet 1. desember 2014 Jeg syns det kommer an på årsaken til at ting tar tid jeg... I min verden er det helt ok å si at "vi gifter oss når vi har råd til det!"
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #22 Skrevet 1. desember 2014 Vært forlovet i 12 år, ingen planer om bryllup enda. Anonymous poster hash: 73754...c17 Da er dere faktisk ikke forlovet i mine øyne. En forlovelse er et gjensidig løfte om fremtidig ekteskap, så hvis dere ikke har tenkt å gifte dere, er dere strengt tatt ikke forlovet. Anonymous poster hash: 1ab5b...adc 6
Gjest Ciegus Skrevet 1. desember 2014 #23 Skrevet 1. desember 2014 Jeg mener man skal forlove seg når man er klar for å planlegge bryllup. Dvs at i det man er forlovet setter man seg ned, setter en dato, får en overordnet plan og begynner å spare. Å forlove seg uten å ville planlegge syns jeg er helt tullete. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #24 Skrevet 1. desember 2014 Vært forlovet i 12 år, ingen planer om bryllup enda.Anonymous poster hash: 73754...c17 Da et dere ikke forlovet etter ordets rette betydning.Anonymous poster hash: a1db0...905 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #25 Skrevet 1. desember 2014 Jeg syns det kommer an på årsaken til at ting tar tid jeg... I min verden er det helt ok å si at "vi gifter oss når vi har råd til det!" Det er da gratis å gifte seg.Anonymous poster hash: a1db0...905 3
Arianna Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #26 Skrevet 1. desember 2014 Det er da gratis å gifte seg.Anonymous poster hash: a1db0...905 Klart man kan gjøre det gratis, men det er ikke det vi ønsker! 2
Gjest Daenerys Skrevet 1. desember 2014 #27 Skrevet 1. desember 2014 Vi var forlovet i halvannet år før vi giftet oss, syns det var passe med tanke på årstider og tid til planlegging Jeg syns at man bør begynne å planlegge når man er forlovet, men man MÅ ikke sette dato med en gang. Hvis noen forlover seg så tenker jeg at de gifter seg i løpet av et par år, men det gjør meg ikke noe om de venter lengre heller Når et gjelder ringer er det helt opp til dere. Noen bruker forlovelsesringer som gifteringer, noen har ikke forlovelsesringer, andre igjen har ingen ringer og hos noen har kvinnen forlovesesring.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #28 Skrevet 1. desember 2014 Klart man kan gjøre det gratis, men det er ikke det vi ønsker! Nei, men du skrev "vente til vi har råd til å gifte oss". Og det har alle alltid. Hvis du mente "vente til vi har masse penger å blåse av", så si det da.Anonymous poster hash: a1db0...905
Arianna Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #29 Skrevet 1. desember 2014 Nei, men du skrev "vente til vi har råd til å gifte oss". Og det har alle alltid. Hvis du mente "vente til vi har masse penger å blåse av", så si det da.Anonymous poster hash: a1db0...905 Du skjønte godt hva jeg mente. Gidd å være vanskelig Vi får se. Skjønner det er mange ulike meninger ute og går, så da får vi gjøre det på den måten som passer oss best! Han må fri først uansett, og jeg aner jo ikke hvilke planer han har på den fronten 1
Gjest Gunfreak Skrevet 1. desember 2014 #30 Skrevet 1. desember 2014 Vi ble forlovet ca. Midt i oktober. Vi håper på ett sommer bryllup i 2015, men foreldrene våres syns det er for kort tid å planlegge...
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #31 Skrevet 1. desember 2014 Da er dere faktisk ikke forlovet i mine øyne. En forlovelse er et gjensidig løfte om fremtidig ekteskap, så hvis dere ikke har tenkt å gifte dere, er dere strengt tatt ikke forlovet. Anonymous poster hash: 1ab5b...adc Giid a meg altså, ingen regler der meg bekjent. Anonymous poster hash: 73754...c17
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #32 Skrevet 1. desember 2014 Giid a meg altså, ingen regler der meg bekjent. Anonymous poster hash: 73754...c17 http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+forlovelse&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: 1ab5b...adc 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #33 Skrevet 1. desember 2014 Vi ble forlovet ca. Midt i oktober. Vi håper på ett sommer bryllup i 2015, men foreldrene våres syns det er for kort tid å planlegge... Hva har foreldrene deres med det å gjøre? Anonymous poster hash: 417c9...97b
Gjest Gunfreak Skrevet 1. desember 2014 #34 Skrevet 1. desember 2014 Hva har foreldrene deres med det å gjøre? Anonymous poster hash: 417c9...97b Grinete foreldre er slitsomt når man planlegger bryllup, og vi skal bruke hytta til hennes foreldre, så litt godvilje fra dem er nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #35 Skrevet 1. desember 2014 Grinete foreldre er slitsomt når man planlegger bryllup, og vi skal bruke hytta til hennes foreldre, så litt godvilje fra dem er nødvendig. Hmm. OK. Hadde fått inntrykk av at de ikke var særlig begeistret for forlovelsen jeg, i en slik situasjon. Håper det ordner seg. Anonymous poster hash: 417c9...97b
Gjest Gunfreak Skrevet 1. desember 2014 #36 Skrevet 1. desember 2014 Hmm. OK. Hadde fått inntrykk av at de ikke var særlig begeistret for forlovelsen jeg, i en slik situasjon. Håper det ordner seg. Anonymous poster hash: 417c9...97b Nei da, de vil bare ha mer tid til planlegginga.
Gjest bustyvel Skrevet 1. desember 2014 #37 Skrevet 1. desember 2014 Maks 1 år mener jeg da. Selv om jeg nok aldri får gifta meg
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #38 Skrevet 1. desember 2014 Nei da, de vil bare ha mer tid til planlegginga. Hvor mye tid trenger man til å planlegge en fest på hytta? Anonymous poster hash: 3d9df...685 2
Rosa Sitron Skrevet 1. desember 2014 #39 Skrevet 1. desember 2014 Jeg syntes man skal kunne bestemme en dato når man forlover seg. Det betyr gjerne 1-2 år. Gammel overtro sier at det er ulykke å være forlovet lenger enn et år og det henger igjen der jeg kommer fra.
Sirah Skrevet 1. desember 2014 #40 Skrevet 1. desember 2014 Da er dere faktisk ikke forlovet i mine øyne. En forlovelse er et gjensidig løfte om fremtidig ekteskap, så hvis dere ikke har tenkt å gifte dere, er dere strengt tatt ikke forlovet. Anonymous poster hash: 1ab5b...adc Enig. Jeg var "forlovet" i nesten 5 år med xen. Vi hadde vel aldri noen planer om å gifte oss, men syntes det var "kult" å forlove oss. Trenger jeg å si at vi ikke var så gamle? Jeg syntes at dersom man forlover seg så er det for å gifte seg innen rimelig tid. Et år eller to. Så klart kan det bli utsettelser pga økonomi osv, men man skal i det minste ha en plan. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå