Arianna Skrevet 30. november 2014 #1 Del Skrevet 30. november 2014 Min kjære og jeg har en liten diskusjon pågående, og vi blir ikke helt enig. Hvor lenge er det "greit" å være forlovet før man gifter seg? Jeg ser for meg et til to år, mens han gjerne kan gå fem år før det blir noe bryllup. Spiller jo egentlig ikke noen rolle, men vet hvordan mange ser på de som for eksempel forlover seg som 15-åringer og som aldri gifter seg. Vil at folk rundt skal ta forlovelsen like seriøst som det vi gjør, om dere skjønner Vi lurer også veldig på hvordan vi skal gjøre det med ringer. Om begge skal ha forlovelsesringer er vel det største spørsmålet. Og om vi da skal kjøpe nye når vi skal gifte oss? Jeg kunne godt tenke meg å forlove meg nå, og prøver jo veldig forsiktig å hinte til det, uten å være masete på noen måte. Vi har vært sammen i noen år, har barn og føler liksom at dette er et naturlig steg å gå! Men ja, det er jo alle disse spørsmålene da, som gjør det hele så utrolig lite romantisk og mer innviklet enn nødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #2 Del Skrevet 30. november 2014 Maks ett år. Anonymous poster hash: a795f...a40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riviera Skrevet 1. desember 2014 #3 Del Skrevet 1. desember 2014 "Maks" to år synes jeg. Spiller jo ingen rolle om det går tre måneder over for eksempel, men ideelt synes jeg er bryllup ett år etter forlovelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Del Skrevet 1. desember 2014 Hva med å ikke bruke ordet "forlovelse". Bare si "vi skal gifte oss". Hvor lenge før kjennes det naturlig? Det finner dere svaret deres.Anonymous poster hash: a1db0...905 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arianna Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 1. desember 2014 "Maks" to år synes jeg. Spiller jo ingen rolle om det går tre måneder over for eksempel, men ideelt synes jeg er bryllup ett år etter forlovelse. Ideelt er det det beste, helt enig. Men pga kommende studier osv er et bryllup de neste tre årene helt utelukket pga økonomi. Kjempekjedelig, siden det virker som at begge ønsker dette, for å ta forholdet ett steg videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseNila Skrevet 1. desember 2014 #6 Del Skrevet 1. desember 2014 Den uskrevne regelen er ett til to år, helst rundt ett. En skal liksom begynne med forberedelsene i det ringen treffer fingeren Personlig synes jeg to forlovelsesringer er teit. Hva skal en med det? Jenta skal få en diamantring som kan "stables" med gifteringen som kommer om ikke så lenge. Om mannen også har ring og skal stable får han jo to ganske like ringer atmed hverandre, og to gifteringer er jo "tegnet" på enkemann/enke. Så det er ikke noe jeg synes noe om. Men hver sin smak Oppsummering: Ett til to år, og en ring (som ikke ser ut som en giftering men en forlovelsesring) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 1. desember 2014 #7 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg har ingen absolutt maksgrense, men det ligger nok rundt 2-3 år. Hvis man er forlovet så lenge som 5 år før man gifter seg, vil nok jeg for lengst ha sluttet å ta den forlovelsen seriøst. I mitt hode begynner man å planlegge bryllup når man forlover seg, og da bør det ikke gå lenger tid enn det som trengs for å få i stand begivenheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 1. desember 2014 #8 Del Skrevet 1. desember 2014 Personlig synes jeg to forlovelsesringer er teit. Hva skal en med det? Jenta skal få en diamantring som kan "stables" med gifteringen som kommer om ikke så lenge. Om mannen også har ring og skal stable får han jo to ganske like ringer atmed hverandre, og to gifteringer er jo "tegnet" på enkemann/enke. Så det er ikke noe jeg synes noe om. Men hver sin smak Her tenker jeg helt motsatt. Ringen symboliserer at man er bundet til en annen person, så jeg synes det er naturlig at begge har forlovelsesring, og at man da ikke skaffer nye ringer når man gifter seg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseNila Skrevet 1. desember 2014 #9 Del Skrevet 1. desember 2014 Her tenker jeg helt motsatt. Ringen symboliserer at man er bundet til en annen person, så jeg synes det er naturlig at begge har forlovelsesring, og at man da ikke skaffer nye ringer når man gifter seg. Jeg vil si ringene når en gifter seg er viktigere siden en da FAKTISK er forpliktet. Når en er forlovet har en bare lovet å forplikte seg i fremtiden, altså ingen reell forpliktelse. Men hver sin smak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Del Skrevet 1. desember 2014 Så lenge dere vil Anonymous poster hash: 84611...9af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arianna Skrevet 1. desember 2014 Forfatter #11 Del Skrevet 1. desember 2014 Vi kommer sikkert til å begynne sparing, planlegging og alt det der når vi blir forlovet. Men vi kommer til å ta oss god tid, så et par år bli det jo uansett. Jeg tror jeg heller litt mot at begge har ring når vi er forlovet, og enten bruker de samme når vi gifter oss, eller at vi kjøper nye. Man må da vel ikke bruke forlovelsesringen til evig tid, eller? Haha, først nå jeg skjønner hvor vanvittig blank jeg faktisk er på disse "reglene" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 1. desember 2014 #12 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg tenker ikke så mye over hvor lenge man er forlovet. Det kan jo skje ting med økonomi og sånne ting underveis. Men er det over 5 år tenker jeg kanskje stille for meg selv "vi får se om det skjer". Vi har forlovelsesringer begge to, og skal ha gifteringer. Jeg elsker ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Del Skrevet 1. desember 2014 Gjør akkurat som dere vil. Ikke bry dere om hva andre tenker. Det spillet ingen rolle. Skal du bry deg om hva andre syntes om ditt forhold blir du aldri lykkelig. Anonymous poster hash: a8251...46b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. desember 2014 #14 Del Skrevet 1. desember 2014 Lengden på forlovelsen er ikke særlig interessant, så fremt man faktisk har planer om å gifte seg. For egen del fortalte jeg mannen min at jeg så for meg ca. 1 år mellom forlovelse og bryllup. Vi var forlovet i 9-10 måneder før vi giftet oss. Vi hadde egentlig planlagt at begge skulle ha forlovelsesringer, som også skulle brukes som gifteringer, men vi brukte så lang tid på å finne de vi ville ha at ringene ikke ble kjøpt før ca tre uker før vielsen. Da ventet vi like godt med å ta på ringene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 1. desember 2014 #15 Del Skrevet 1. desember 2014 For min del synes jeg planleggingen bør starte ikke lenge etter forlovelse, og at bryllupet bør skje innen et par år 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #16 Del Skrevet 1. desember 2014 Vi forlovet oss, begynte såvidt planleggingen, så ble jeg gravid og vi la det på hylla. Etter det kjøpte vi hus, pusset opp hus og klarte så ikke å bestemme oss får hvordan vi skulle feire bryllupet. Deretter valgte vi å prøve på barn nr to. Men nå skal vi gifte oss, 5 år etter vi forlovet oss. Hadde jeg ikke blitt gravid da jeg ble det første gang kan det være vi hadde giftet oss før :-)Anonymous poster hash: 89ca9...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #17 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg og da kjæresten min, hadde den samtalen en helg for fire år siden. Jeg sa at jeg ikke ville forlove meg uten at dato for bryllup ble satt til ca ett år fra forlovelsesdato. Han dro litt på det og jeg tenkte at jaja, så er han ikke enig og klar for det.. Helgen etter kom et nydelig frieri og vi giftet oss ett år og en uke etter Anonymous poster hash: 96101...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cascol Skrevet 1. desember 2014 #18 Del Skrevet 1. desember 2014 Om du er redd for at forlovelsen ikke skal bli tatt på alvor, må dere bli enige om en dato for bryllupet, selv om det er langt fram i tid. Det er nok svaret "vet ikke" når noen spør når bryllupet skal være som gjør at enkelte tar forlovelsen mindre seriøst - ikke nødvendigvis lengden på forlovelsen. Vi var forlovet i 4 år før vi giftet oss, men datoen bestemte vi tidlig. Vi ble i grunn enige om en 6 år lang forlovelse, men så ble vi "lei" av å vente Har man funnet den man vil gifte seg med er det vel ingen grunn til å vente med å forlove seg, selv om det kan være gode grunner til å vente med bryllupet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odin-Den-Enøyde Skrevet 1. desember 2014 #19 Del Skrevet 1. desember 2014 Har vært forlovet i 2 år nå. Har aldri tenkt over at det er ei maksgrense. Vi skulle egentlig giftet oss i år da, men p.g.a. diverse hendelser i livssituasjon, så har det ikke blitt. Det er i det minste under planlegging. Vi ser ingen grunn til å haste heller, vi vet jo vi vil dele resten av livet sammen Vi har også begge ringer, men de ser ikke ut som typiske forlovelsesringer, så vi tenkte spytte i noen ekstra kroner på gifteringer heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #20 Del Skrevet 1. desember 2014 Vært forlovet i 12 år, ingen planer om bryllup enda. Anonymous poster hash: 73754...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå