Summershine Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Hei! Har et lite spørsmål ang. Reklamasjonsrett på sko. Jeg kjøpte meg støvletter for 3 uker siden(11.11.2014) og glidlåsen på den ene støvletten er allerede ødelagt etter to gangers bruk. Da lurer jeg på, hva er reglene for dette? Har jeg rett til å få nye, eller evt at selgeren skal fikse glidlåsen? Xoxo
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Rett til å få den reparert i første omgang. Anonymous poster hash: 808bc...503
The Kitten Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Som AB over meg sier har butikken i første omgang rett på forsøke å få dem reparert. Har du kvitteringen? Eventuelt betalte med kort? Hvis ikke ordner det seg sikkert, men det kan være du er nødt til å snakke med butikksjefen (spørs hvor erfaren/trygg den du møte på er. Mange butikker har en streng policy på at man må ha kvittering for å reklamere).
Gjest Tigress Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Kjøpslova gjer seljar rett til å prøve å reparere to gonger. Men dette er heilt klart innafor reklamasjonsretten din, men du må rekne med å syne kvitteringa.
Gjest Trappetroll Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Så lenge du har kvittering eller en kontoutskrift av betalingen, så skal det gå fint å få de enten reparert eller nye.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27 Kjøpslovenog støvelettdommen er førende for alle forbrukerkjøp. Selger velger og bestemmer om han vil gi ny vare eller reparere. Han har to fosøk på reperasjon eller omlevering. Er der feil etter to forsøk kan kunden kreve å få hevet kjøpet.Anonymous poster hash: 9fab7...910
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå