Gå til innhold

Elsker å gå på byen, hater å bli sjekket opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et voldsomt I-landsproblem her, som bare er helt grusomt (wink wink).

Jeg er ei jente som liker å dra på byen en gang i blant, gjerne på hverdager. Jeg er nok ikke den villeste paljettkjole-twerkeren, men koser meg med en eller to øl på barer med gode venner.

Uansett blir jeg veldig ofte oppsøkt og sjekket opp av gutter, og som oftest er jeg aldri interessert. Det har veldig lite å gjøre med gutta, men bare det at jeg ønsker å være med vennene mine, danse, drikke øl, spille biljard/shuffle, quizze og snakke med dem.

Jeg er absolutt ingen ONS-jente, og tviler heller sterkt på at jeg kommer til å finne en livslang partner på byen. Det er isåfall ikke der jeg leter.

Jeg er en introvert, og har ikke den største interessen av å møte masse fremmede mennesker. Jeg blir stressa av det, og foretrekker at folk jeg ikke kjenner (som heller ikke kjenner vennene mine) lar meg være i fred. Er generelt ikke glad i oppmerksomhet, og setter meg gjerne i et mørkt hjørne av baren.

Jeg vet det er litt politisk ukorrekt å si at man ikke er glad i å møte nye mennesker, men det er jeg altså. Jeg forstår at dette er mitt asosiale problem på en veldig sosial arena, nemlig byen.

Problemet er at jeg ikke ønsker å være überbitch og frese til dem at jeg ikke er interessert. Som regel snakker jeg og smiler ut av pur skyldfølelse og høflighet, men da føler jeg jo også at jeg kaster bort hans tid og krefter; han har jo sikkert egentlig lyst å sjekke jenter som er genuint interesserte i et vennskap, sex eller forhold.

Det har til nå ikke fungert med et avvisende kroppsspråk, hint om manglende interesse eller å tidlig nevne en skybert-kjæreste. Blir man for direkte blir de veldig ofte såret eller irriterte, og det vil jeg jo heller ikke.

Flere som kjenner seg igjen her?

Anonymous poster hash: 2badb...068
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Ikke alle gutter som snakker til deg prøver å sjekke deg opp, men skjlnner at det er plagsomt med pratsomme fremmede generelt.

Skrevet

Ikke heng deg for mye opp i hva de måtte tro,mene eller føle. Om de blir sure eller noe så er det jo deres eget problem.

Jeg er slik som deg,går ikke ut for å finne en sexpartner for natta, går ut for å kose meg med noen øl med venniner. Det som er kjempeirriterende er når noen vil sitte med oss og vi egentlig vil være i fred, da blir mange furtne da, men de forstår ikke at vi er ikke ute etter det samme som dem. Er av og til jeg er med venniner som vil ta en øl og prate om noe alvorlig/bekymringsfullt og vi vil da såklart være i fred, det er jo ikke alle som går ut som har ønske om party party. Tror også det er veldig mange gutter som går ut for å finne ONS i forhold til jenter.

Jenter er der mer for å være med venniner,danse og kanskje finne en fyr.

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo invitere på noen øl hjemme hos deg eller andre venner? Prøv å få istand en middags gjeng. Inviter noen på middag, så satser du på at de inviterer deg tilbake en gang. Fortsett slik en stund, så har du plutselig en fin ring og en arena for å ta et glass vin/øl uten å gå ut.

Angående puber, sikker på at du går på rette steder? Skjønner godt at du ikke er interessert i gutter på puber med biljard bord. Hvorfor ikke av og til få med deg vennene på et sted der de guttene du vil ha henger? Enten det er en rockepub/konsert eller mer fancy steder.

Skrevet

Ikke heng deg for mye opp i hva de måtte tro,mene eller føle. Om de blir sure eller noe så er det jo deres eget problem.

Jeg er slik som deg,går ikke ut for å finne en sexpartner for natta, går ut for å kose meg med noen øl med venniner. Det som er kjempeirriterende er når noen vil sitte med oss og vi egentlig vil være i fred, da blir mange furtne da, men de forstår ikke at vi er ikke ute etter det samme som dem. Er av og til jeg er med venniner som vil ta en øl og prate om noe alvorlig/bekymringsfullt og vi vil da såklart være i fred, det er jo ikke alle som går ut som har ønske om party party. Tror også det er veldig mange gutter som går ut for å finne ONS i forhold til jenter.

Dette er også et problem for meg. Hvordan pleier dere å løse det?

Skrevet

Vi blir hjemme!!

• Liker 1
Skrevet

Omvendt her, har noen jenter i omgangskretsen som klager over at de aldri blir sjekket opp, men det er jo fordi de gjerne setter seg på et bord sammen med venner slik at det er umulig å sette seg ved siden av dem. Og når de danser så er det alltid i en vennering.

Skrevet (endret)

Takkar. Hvorfor ikke bare jatte med dem? Du skal se det er hyggelig, spesielt når du tenker på samtalen og ikkepå f.eks. på hvordan du er selv. Mange menn ønsker jente venner og kjærester, og er ikke ute etter ons.

Endret av EnFyr
Skrevet

Ikke alle menn som tar kontakt vil ha sex. Kanskje derfor du ikke har kjæreste eller?

• Liker 1
Skrevet

Omvendt her, har noen jenter i omgangskretsen som klager over at de aldri blir sjekket opp, men det er jo fordi de gjerne setter seg på et bord sammen med venner slik at det er umulig å sette seg ved siden av dem. Og når de danser så er det alltid i en vennering.

er riktig det du sier, sjekker aldri opp jenter som sitter med gjengen eller gutter tror mange jenter glemmer dette

Anonymous poster hash: c65c9...7c6

• Liker 1
Skrevet

Hei ts - jeg er akkurat som deg. Faktisk liker jeg ikke gå på byen lengre for min tid blir bare brukt til plikt-høflig prat med menn som skal ha med seg noen hjem. Synd det har blitt slik, jeg er også innadvendt og liker egentlig ikke å bli bombardert med oppmerksomhet eller å treffe mange nye folk. Menn som tar kontakt med formål om ONS er dessuten plagsomt intense, og det liker jeg ikke i det heletatt. Heldigvis er det ikke like ille her jeg bor, spesielt ikke dersom vi drar på en cafe eller restaurant. I Oslo orker jeg ikke gå ut lengre.

Anonymous poster hash: a6f0a...51b
  • Liker 4
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Å hindre at folk tar kontakt blir nok litt vanskelig, men du kan si i fra på en hyggelig måte at du ikke er interessert: "Du virker som en veldig ålreit type, men jeg er her med vennene mine og ønsker å tilbringe tid med de i kveld. Det var hyggelig å hilse på og jeg håper du får en fin kveld videre". Si det med et smil og rett og slett bare gå etterpå. Det må være lov og avvise på en hyggelig måte uten at man skal få dårlig samvittighet av den grunn :)

• Liker 1
Skrevet

Sier at vi vil være i fred på en hyggelig måte. Noen ganger sier jeg rett ut at vi skal snakke om noe seriøst og ønsker bare å være for oss selv. De fleste respekterer det,men noen pusher på og blir sure, men ærlig talt, det får de bare bli, det er ikke vårt ansvar å underholde dem.

Skrevet (endret)

Ikke alle menn som tar kontakt vil ha sex. Kanskje derfor du ikke har kjæreste eller?

Nei, bare 99%. Hvis jeg skal finne meg en kjæreste så vil jeg møte han via venner eller noe lignende. Grunnen til at jeg er singel er definitvt ikke fordi jeg ikke blir med menn hjem, det er fordi jeg er heslig stygg og veier 250kg;)

Edit: skulle være 250 ikke 50.

Endret av Christiania_Oslo
Skrevet (endret)

Nei, bare 99%. Hvis jeg skal finne meg en kjæreste så vil jeg møte han via venner eller noe lignende. Grunnen til at jeg er singel er definitvt ikke fordi jeg ikke blir med menn hjem, det er fordi jeg er heslig stygg og veier 250kg;)

Edit: skulle være 250 ikke 50.

Du synes kanskje du er stygg, men det er tydlig at de som tar kontakt ikke synes det. Jeg tror heller ikke det er 99%, muligens er 1/3 uten etter kun sex og 2/3 er ute etter hele pakka (forhold og dermed litt sex også eller vennskap).

Endret av EnFyr
  • Liker 1
Skrevet

Du synes kanskje du er stygg, men det er tydlig at de som tar kontakt ikke synes det. Jeg tror heller ikke det er 99%, muligens er 1/3 uten etter kun sex og 2/3 er ute etter hele pakka (forhold og dermed litt sex også eller vennskap).

2/3 ute etter hele pakken? ... Hahaha.

Anonymous poster hash: a405c...964

• Liker 4
Skrevet

Bare tull. 99% av de menn som tar kontakt på et utested med promille i blodet er ute etter sex. Menn drar ikke ut på byen for å finne seg en kone eller venn. De vil knulle.

Anonymous poster hash: 33baa...e40
  • Liker 5
Skrevet

Nei, bare 99%. Hvis jeg skal finne meg en kjæreste så vil jeg møte han via venner eller noe lignende.

Hvorfor er det bedre å møte menn gjennom venner enn byen? Det er vel samme opplegget?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det bedre å møte menn gjennom venner enn byen? Det er vel samme opplegget?

Gjør du deg dum med vilje?

• Liker 4
Skrevet (endret)

2/3 ute etter hele pakken? ... Hahaha.

Ja, selv om mange av de som tar mest kontakt er ute etter sex, så tror jeg likevel at 2/3 av de på byen kunne vert interessert i et forhold og.

Endret av EnFyr
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...