Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tulla_24
Skrevet

i en opphetet diskusjon mellom meg og samboer (gjennom 2 år) sier han at kompisene hans alltid vil komme først for ham, og at en dame er noe som alltid kan erstattes...

kan ikke for det, men tok meg veldig nær av dette.

skjønner jo ham på en måte, men....

burde jeg bare "let go" og ikke tenke mer på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Jeg synes det er litt rart å si slik til kjæresten sin.

Gjest Catwoman
Skrevet

Forstår at du tok deg nær av det. Klart kompiser er viktig, men er enig med de andre i at det var en litt merkelig ting og si til kjæresten.

Skrevet

Jeg ville ikke latt meg bite av med den der.

Nå er jeg en person som legger stor vekt på ord, så jeg hadde satt ham til veggs og nærmest forlangt en forklaring......

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror mange menn (særlig unge menn) mener at kompisene kommer først. Han er i det minste ærlig.

Skrevet

kompisene kommer først når man ikke har kjæreste eller bare har vært sammen en kort tid. man har ikke da opparbeidet seg det venne- og kjærlighetsbåndet som kommer senere i forhold. men dere har vært samboere i 2 år?

hadde sambo sagt det samme til meg, så hadde jeg naglet han til veggen og bedt ham om å oppklare. hadde det vist seg at han mente det 100% hadde jeg kastet han ut (eller, mer sannsynlig ikke lenger hatt det samme tillitsforholdet til han - ergo det samme som å kaste han ut).

Gjest gjest1
Skrevet

For en idiot. Meningen hans er helt bak mål, og han må mangle noen sosiale antenner hvis han tror det er ok å fortelle det til kjæresten sin.

Gjest Catwoman
Skrevet
og at en dame er noe som alltid kan erstattes

Det var den der setningen jeg reagerte på egentlig.

Skrevet

Jeg synes det er rart å si noe sånt til kjæresten sin jeg...

Skrevet

Kom disse urdene under en krangel eller noe sånt?

Klart at kompisene betyr mye for mange. mannfolk er ikke alltid så flinke til å velge riktige ord heller. Kanskje han mente noe annet enn det han sa?

Dette betyr ikke at det er greit å si slike ting.

Men jeg ville ikke gått til angrep på ham pga dette. Jeg ville heller spurt ham hva han mente med det.

Hvor kommer du på listen hans?

Hva mente han med at kompisene kom først?

Betyr det at han ville gått ut på byen med kompisene på din bursdag f.eks?

Eller betyr det at han stiller opp for dem og velger dem i stedet for en TV-kveld med deg?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hum.. Det var en veldig rar ting å si til kjæresten sin.

Normale mennesker leter etter en partner de kan se en fremtid sammen med og starte familie med. Vet ikke hva dere syns, men familie ER viktigere en venner.

Jeg ser på typen min som familie fordi vi er såpass seriøse at fremtiden ser lys ut, derfor går han foran venner.

Hadde dette hendt meg, hadde jeg ikke sett noen fremtid med han og sannsynligvis dratt min vei, eller kanskje lekt meg med han på samme måte som han gjør til noe bedre dukket opp.

Å være i et godt seiøst parforhold krever en del, derfor hadde jeg ikke orket å legge mye tid ned i å spille annen fiolin.

Gjest Anonymous
Skrevet
i en opphetet diskusjon mellom meg og samboer (gjennom 2 år) sier han at kompisene hans alltid vil komme først for ham, og at en dame er noe som alltid kan erstattes...

kan ikke for det, men tok meg veldig nær av dette.

skjønner jo ham på en måte, men....

burde jeg bare "let go" og ikke tenke mer på det?

Som mann tror jeg kanskje jeg forstår hva han mener, men det virker som det hele er blitt veldig dårlig formulert.

En kjæreste/samboer/kone er ikke noe som enkelt kan "erstattes". Likevel er faktum at etthvert forhold kan gå til dundas.

Det samme gjelder ikke venner. En god venn er noe du med stor sannsynlighet kan beholde livet ut.

Heldigvis er det slik at det som regel ikke er noe motsetning mellom det å få seg en kjæreste, og samtidig beholde vennene sine.

Gjest GreenSky
Skrevet

En kamerat av meg sier det samme. Jeg er vennen hans, og som venn kommer jeg "forran" dama, i følge han. Jeg synes det blir feil, en kan jo prioritere begge deler. Samtidig er det som regel slik at kjærester kommer og går, mens venner består. Helt til en slår seg til ro, da.

Gjest TomKrus
Skrevet
Samtidig er det som regel slik at kjærester kommer og går' date= mens venner består. Helt til en slår seg til ro, da.

Jepp, men det er vel ikke noe man sier til en kjæreste?

Skrevet

Uttalelsen hans er vel temmelig vanlig for en attenåring, men påfallende umoden (og drøy)for en 30-åring. hvor gammel er han?

Skrevet

Jeg tenkte slik før, før jeg var i modus til å faktisk finne en å dele livet med, mens kjærester bare VAR noe som kom og gikk og aldri ble prioritert i særlig grad...

I mitt sted så endret dette seg når jeg kom til ett stadie der jeg faktisk ønsker å finne en mann å dele livet med, en jeg seriøst ønsker å prioritere og sette øverst på listen. Da er venner fremdeles veldig viktig, og valget mellom tv-kveld med kjæreste mot å dra å hjelpe ei venninde som har det vondt ville jo selvsagt ikke vært ett valg engang! men når jeg treffer Ham, så vil han i starten stå blandt de øverste og etterhvert øverst.

I en durabelig krangel så kunne nok jeg også funnet på å sagt min ærlige mening tidligere, selv om det er stygt. Mye stygt kan skje under en krangel og noe av det er ærlig og noe er lagt tjukt på!!

prat med ham om det du, slik at du vet hva du har å forholde deg til med ham. :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbanna, for jeg forventer at jeg kommer før min kjære sine kompiser. Det er tross alt meg han skal leve med, og dele både gleder og sorger med.

Tror faktisk jeg kunne sagt noe som at: er jeg så lett å bytte ut, så er døren der. Og pekt vei for han. :evil:

Gjest tulla24
Skrevet

hmm han er 29 år...og har en liten familie, bare han og faren, som er på sykehjem...så vennene betyr mye for ham det skjønner jeg ..

men det var det med å være lett å erstatte da.... men vet at han ikke mente det sånn, det var sikkert noe med formuleringen. Han er ikke god med ord dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...