Gå til innhold

Melde om flytting for seint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg flyttet ut fra foreldrene mine 1.august og viste ikke at jeg måtte melde ifra om flytting...

Jeg leste på nett at hvis du melder i fra seint kan du risikere å bli straffer for det. Derfor valgte jeg å bare melde fra om flytting fra i dag, altså som jeg flyttet ut i dag!

Har dette noe betydning for meg eller for utleieren min?

Jeg får ingen post/regninger hvis det har noe å si

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, det skjer ingenting om du melder for seint:) de færreste kommuner har ressurser til å følge med på sånt.. Selv meldte jeg ikke flytting før mange år etter jeg flytta ut fra foreldrene mine.. Det de kan gjøre (har jeg hørt..) hvis de oppdager at du bor i en annen kommune enn den du er bostedregistrert i, er å tvangsflyttet deg til riktig for å få skattepengene dine. Men liten sjanse for at de oppdager dette, og melder du flytting selv nå bør jo alt være greit!

Anonymous poster hash: a3d8e...a40

• Liker 1
Skrevet

Mye tull du fikk til svar over....

Kommunen har ingen innflytelse/ makt ift flytting....

Han over var muligens sosialklient e.l....

Folkeregisteret registrerer deg som flyttet fra den dato de mottar flyttemeldingen. Dermed er det i orden. Ikke mer å tenke på for deg:)

Det er særregler for folk under helt spesielle omstendigheter det refereres til. Folk som feks mottar trygdeytelser urettmessig eller på annen måte går inn for å jukse.

Anonymous poster hash: 37f36...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...