Sofie223 Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Hei alle sammen. lurte egentlig på hvor mange kg det er vanlig å miste rett etter en fødsel? Hvor mange kilo la du på deg i svangerskapet og hvor mye veide du før og etter? Har termin snart og er spent på hvor mye jeg kommer til å gå ned. Veide 55 før graviditet og nå veier jeg hele 70 kilo. Må legge til at jeg har kun spist svært fornuftig hele svangerskapet så håper ikke det blir vanskelig å bli kvitt kiloene. Vet det er ganske forskjellig og sånn men tenkte bare på hvor mye som er vanlig å gå ned som f, eks etter fødsel og se dagene man er på sykehuset. På forhånd takk
Gjest 2JZ Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Jeg la på meg 16 kilo. Mistet nesten alle kiloene umiddelbart etter fødsel. En uke etter fødselen veide jeg det samme som før jeg ble gravid.
Gjest RompeRusk Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 (endret) La på meg 8 kg, tilbake til startvekt rett etter fødsel. Ville ikke stresset med kiloene var jeg deg, en del forsvinner i løpet av de første dagene (vann, blod), og skal du amme tar det også en god del! Det var under amming jeg mistet kiloene! Endret 30. november 2014 av RompeRusk
Jenna Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 La på meg 6kg. To uker etter fødselen veide jeg tre kg mindre enn før jeg ble gravid.
Sofie223 Skrevet 30. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2014 Jeg la på meg 16 kilo. Mistet nesten alle kiloene umiddelbart etter fødsel. En uke etter fødselen veide jeg det samme som før jeg ble gravid. oii! Så mye på så kort tid? Det hadde vært fantastisk hvis dette skulle ende slik for meg. får da håpe jeg er like heldig!
Gjest 2JZ Skrevet 30. november 2014 #6 Skrevet 30. november 2014 oii! Så mye på så kort tid? Det hadde vært fantastisk hvis dette skulle ende slik for meg. får da håpe jeg er like heldig! Veide 58, så er jo nesten det samme som deg. Om du har spist sunt under graviditeten og du ikke føler du har lagt på deg andre plasser enn på magen, så er det nok sannsynlig at du også mister mye fort
Sofie223 Skrevet 30. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2014 Veide 58, så er jo nesten det samme som deg. Om du har spist sunt under graviditeten og du ikke føler du har lagt på deg andre plasser enn på magen, så er det nok sannsynlig at du også mister mye fort åh. Kjenner jeg blir glad når jeg hører det går av sånn på den måten og så raskt. Jeg har kun lagt på meg på magen ja. :-) og litt på hoftene men det er jo veldig normalt når man går gravid tenker nå jeg :-) gleder meg sånn til jeg får på jakkene, ikke lett med den digre magen gitt!
Sofie223 Skrevet 30. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2014 La på meg 8 kg, tilbake til startvekt rett etter fødsel. Ville ikke stresset med kiloene var jeg deg, en del forsvinner i løpet av de første dagene (vann, blod), og skal du amme tar det også en god del! Det var under amming jeg mistet kiloene! jaha:-) så du mener amming er effektivt i tilegg til at man mister en del ved fødsel? veldig heldige dere alle som kom i normalvekt så raskt. Jeg er ganske spent på hvor mye jeg går ned den første uken etter fødsel, får da håpe jeg også er like heldig som dere! :-)
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 Veide 72 kg da jeg ble gravid, veide 85 kg som høygravid og gikk ned til 53 kg i løpet av noen få uker etter fødselen. Var ganske mye, har faktisk aldri vært så tynn som nå. Tror det har med mye amming, stress (jaja) og litt å gjøre, siden det var første barnet. Pluss mye turgåing for da sov den lille (hadde kolikk) :-) Anonymous poster hash: 413df...64f
Gjest RompeRusk Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 jaha:-) så du mener amming er effektivt i tilegg til at man mister en del ved fødsel? veldig heldige dere alle som kom i normalvekt så raskt. Jeg er ganske spent på hvor mye jeg går ned den første uken etter fødsel, får da håpe jeg også er like heldig som dere! :-) Ååh, amming tar på!!! Har aldri spist og drukket så mye som de få månedene jeg ammet
Lillemini Skrevet 30. november 2014 #11 Skrevet 30. november 2014 La på meg 18, hadde gått ned 12 første gang jeg veide meg (tror det var to dager etter). Jeg var full av vann i kroppen, så ut som en pløsete hvithai på slutten. Resten og 5 kg til gikk jeg ned første måneden. Kan vel takke en blanding av amming og heftig kolikk for det, var så sliten at jeg spiste en banan om dagen, resten gikk med på å bære baby. Så snart kolikken var over la jeg på meg de 5 igjen. 😂
sjøhest Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 La på meg 3, mistet "alle" etterpå. Babyen veide over 3 kg så ikke veldig rart da:p
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 La på meg 13 kilo. Fem dager etter fødsel hadde jeg gått ned 9 kilo. 14 dager etter fødsel var alt borte. Gikk ned ytterligere 8 kilo de neste 6 månedene pga amming og at jeg slet fryktelig med dårlig matlyst. Tvang stort seg i meg mat og det gikk dessverre en del i sjokolade for å i det hele tatt få i meg næring. Gikk opp 3 kilo etter jeg sluttet å fullamme og da kom matlysta tilbake også Anonymous poster hash: 88df0...f83
Pipzky Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 La på meg 25kg. Gikk fra 50-55 til 75-80 kg.. Veide 65kg helt til i våres. Nå er jeg nede i startvekt, 2år og 8mnd etter fødsel... Mini sov ikke på tur så ble ikke så mye trilling, ikke fikk vi til amminga heller og ikke orket jeg å trene...
Gjest 2JZ Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Ååh, amming tar på!!! Har aldri spist og drukket så mye som de få månedene jeg ammet Skriver under på den. Spiste mye mer enn samboeren min som veier 90. Måtte også ha med med en drikkeflaske i senga så jeg kunne drikke om natta de første ukene
Dyregod Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 (endret) La på meg 13 kg, fem dager etter fødsel var jeg 8 kg mindre og etter to uker hadde jeg gått ned alle 13 kg. Ammingen tok på for meg og jeg glemte å spise i starten. Men dette er nok individuelt for søsteren min brukte et halvt år på de samme kiloene og vi er ganske like i kroppsform og livsstil. Endret 1. desember 2014 av Dyregod
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 La på meg samme som deg (fra 53 til over 70), ti kilo forsvant umiddelbart (i løpet av dager), resten bare sled av i løpet av de første fem månedene, uten noe innsats. Anonymous poster hash: 30598...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå