Catarinha Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Er det mange av dere som har pyntet med julepynt, nisser og rødt til jul allerede? På Facebook ser jeg bilder av hjem i full julestas, og jeg synes det er forunderlig. Har vokst opp med at advent var ventetid, og selve julepynten kom ikke fram før på lillejulaften. Det holder jeg på selv som voksen, ellers hadde jeg blitt lei nisser og dill lenge før jul. Er jeg gammeldags kanskje?
helenaa Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Jeg gjør som du. Ingenting rødt her før 23.des. Men lilla, hvitt, sølv og gull er framme f.o.m i dag. 1
Cordelia Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 (endret) Tenker jeg henger opp julestjerner/stake og røde julegardiner. Resten blir kanskje litt mer hvitt vintertema så langt. Skal ikke være hjemme så mye av julen, så synes det er greitt å få litt glede av pynten. Men full jul blir det ikke enda. Hvertfall ikke så mye rødt. Er jo noe av sjarmen med advent å vente på den fulle pyntingen. Lurer på noe pynt ute og, men har ikke helt kommet til hva det skal bli enda. Endret 30. november 2014 av Cordelia
Jenna Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Jeg har pyntet med lilla duker og lys. Advent stjernen er hengt opp. Pynter til jul noen dager før julaften.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Jeg holder også på lilla i adventstiden, gjerne med sølv og hvitt til, og hvite julestjerner. Julepynten kommer ikke før lille julaften, med unntak av når vi feirer jul hos andre familemedlemmer. Da pynter vi før vi reiser, så det er julepyntet når vi kommer hjem. (Stusselig å komme hjem til adventspyntet hus 2. juledag, liksom ...) Anonymous poster hash: 2f43f...aee
FantasDick Skrevet 30. november 2014 #6 Skrevet 30. november 2014 Vi har pyntet mest til advent, men har hengt opp røde gardiner og satt en rød julestjerne på kjøkkenet. Resten av huset har hvite julestjerner, adventstjerne, adventstake og lilla pynt. Og krans på døra!
misstealover Skrevet 30. november 2014 #7 Skrevet 30. november 2014 Vi har alltid hatt det som deg. Det blir ikke julepynt før det nærmer seg julaften. Juletreet skal opp på lillejulaften.
Tia Maria Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 (endret) Jeg er en av de som pynter med rødt heller enn lilla, men det er ikke så mye som kom frem i helga, dvs jeg har kun et sett julegardiner og de er røde så de kom opp idag. Ellers er det lille som er kommet frem av pynt i fargene hvitt, svart eller sølv. Unntaket er en av juleduken som har rød kant og pottene til de små julestjernene. Grunnen er vel at jeg i mange år var vant til at vi er borte i jula så eneste måten å kose seg i pyntet hus var å pynte tidlig i desember, nå er vi riktignok hjemme i år, men jeg gjør som jeg pleier. Dessuten er jula for meg tiden før jul og romjula, jeg vil ha jula ut 1.nyttårsdag selv om den kan stå lenger. Men det meste av det røde kommer nok opp rundt 15. og 16. her i huset (har feriedager da). Endret 30. november 2014 av Tia Maria 1
Gjest Ciegus Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 Pynter til advent! Elsker lilla, så passer meg bra.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 Er det mange av dere som har pyntet med julepynt, nisser og rødt til jul allerede? På Facebook ser jeg bilder av hjem i full julestas, og jeg synes det er forunderlig. Har vokst opp med at advent var ventetid, og selve julepynten kom ikke fram før på lillejulaften. Det holder jeg på selv som voksen, ellers hadde jeg blitt lei nisser og dill lenge før jul. Er jeg gammeldags kanskje? Jeg har lagt merke til akkurat det samme! Jeg/vi har alltid holdt oss til lilla pynt i adventstiden, og pyntet med rødt rundt 20. desember. Men i år har jeg tatt fram det meste jeg har av julepynt (lysfat med pynt, julekrybbe, greiner med pynt, stjerne i vinduet, juleløper og lyslenke på terrassen). Det er jo så koselig, så hvorfor vente :-) Anonymous poster hash: 6fbb8...a0f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #11 Skrevet 30. november 2014 Det eneste røde er sløyfen på lyskulen, fordi den hvite har blitt lagt på et lurt sted dan den ble tatt ned i jan. Ellers er det lilla, stål/sølv, hvite julestjerner og masse rot. Huhshjelpen kommer i morgen og rydder.Anonymous poster hash: c40bc...bbe
absinthia Skrevet 30. november 2014 #12 Skrevet 30. november 2014 Pynter til advent med lilla og dekorasjoner med mose og andre naturmaterialer, samt litt sølv og bling som passer til. Jeg elsker lilla, så det passer meg godt. Det røde kommer ikke frem før noen dager før jul, med storinnsats lillejulaften.
Gjest Wei Wei Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Ingen lyslenker eller rød pynt her før 2-3 dager før jul. Ser at namoer har pyntet balkonger, men jeg venter.
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Føler også det er flere og flere som pynter med rødt og nisser fra 1. desember, men for meg blir det helt feil. Her pyntes det med lilla og annet som hører til advent, så får nissene vente på seg til det nærmer seg julaften
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Pynter hverken med rødt eller lilla, noen gang. Pyntet litt i går, og så får det komme opp mer fremover i desember og juletreet pyntes den 23. Anonymous poster hash: 32481...673
la Flaca Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Er det mange av dere som har pyntet med julepynt, nisser og rødt til jul allerede? På Facebook ser jeg bilder av hjem i full julestas, og jeg synes det er forunderlig. Har vokst opp med at advent var ventetid, og selve julepynten kom ikke fram før på lillejulaften. Det holder jeg på selv som voksen, ellers hadde jeg blitt lei nisser og dill lenge før jul. Er jeg gammeldags kanskje? Jeg har begynt å pynte med rødt i adventstida etter at vi flyttet julefeiringa til hytta. Er for trist å gå glipp av julepynt hjemme syns jeg. Men tidligere har det bare vært lilla her frem til 23. desember, det er det jeg også er oppvokst med.
Gjest FruKG Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 Jeg begynte å pynte litt i går, men jeg er enig det skal liksom ikke være "full jul" fra 1.Desember. Men litt lys og små ting som gjør at vi alle kommer i julestemning. Det er jo så koselig med alle lysene om kvelden. Satt også opp et lite juletre i gangen. Det gir så god stemning i huset synes jeg. I dag tidlig var det jo julekalender for ungene også, selv eldste jenta blir som et barn igjen da. Det er en fantastisk tid vi går inn i nå synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå