AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Skal ikke tomatsausen i lasagne være litt annerledes enn vanlig tomatsaus til pasta? Hva er "hemmeligheten"? Har fulgt et par oppskrifter fra nettet men det smaker ikke lasagne av de. Ostesausen får jeg til. Anonymous poster hash: 3a251...639
Vill Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Kva meiner du "smaker lasagne" då? Toro? Eg spør fordi det er litt vanskelig å skjønne kva du meiner. Det var forøvrig ein tråd om lasagne for ein måneds tid siden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=877125&page=1&#entry15258422
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Kva meiner du "smaker lasagne" då? Toro? Eg spør fordi det er litt vanskelig å skjønne kva du meiner. Det var forøvrig ein tråd om lasagne for ein måneds tid siden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=877125&page=1&#entry15258422 Æsj nei ikke Toro, da hadde jeg bare kjøpt Toro. Har vært i Italia og fått servert hjemmelaget lasagne, klart de har andre og ferskere råvarer enn oss, men det smakte ikke helt som den hjemmelagete pastasausen med basilikum og hvitløk. Finnes og mange forskjellige tomatsauser. Takk skal sjekke linken Anonymous poster hash: 3a251...639
Gjest Coolaid Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 (endret) Smaken kommer vel av kombinasjonen av tomatsausen og bechamelsaus som er hovedsaklig laget av hvetemel, smør og melk (eller fløte). Altså en hvit saus som er det italienske og franske kjøkkens "mor-saus". Endret 30. november 2014 av Coolaid
FruRaeder Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Tomatsausen blir alltid best om du lar den koke lenge, eller lager den dagen i forveien. Laget en fantastisk lasagne på kokkeskolen en gang, og der hadde vi alt mulig rart oppi. Mye bedre enn oppskriftene du finner på nettet og Toro. Prøv deg frem.
MarenogAron Skrevet 30. november 2014 #6 Skrevet 30. november 2014 Jeg pleier å lage lasagnen fra Trines matblogg. Den har jeg fått masse skryt for
Lillesiren Skrevet 30. november 2014 #7 Skrevet 30. november 2014 Jeg bruker noen ganger passata istedet for hermetiske tomater og syns det påvirker smaken endel, i tillegg bruker jeg endel oksekraft:) Jeg var på italiensk restaurant i USA og da var det forøvrig en helt annen lasagne-variant som ble servert. En med kraftig tomatsaus og ricotta-ost mellom lagene. Ingen ostesaus. Vet ikke om det er denne du har vært borti?
Gjest Lille-pus Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 (endret) Tomatsausen er som regel en Bolognese kjøttsaus, som regel laget av gulrot, stangselleri ,løk, kjøttdeig,bacon, tomater, tomatpurè, hvitløk, melk, rødvin, muskat, salt og pepper. Edit: Også kyllinglever, men den pleier jeg å droppe fordi den har så veldig spesiell smak. Derfor den gikk i glemmeboken her også når jeg hentet ingrediensene fra hodet. Jeg holder en knapp på muskaten i dette tilfellet. Endret 30. november 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 Jeg synes et av problemene er for MYE tomatsmak. Lasagne skal, etter min mening, smake minimalt med tomat..Anonymous poster hash: 77be8...920
venus_ Skrevet 30. november 2014 #11 Skrevet 30. november 2014 Jeg synes et av problemene er for MYE tomatsmak. Lasagne skal, etter min mening, smake minimalt med tomat..Anonymous poster hash: 77be8...920 Kanskje du kan bruke litt mer bechamel da. Koker du tomatsausen lenge? Smaken blir mer rund om du lar den koke en times tid.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #12 Skrevet 30. november 2014 Jeg mener bacon er essensielt i kjøttsausen til lasagne. Anonymous poster hash: fb31d...7cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå