Gå til innhold

Middag til svigers - 6 personer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Trenger sårt middagstips!!! Får besøk av svigers + tante og onkel - og har ikke tid til å stå over grytene i mange timer på forhånd... Noen som har tips om noe enkelt og godt jeg kan servere??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt foreldre på middag i dag, og servert Moussaka, gresk salat, Tzaziki og retzinavin.....

hadde oppi en halv pakke fløte, fem kinesiske hvitløk og to vanlige løk.......

Jeg kommer til å være mett i flere dager.......

Hjemmelaget appelsin-after-eight-sjokoladekake til dessert....... :sjarmor: nam'nam'nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helstekt svinefilet med ris eller fløtegratinerte poteter, champignon og kantarellsaus og salat.

Brun fileten i panna, salte og pepre den og etterstek den i ovnen på 200 grader i 10-15 min. avhengig av tykkelsen. (du kan gjerne brune fileten på morgenen, evt. dagen før)

Lag kantarell og champignonsaus fra pose med piff den opp med skivet frisk champignon som du surrer i litt smør, en fløteskvett og en skvett sherry hvis du har.

En enkel salat og ris eller fløtegratinerte poteter er godt følge til maten. Dette er superenkel og særdeles velsmakende mat som alle liker såsant de spiser svinekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svigers var her tidligere denne uka laget jeg en kjempegod gryterett. Brukte frosne kyllinglår, stekte dem først og hadde dem i en stor gryte med løk, gulrøtter, kålrot, sellerirot og hvitløk. Hadde i salt, pepper, ørlite sukker, en stor håndfull frosne erter, laurbærblad, oregano, en boks moste hermetiske tomater, 2 glass rødvin og nok hønsebuljong til alt ble dekket. Dette fikk småkoke under lokk 45 minutter. Serverte med hjemmelaget potetmos og nystekte baguetter. Neste ikke noe arbeid, og utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Server kyllinggryte - som denne feks.

Jeg pleier ofte å bruke masse frisk champignon oppi sausen.. det er helt nydelig...

Lettlaget - og kan lages på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi har hatt foreldre på middag i dag, og servert Moussaka, gresk salat, Tzaziki og retzinavin.....

He, he, bestemte meg for moussaka like før jeg leste svaret ditt!

Ellers tusen takk for svar alle sammen, ble sulten jeg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...