Gå til innhold

Under 18, betale med Klarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har forstått det sånn at jeg kan betale ting med faktura når jeg er under 18. Men kan jeg bruke Klarna? Trodde dette var akkurat samme greia..

Prøvde just å bestille ei bukse med klarna, og da står det bare

"Det har oppstått et problem i kommunikasjonen med Klarna som håndterer faktureringen. Vennligst kontakt Klarna (http://www.klarna.no) for mer informasjon eller velg en annen betalingsmetode."

Noen som vet? :(

Anonymous poster hash: f33e5...b75
Skrevet

Du kan ikke sette deg i gjeld da du er under 18. Klarna faktura gir deg mulighet til å opprette en nedbetalingsordning, og vil derfor behandles som enhver kredittinstitusjon.

Anonymous poster hash: 70ae0...e18

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke sette deg i gjeld da du er under 18. Klarna faktura gir deg mulighet til å opprette en nedbetalingsordning, og vil derfor behandles som enhver kredittinstitusjon.

Har ikke tenkt å sette meg i gjeld.. Jeg kan jo betale med vanlig faktura, hvorfor går ikke dette?

Skrevet

Noen? :(

Skrevet

Noen? :(

Fordi valget klarna faktura gir mulighet til å sette seg i gjeld, derfor får ikke de under 18 lov å benytte seg av dette.

• Liker 1
Skrevet

Fordi valget klarna faktura gir mulighet til å sette seg i gjeld, derfor får ikke de under 18 lov å benytte seg av dette.

Det gjør jo "vanlig" faktura og!? Hva er forskjellen?

Skrevet

En "vanlig" faktura har ikke teksten: vil du dele opp regningen betal minstesummen på 95 kr.

Tror det er 95 men jeg husker ikke. Vanlige faktura må betales i sin helhet innen en en gitt frist. På klarna vil alle få valget om kreditt.

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke lov til å handle på nett uansett når du er under 18år.

Skrevet

Det gjør jo "vanlig" faktura og!? Hva er forskjellen?

Ingen forskjell. Begge deler er etterskuddbetaling - ergo kreditt. Enten det er Klarna, Telenor eller tannlegen.

Anonymous poster hash: d6bd9...359

• Liker 1
Skrevet

Eh, jo jeg kan bestille ting fra nett når jeg er under 18.. Betaler faktura eller postoppkrav.

• Liker 1
Skrevet

Eh, jo jeg kan bestille ting fra nett når jeg er under 18.. Betaler faktura eller postoppkrav.

Det skal faktisk ikke være mulig...

• Liker 1
Skrevet

Har ikke tenkt å sette meg i gjeld.. Jeg kan jo betale med vanlig faktura, hvorfor går ikke dette?

Det er å stifte gjeld. Du må forhåndsbetale, eller betale med oppkrav (altså når du tar ut pakken).

Anonymous poster hash: c85cd...4eb

Skrevet

Det er å stifte gjeld. Du må forhåndsbetale, eller betale med oppkrav (altså når du tar ut pakken).

Anonymous poster hash: c85cd...4eb

Det er ikke å "stifte gjeld" når jeg vet jeg har pengene til det jeg skal kjøpe, og betaler det så fort jeg får det..

Skrevet

Det skal faktisk ikke være mulig...

Jo.. Det fungerer på akkurat samme måte som når jeg skal betale en annen regning. Hva er poenget med nettbank hvis jeg ikke skal bruke den?

Skrevet

Jo.. Det fungerer på akkurat samme måte som når jeg skal betale en annen regning. Hva er poenget med nettbank hvis jeg ikke skal bruke den?

Poenget er at en mindreårig person ikke har lov til å pådra seg gjeld, og dermed heller ikke skal ha mulighet til å handle på kreditt, handle via oppkrav osv.

Du har per definisjon ikke lov til å handle noe annet enn det du gjør opp der og da, slik som du gjør når du bruker f.eks handler i en butikk og betaler med VISA Electron-kortet ditt. Som mindreårig har du f.eks ikke et vanlig VISA-kort, men et VISA Electron-kort, som er et kort uten kredittdel.

Du skal heller ikke ha mulighet til å tegne abonnementer på noe uten dine foresattes samtykke, og dermed har du heller ikke lov til å få fakturaer sendt hjem til deg/dine foresattes uten deres samtykke. Skal du handle noe på nettet, så får du ta dette med foreldrene dine.

Annonse
Skrevet

Det er ikke å "stifte gjeld" når jeg vet jeg har pengene til det jeg skal kjøpe, og betaler det så fort jeg får det..

Du kan vite så mye du vil, men du er ikke myndig.

Skrevet

Du må få en foresatt til å bestille i sitt navn, så kan du gi vedkommende pengene for varen.

Anonymous poster hash: 42dcd...bd3
Skrevet

Poenget er at en mindreårig person ikke har lov til å pådra seg gjeld, og dermed heller ikke skal ha mulighet til å handle på kreditt, handle via oppkrav osv.

Du har per definisjon ikke lov til å handle noe annet enn det du gjør opp der og da, slik som du gjør når du bruker f.eks handler i en butikk og betaler med VISA Electron-kortet ditt. Som mindreårig har du f.eks ikke et vanlig VISA-kort, men et VISA Electron-kort, som er et kort uten kredittdel.

Du skal heller ikke ha mulighet til å tegne abonnementer på noe uten dine foresattes samtykke, og dermed har du heller ikke lov til å få fakturaer sendt hjem til deg/dine foresattes uten deres samtykke. Skal du handle noe på nettet, så får du ta dette med foreldrene dine.

Jesus, jeg har mine foreldres samtykke..... Bare glem hele greia, fikk svaret mitt for lenge siden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...