AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Huff. Hadde bestemt meg for å slutte å veie meg. Har så klart et anstrengt forhold til vekt, og vil ikke ha det. Før veide jeg meg hver dag for å holde på kontrollen. Mens nå har jeg fått mannen min til å gjemme vekta så jeg ikke har mulighet til å veie meg hver dag. Men tenker på det hele tiden og føler jeg har lagt på meg masse. Når jeg er hos andre som har vekt fremme veier jeg meg alltid og blir skuffet om jeg veier mer. Tror jeg bare må innse at jeg er en kontrollfrik som må veie meg hver dag. Er livredd for å legge på meg de kiloene jeg har klart å bli kvitt ved hjelp av jogging. Sist jeg veide meg veide jeg 2 kg mer og det er ikke greit. Tips annonse? Burde jeg bare fortsette å la være?Anonymous poster hash: e5a83...6d5
veraa94 Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Du burde ta det opp med legen din slik at du kan få hjelp. Disse tankene er ikke normale og er veldig slitsomt for deg Prøv for alt det er verdt å ikke veie deg. Den første tiden er helt jævlig, men du vil se at etterhvert er det en befrielse at tallet på vekta ikke styrer dagen din
Erazor Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Vekt kan fluktuere mye. Dersom du føler at du trenger kontroll, vil jeg heller anbefale å bruke klær som et røft mål, eller eventuelt et målebånd dersom du trenger tall.
Inwe Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Det er helt normalt å veie 2kg mer eller mindre en dag. Kan være vann pga syklus og div. Du bør finne en annen måte og måle på, evt prøve å la vær å måle i det hele tatt. Jeg begynte å få et dårlig forhold til mat i sommer, da jeg følte jeg la på meg alt igjen etter en dag eller to uten trening eller kontroll på maten. Løsningen min ble rett og slett å ta en pause fra alt. Har ikke målt meg, telt en eneste kalori eller veid maten min siden. Vanskelig i starten, men nå føles alt mye bedre. Jeg går fortsatt ned i perioder og har absolutt ikke lagt på meg igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Det er helt normalt å veie 2kg mer eller mindre en dag. Kan være vann pga syklus og div. Du bør finne en annen måte og måle på, evt prøve å la vær å måle i det hele tatt. Jeg begynte å få et dårlig forhold til mat i sommer, da jeg følte jeg la på meg alt igjen etter en dag eller to uten trening eller kontroll på maten. Løsningen min ble rett og slett å ta en pause fra alt. Har ikke målt meg, telt en eneste kalori eller veid maten min siden. Vanskelig i starten, men nå føles alt mye bedre. Jeg går fortsatt ned i perioder og har absolutt ikke lagt på meg igjen. Droppet du trening i denne perioden også?Anonymous poster hash: e5a83...6d5
Inwe Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Droppet du trening i denne perioden også?Anonymous poster hash: e5a83...6d5 Nja, det kommer ann på. Men ja, fettet har ofte sluppet i ferier og lignende da både trening og kosthold sklir ut. Det har visst et eller annet med stress å gjøre. Har lest endel om det, men forstår det ikke helt selv, men så lenge det funker så fortsetter jeg. En uke fri her og der er bare sunt Selvfølgelig, holder du på for lenge setter det seg igjen, slik som i eksamensperioden og desember
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå