Gå til innhold

En plass i Norge med masse snø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Trondheim, men snøen her har blitt så stusslig de siste 5 årene. Blir vell ikke bedre med årene heller. Jeg elsker snø (ikke sludd, men SNØ)
Er det noen plasser i norge som har mye snø?

Tenker på Lillehammer og Røros.. Røros har vell mye snø, men virker litt bygd-aktig. og jeg elsker å bo i en by.

Anonymous poster hash: cbee7...186
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tromsø bruker vanligvis å ha masse snø. Men den har smeltet og nå er det plutselig mildvær :( Bruker vanligvis å være fullt av snø, og jeg savner det. Krysser fingrene for at snøen kommer tilbake snart!

Ellers vet jeg ikke.

Skrevet

Døøøh... Svalbard.

Anonymous poster hash: 8750d...30f
Skrevet

Du elsker å bo i en by, og ønsker masse snø, men vil ikke til ei bygd?

Hva er egentlig fordelaktig med denne kombinasjonen? Ikke kan du gå særlig på ski i byen, det er parkeringsproblemer, bilen havner under en svær brøytekant til man skal ut og på jobb om morran, gater og veier er ei sørpe av en annen verden pga salting, og sjelden er det vel muligheter for å bygge snømann heller på fortauet utenfor blokka, osv osv...

Jeg kan faktisk ikke se èn fordel med masse snø og byliv, så her lurer jeg litt på motivet...

Du har fått forslag på Tromsø og Svalbard, sjøl foreslår jeg Røldal, Norges desidert mest snørike område. Men akk, du ville til en by.... Vel, da må det nesten bli New York, som visstnok har snørekord i år :)

• Liker 1
Skrevet

Røldal er et snøparadis. Men du må nok velge - enten by eller snø.

Anonymous poster hash: 0f205...31e
Skrevet

Jeg bor i Trondheim, men snøen her har blitt så stusslig de siste 5 årene. Blir vell ikke bedre med årene heller. Jeg elsker snø (ikke sludd, men SNØ)

Er det noen plasser i norge som har mye snø?

Tenker på Lillehammer og Røros.. Røros har vell mye snø, men virker litt bygd-aktig. og jeg elsker å bo i en by.

Anonymous poster hash: cbee7...186

Hvis du skal stå på ski er det vel få steder som overgår Voss Fjellandsby Raudalen. Med gjennomsnittlig 3 meter snødybde på flatmark vinteren igjennom. Når man snakker om snøproblemer der er det stort sett grunnet alt for mye snø. Ikke for lite ihvertfall.

Skrevet

Tromsø. Der er det snø i massevis, og den er der gjerne 5-6 måneder i året.

Anonymous poster hash: d498c...295
Skrevet

Tromsø. Der er det snø i massevis, og den er der gjerne 5-6 måneder i året. Anonymous poster hash: d498c...295

Før klimaendringene kanskje men ikke de siste ti årene.

Anonymous poster hash: 23640...ae6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...