lillefrø Skrevet 25. juli 2004 #1 Skrevet 25. juli 2004 Hei! Jeg har ei tulle som er 9 mnd hvert øyeblikk, og hun har nå reist seg opp på to bein. Vi har litt gåtrening inne i mellom og har hun sine H&M sandaler på seg løfter hun så stolt på beina og går som en drøm (mens vi holder henne selvfølgelig). Jeg bare lurer på når jeg bør gå til innkjøp av hennes første gåsko? De jeg så på i butikken er så tunge, finnes ikke disse lette gåskoene vi hadde i "gamle dager"? Mener ikke hun skal ha på seg sko hele tiden, men når vi trener litt på å gå ute, og når hun skal få leke ute, kunne det kanskje vært ide med sko? Takk for tips og råd:)
Gjest Tex Skrevet 25. juli 2004 #2 Skrevet 25. juli 2004 Det beste er å la henne gå barbeint så mye som overhodet mulig! Sko skal i utgangspunktet ha to funksjoner: Beskytte mot kulde Beskytte mot skade Dersom hun får gå sokke- og skoløs vil hun få anledning til å trene opp de bittesmå musklene i føttene bedre enn dersom du setter sko på henne.....
dreamy Skrevet 25. juli 2004 #3 Skrevet 25. juli 2004 Jeg kjøpte ikke sko til min datter før hun hadde lært seg å gå.. (slettet fordi det ikke hadde noe med spørsmålet å gjøre)
Gjest StoreSky Skrevet 25. juli 2004 #4 Skrevet 25. juli 2004 ... når ungen begynner å gå? Sko er til å beskytte mot kulde, skitt o.l. FOTEN klarer seg uten. en digresjon: synes det er teit med 4 mnd gamle babyer med sko på....
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2004 #5 Skrevet 25. juli 2004 ... når ungen begynner å gå? Sko er til å beskytte mot kulde, skitt o.l. FOTEN klarer seg uten. en digresjon: synes det er teit med 4 mnd gamle babyer med sko på.... En kommentar til deg! Jeg synes det er teit at folk svarer på innlegg uten å lese hva dem svarer til. Babyen er nesten 9 mnd da.
Thomasine Skrevet 25. juli 2004 #6 Skrevet 25. juli 2004 Enig med de over - trenger først sko når hun skal gå ute ( ikke i gress da, det er deilig for små barneføtter... :-) )! Og gjest: legg merke til at undomiel sa: "en liten digresjon". Dvs. at dette ikke har noe med saken å gjøre, men... ;) ...litt lei av at gjester til stadighet må små-kommentere unødvendige ting... :o :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå