Gå til innhold

Sterk smerte bakside av hode, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene, egentlig den siste uken har jeg hatt smerter i hode/nakkeparti. Det har vært verst på kveldene. I nakken har det vært en skjærende smerte etterfulgt av smerter i på høyre side av baksiden av hodet. Nå kjenner jeg smerten på bakside hode ganske intenst når jeg bare rører på hodet.. Noen som har noen som helst idé om hva det kan være? Har ikke legetime før til neste uke, og lurer på om noen har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: 100fe...a39
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det er mest sannsynlig stive musker i nakke og skulderparti. Jeg har det sånn ca 90% av tiden.

Anonymous poster hash: 09190...1a1
Skrevet

Det er mest sannsynlig stive musker i nakke og skulderparti. Jeg har det sånn ca 90% av tiden.

Anonymous poster hash: 09190...1a1

Tja, jeg er stiv i nakke og skulder konstant men aldri opplevd så intens smerte. Jeg har fryktelig vondt i hodet nå (høyre side), smerten (som føles skjærende) er ikke like ille nå, men hodet er så fryktelig vondt.. :(

Skrevet

TS over

Skrevet

Jeg har opplevd sånn type hodepine som du beskriver, og hos meg var det blodpropp.

Det er sjelden at det er så alvorlig som det var hos meg, men det kan jo være greit å sjekke det ut. De på legevakten trodde det var muskler hos meg som hadde spent seg og ga meg en sprøyte av ett eller annet muskelavslappende som hjalp et døgn, men så var det på'n igjen.

Det kan være muskler, det kan være migrene eller det kan være noe annet. Dette er min erfaring i hvert fall.

Skrevet

Jeg har opplevd sånn type hodepine som du beskriver, og hos meg var det blodpropp.

Det er sjelden at det er så alvorlig som det var hos meg, men det kan jo være greit å sjekke det ut. De på legevakten trodde det var muskler hos meg som hadde spent seg og ga meg en sprøyte av ett eller annet muskelavslappende som hjalp et døgn, men så var det på'n igjen.

Det kan være muskler, det kan være migrene eller det kan være noe annet. Dette er min erfaring i hvert fall.

:(:sjokkert: Håper ikke det er blodpropp ihvertfall...

Men, tror jeg skal ringe å få en hastetime hos fastlegen min imorgen jeg, i tilfelle det er noe alvorlig..

Tusen takk for svar!

TS

Skrevet

:(:sjokkert: Håper ikke det er blodpropp ihvertfall...

Men, tror jeg skal ringe å få en hastetime hos fastlegen min imorgen jeg, i tilfelle det er noe alvorlig..

Tusen takk for svar!

TS

Var ikke meningen å skremme deg unødig dersom det "bare" er hodepine uten noe alvorlig, men du beskriver akkurat sånn jeg hadde det, så tenkte jeg skulle nevne det.

Skrevet

Var hos fastlegen om akkurat det samme for ikke så lenge siden. Han stilte en hel haug med spørsmål osv, og deretter kom til konkusjonen om at det var forårsaket av stress.

Hadde anbefalt en massasjetime og deretter se hvordan du føles. Det hjalp veldig for meg.

Håper du føler deg bedre snart! :)

Skrevet

Var ikke meningen å skremme deg unødig dersom det "bare" er hodepine uten noe alvorlig, men du beskriver akkurat sånn jeg hadde det, så tenkte jeg skulle nevne det.

Neida, forstod det. Men det er bra at jeg fikk et slikt svar så jeg tar det litt mer seriøst, HVIS det kan være noe alvorlig. Ofte skal det veldig mye til for at jeg drar til legen..

Tusen takk for svar :)

TS

Skrevet

Var hos fastlegen om akkurat det samme for ikke så lenge siden. Han stilte en hel haug med spørsmål osv, og deretter kom til konkusjonen om at det var forårsaket av stress.

Hadde anbefalt en massasjetime og deretter se hvordan du føles. Det hjalp veldig for meg.

Håper du føler deg bedre snart! :)

Det kan nok høres riktig ut i forhold til meg.

Jeg stresser som en gal, men jeg gjør det hele tiden.

Skal ringe for å høre imorgen om jeg får en time :)

Tusen takk :)

TS

Skrevet

Det kan nok høres riktig ut i forhold til meg.

Jeg stresser som en gal, men jeg gjør det hele tiden.

Skal ringe for å høre imorgen om jeg får en time :)

Tusen takk :)

TS

Kan tenkes at det er stressutløst hodepine da ja.. Men sån ellers; hodepine som ikke forsvinner innen 3 dager skal alltid sjekkes hos lege. Veldig kraftig hodepine ville jeg gått til legevakt med.

Skrevet

Kan også være en nerve i klem :)

Håpe alt ordner seg!

Skrevet

Tusen takk for svar alle :)
kjenner den ganske intenst nå, når jeg rører på hodet. :( Får håpe jeg får kommet meg til legen imorgen..
TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...