AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Oups, gått opp aaaltfor mye over en lengre sykdomsperiode. Nå har jeg fått frieri og planene er sommer bryllup. Jeg MÅ klare gå ned mest mulig til da. Jeg får ikke gått på helsestudio grunnet både økonomi og tid. (Har flere barn som jeg er mye alene med) Så dette må jeg klare ved kosthold og evnt gå tur/hjemmetrening. Veier vel rundt 120kg og er 170 høy. Hva er realistisk å klare gå ned? Hvordan skal jeg klare gå ned mest mulig uten å gå på nutrilett i 8mnd? Kan noen sette opp et kosthold forslag? Jeg trenger virkelig hjelp. Kjenner jeg ble blank på hvordan jeg skal klare dette.Anonymous poster hash: 34e69...8e0
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Det anbefalte er å gå ned rundt 0,5 kg i uka, opp mot 1 kg er mulig med aktiv slanking. Valget for deg blir vel å finne ut om du ønsker lavkalori eller lavkarbo kosthold. Det er kostholdet som avgjør hvor mye du går ned, trening hjelper med å vedlikeholde og styrke musklene, og stramme opp kroppen. Hva som er et realistisk mål for vektnedgang kommer helt ann på din motivasjon og viljestyrke, og hvordan kroppen din reagerer på vektnedgang. For hjemmetrening kan jeg anbefale 30 days shred. Anonymous poster hash: 7a8bd...f7c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #3 Skrevet 30. november 2014 Det anbefalte er å gå ned rundt 0,5 kg i uka, opp mot 1 kg er mulig med aktiv slanking. Valget for deg blir vel å finne ut om du ønsker lavkalori eller lavkarbo kosthold. Det er kostholdet som avgjør hvor mye du går ned, trening hjelper med å vedlikeholde og styrke musklene, og stramme opp kroppen. Hva som er et realistisk mål for vektnedgang kommer helt ann på din motivasjon og viljestyrke, og hvordan kroppen din reagerer på vektnedgang. For hjemmetrening kan jeg anbefale 30 days shred.Anonymous poster hash: 7a8bd...f7c Hva går man mest ned på? Lavkarbo eller lavkalori?Anonymous poster hash: 34e69...8e0
Cata Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Det jeg kan anbefale deg, er at du melder deg inn i en eller annen av de vektklubbene som finnes på nett, slik at du får litt kostholdsanbefalinger samt verktøy til å måle kaloriforbruk og -inntak, samt en idé om sammensetning av kosten. Både VG og Grete Roede har, og jeg tror det er en i Dagbladet også. Eventuelt så last ned en "kalori og aktivitetsapp" på mobilen og begynn å tell kalorier. Jeg bruker selv MyFitnesspal, men Lifesum skal visst også være veldig god. Jeg skal ikke påberope meg ekspertise på emnet, for jeg er langt fra ekspert. Jeg har gått ned ca. 18 kg siste året ved bruk av en av de aktuelle vektklubbene. Det har jeg gjort ved å spise sunnere og trene mer. Så du kan jo få høre min erfaring i det minste, for jeg tror ikke jeg har kjørt noen form for ekstremvariant. Min typiske oppskrift har vært: Frokost: Usøtet frokostblanding med skummet melk Lunch: To brødskiver med magert kjøttpålegg. Middag: ca 200 g kjøtt eller fisk, 2 poteter og grønnsaker etter ønske. Kvelds: et par knekkebrød med ost, eller yoghurt med litt nøtter og honning. Jeg startet med 1400-1500 kcal per dag, da jeg hadde gått ned de første 10 kiloene sakket jeg av på tempoet og gikk opp til ca 1600-1700. Du bør nok starte med noe mer siden du er større enn jeg var. Muligens 1800 - 2000, basert på vill gjetning. Og husk at eksempelet jeg gir ovenfor er nettopp et eksempel. Jeg har så klart spist mer variert enn det ser ut som der, men mengdene er ganske typiske. Brus og sjokolade har vært nokså fy-fy i perioden, og er det enda. Jeg har tillatt meg begge deler , men begrenset det til moderate mengder typisk en gang i uken. Da jeg begynte å trene så gikk jeg en gang i uken og trente styrke på helsestudio. Etterhvert som jeg ble sterkere begynte jeg å gå to ganger, en gang på vanlig apparattrening, og en gang på gruppetime. Så begynte jeg etterhvert å jogge litt på mølle. For din del utgår jo alt det der, så du må finne andre måter. Jeg hadde god hjelp av sykkelen i sommer. Jeg syklet til og fra jobb og tok meg gjerne en søndagstur på sykkelen også. Jogging ute en kveld eller to i uka kan være greit. Begynn i det små hvis du ikke er vant til å jogge. I starten bare går du, men såpass raskt at du blir god og varm og skikkelig andpusten. Etterhvert som vekta går ned og formen øker kan du jo prøve å jogge etter det jeg kaller "lyktestolpemetoden". Jogg fra en lyktestolpe til neste, så går du raskt et par "stolpemellomrom" og så jogger du et intervall igjen. Du kan selvsagt gjøre det samme vha tid, jeg synes bare lyktestolper er enklere. Jogg et minutt, gå to, jogg et osv. Styrketrening er litt verre. Beste tips der er å google litt og se om du kan finne et program som kan utføres hjemme på stuegulvet. Armhevinger, knebøy, ryggøvelser og mageøvelser bør inngå. Alternativt så kan du vurdere å gå til innkjøp av litt hjelpemidler i form av strikk eller håndmanualer.
smygende_lodde Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Hva går man mest ned på? Lavkarbo eller lavkalori?Anonymous poster hash: 34e69...8e0 Det du går mest ned på er det du klarer å holde deg til Masse lykke til! :-) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå