Gå til innhold

Hvordan pynter dere kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Er bare litt morsomt å høre hvordan dere gjør det!

Har fått inntrykk av at det er en del som ikke legger så mye tid og penger i denne pyntingen. Kjekt å høre planene uansett..

Hos oss har min onkel fått ansvaret, han har grønne fingre til tusen og skal pynte med blomster han har drevet frem i sin egen hage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pyntet kirken med blomsterpynt på annenhver benkerad, hvite silkebånd, hvite roser og eføy.

Vi hadde to digre oppsatser på alteret med gladioler, hvite roser og eføy, vi hadde to små i samme stil i trappen opp til alteret og på kirketrappen ute hadde vi to enorme urner med bjerkeris og norske flagg. Alldeles dritlekkert og gjør seg veldig godt på alle bildene....

Skrevet

Vi hadde kun to buketter på alteret, som kirken hadde ordnet selv

Skrevet

Vi skal ha blomsteroppsatser i rødt, hvitt og grønt. Blir to alterbuketter, minibuketter på en 8 benkerader, blomsterdekorasjon på alterringen og noe grønt i trappetrinnene opp til hvor vi sitter under vielsen.

Skrevet

2 store oppsatser oppe ved alteret

hvit duk over alterringen, strør litt falske roseblader over

bjørkeportal over døra utenfor

dessuten står det masse fine blomster i krukker der fra før

Skrevet

Vi skal ha to oppsatser ved trappen opp til alteret.. Det er orchideer i høye blomsterpotter, afrikaliljer, grønne strå og eføy eller hjerteranke :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha to blomsteroppsatser på alteret. Ellers skal vi ha røde gerbera og kanskje litt grønt som benkeradpynt. Har ikke helt bestemt om jeg skal pynte de 5-6 første radene eller om de skal henge på annenhver rad.

Utenfor kirken skal vi sette blomsterkassene våre som nå står på balkongen (vi bor rett ved kirken, så det er ikke noe problem å flytte dem dit). I tillegg blir det sannsynligvis en krukke med solsikker utenfor.

Hvis jeg ikke forandrer mening da. Skal bestille blomster om et par dager.

Skrevet

Vi skal ikke ha noe pynt utenom det som kirken selv står for. Det blir to buketter ved alteret.

Skrevet

Har ikke kommet så langt at jeg har tenkt på det ennå jeg. Vi skal gifte oss kl. 16, så jeg tenker jo mest at noen kommer til å ringe og spørre oss om vi vil dele på utgiftene (regner med at blomstene blir stående i kirken).

Hvis ikke kommer vi antagelig til å plukke blomster i hagen til mamma og pappa, som vi også skal gjøre og pynte lokalet med, og så sette dette opp i kirken :)

Skrevet

giftet oss 12.juni, da det sto lupiner i veikanten overalt. Kvelden før plukket det vordende brudeparet to bøtter med mørkeblå lupiner. de ble brakt til kirken dagen eter, og det ble da to store krukker med lupiner på alteret, samt lagt enkle lupiner langs hele oppgangen. Enkelt, stilrent og superfint! Og gratis!

Venninnene mine tok ansvaret for å gjøre klart før vielsen. Kirketjeneren tilbød seg å rydde opp mot at de fikk blomstene til gudstjenesten på søndagen.

Foreldrene mine gjorde det samme for 32 år siden, de gikk ut kvelden før og plukket prestekrager som de spredte i midtgangen. (Vi giftet oss i samme kirke)

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...