Gå til innhold

Er det noen her som kan kontakte/se noen fra den "andre siden" her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg på om jeg tror eller ikke tror. Blir nesten etter humøret. Så kan vel kalles en slags skeptiker. Men tenker at jeg selvfølgelig tror om det bevises, ikke nødvendigvis håndfast altså, men noe som beviser det for meg personlig. Litt alla jeg tror det når jeg ser det.

Derfor lurer jeg på om det er noen på forumet som mener de har disse evnene. Ikke sånn veldig på jakt etter bevis i denne tråden, selv om jo hadde vært flott. Men jeg lurer på hvordan det virker. Hører jo at flere klarsynte sier at alle kan dette, men man lære seg å bruke evnen o.l.

Jeg har i løpet av livet opplevd små ting som er litt vanskelig å forstå, men ikke nok til å bli helt overbevist. Mye kan jo forklares med glemsomhet og forvirring.

Så jeg håper vel egentlig med denne tråden at det skal komme litt tanker rundt dette. Og selv om du kanskje ikke er klarsynt har du kanskje opplevd noe eller vil dele en erfaring. Tenker mye på døden og hadde vært litt fint om vi faktisk reiste til et annet sted og møtte våre kjære, som har forlatt oss, igjen.

Anonymous poster hash: 8c637...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser.
Det er langt i fra alle som ser, og jeg forstår godt at de ikke tror. Jeg hadde heller ikke trodd på noe jeg ikke kunne se, f.eks gud. Men etter flere opplevelser og å ha sett flere ting så tror jeg.

Alle kan ikke se ånder, kun enkelte. En ser også i forskjellig grad (mer eller mindre detaljer eller f.eks kun skygger). Det går ofte i familier.

Dessuten er det min erfarig at det ikke er "et fint sted en drar til" om en blir igjen, men heller at en blir igjen fordi en har noe uoppgjort, en er sint for noe eller noe annet som gjør at en blir værende. Litt sånn som når en ikke får sove fordi en er sint.

• Liker 2
Skrevet

Kontakt og kontakt, vet ikke hva jeg skal kalle det :P

Men har hatt "kontakt" med mammaen min og fetteren min :) Fetteren min døde i 91, samme året jeg ble født. Jeg ble deretter påkjørt i 2008, endte med koma i tre måneder, hjerneslag og hjerneblødning, og det var usikkert i to uker. Og da husker jeg at fetteren min kom til meg. Husker jo ikke helt hva han gjorde, men når jeg tenker tilbake på det, får jeg en rolig følelse i meg. Så jeg tror han kom å roet meg ned, sa at dette ville gå bra, dette skal du klare.

Mammaen min døde i 2013, og jeg har vel ikke den samme "kontakten" med henne, da jeg mange ganger har trengt at hun hadde vært der. Har jo heller aldri sett henne eller fetteren min, men hvis jeg har vært fryktelig frustrert og lei, og sagt til mamma at nå må du hjelpe meg, har jeg fått hjelp :)

Så jeg er litt delt, egentlig. I hva jeg skal tro på eller ikke. Det er nok noe der, men hva, vet jeg ikke :)

Skrevet

Nei det er forståelig at det ikke er like fint å måtte bli igjen. Men hvordan opplever du det? Er det skummelt/farlig og hva med de som "går over" kan du få kontakt med dem?

Beklager så mye spørsmål, men synes dette er veldig fascinerende. Jeg tror liksom litt, men så tenker jeg plutselig at det må vel bare stoppe og bli svart når vi dør. Vi er jo dyr vi også.

Anonymous poster hash: 5b442...60b

Skrevet

Kontakt og kontakt, vet ikke hva jeg skal kalle det :P

Men har hatt "kontakt" med mammaen min og fetteren min :) Fetteren min døde i 91, samme året jeg ble født. Jeg ble deretter påkjørt i 2008, endte med koma i tre måneder, hjerneslag og hjerneblødning, og det var usikkert i to uker. Og da husker jeg at fetteren min kom til meg. Husker jo ikke helt hva han gjorde, men når jeg tenker tilbake på det, får jeg en rolig følelse i meg. Så jeg tror han kom å roet meg ned, sa at dette ville gå bra, dette skal du klare.

Mammaen min døde i 2013, og jeg har vel ikke den samme "kontakten" med henne, da jeg mange ganger har trengt at hun hadde vært der. Har jo heller aldri sett henne eller fetteren min, men hvis jeg har vært fryktelig frustrert og lei, og sagt til mamma at nå må du hjelpe meg, har jeg fått hjelp :)

Så jeg er litt delt, egentlig. I hva jeg skal tro på eller ikke. Det er nok noe der, men hva, vet jeg ikke :)

Sånne historier der man er blitt alvorlig skadet eller også faktisk døde og blitt gjenopplivet er det mange av. Og veldig spennende. Beklager selvsagt at du ble skadet og håper det går bra nå. Men vitenskapen sier at det er hodet vårt som tuller, men tenker litt at spiller vel ikke så stor rolle om man faktisk opplever det. Men noen sier at det er ingenting også.

Skrevet (endret)

Nei det er forståelig at det ikke er like fint å måtte bli igjen. Men hvordan opplever du det? Er det skummelt/farlig og hva med de som "går over" kan du få kontakt med dem?

Beklager så mye spørsmål, men synes dette er veldig fascinerende. Jeg tror liksom litt, men så tenker jeg plutselig at det må vel bare stoppe og bli svart når vi dør. Vi er jo dyr vi også.

Om det er skummelt/farlig kommer an på hver enkelt. Har møtt på enkelte som har føltes veldig truende og skumle og som om de vil de levende noe vondt, men har også sett et familiemedlem og det føltes bare trygt og godt. Skal sies at positiv tilstedeværelse er sjeldnere enn negtiv.

Jeg kan få kontakt ja, men er litt forsiktig med det. Viss en er veldig åpen for det og oppsøker det vil du også oppleve mer, og du kan ubevisst tiltrekke deg negative tilstedeværelser.

Men det er helt opp til hver enkelt hva de tror og om de tror. Jeg tror fordi jeg har opplevd håndfaste bevis, og forstår godt at andre ikke tror viss de ikke er mottagelige for sånt :)

Edit: skrivefeil

Endret av PrinsesseNila
  • Liker 1
Skrevet

Om det er skummelt/farlig kommer an på hver enkelt. Har møtt på enkelte som har føltes veldig truende og skumle og som om de vil de levende noe vondt, men har også sett et familiemedlem og det føltes bare trygt og godt. Skal sies at positiv tilstedeværelse er sjeldnere enn negtiv.

Jeg kan få kontakt ja, men er litt forsiktig med det. Viss en er veldig åpen for det og oppsøker det vil du også oppleve mer, og du kan ubevisst tiltrekke deg negative tilstedeværelser.

Men det er helt opp til hver enkelt hva de tror og om de tror. Jeg tror fordi jeg har opplevd håndfaste bevis, og forstår godt at andre ikke tror viss de ikke er mottagelige for sånt :)

Edit: skrivefeil

Hørtes skummelt ut. Har det Vært ånder som vil ha hjelp av deg da?

Skrevet

Hørtes skummelt ut. Har det Vært ånder som vil ha hjelp av deg da?

Nei, det er bare tull. Det er ikke "levende tenkende vesner" men mer et ekko av en person som en gang var. Å "hjelpe" er ikke et konsept de forstår eller ville bedt om. De oppsøker ikke noen for å få hjelp. Du kan selvsagt be noe(n) komme seg ut av huset ditt, men om de kommer til noe bedre sted eller forlater stedet i det heletatt eller permanent er ikke noe jeg ville regnet med.

Skrevet

Jeg er veldig åpen for det, jeg er ikke noe god på å stenge av. Jeg opplever nesten utelukkende positive. Har hendt et par ganger at det har vært noen negative, men det snur seg til positivt allikevel.

Jeg er ikke klarsynt, jeg ser ikke. Men jeg føler. Og får inn tanker. Noen ganger virker det som om det bare er meg selv som dikter opp, men så får jeg tilbakemeldinger på at det stemmer, så jeg tror på at jeg får kontakt.

Mange mener det er coldreading, men jeg har snakket med folk på tlf bl.a - og som regel sitter jeg med lukkede øyne, for da ser jeg "innvendig", litt som når jeg lukker øynene og ser for meg en bil f.eks. Jeg tror ikke det er coldreading, men ekte det jeg opplever og tar inn.

Skrevet (endret)

Nei det er INGEN på forumet her så har hatt kontakt med døde enkelt og greit fordi dette ikke er mulig.

De døde kan ikke prate for de er som vi alle vet, døde.

Endret av WubWub
  • Liker 2
Gjest paramount
Skrevet

Nei det er INGEN på forumet her så har hatt kontakt med døde enkelt og greit fordi dette ikke er mulig.

..men det er slik du oppfatter det.Hva andre tror og mener er deres oppfattelse...ikke sant :)

• Liker 3
Skrevet

Amen.

Og som du sier i signaturen: Ferdig snakka.

• Liker 1
Skrevet

..men det er slik du oppfatter det.Hva andre tror og mener er deres oppfattelse...ikke sant :)

De kan gjerne oppfatte så mye de vil, men de har ikke rett.

Alle forsøk på "kontakt" og opplevelser av "kontakt" har ingenting med de som faktisk er døde å gjøre.

Gjest paramount
Skrevet

De kan gjerne oppfatte så mye de vil, men de har ikke rett.

Alle forsøk på "kontakt" og opplevelser av "kontakt" har ingenting med de som faktisk er døde å gjøre.

Men hvordan kan du påstå at de ikke har rett??

• Liker 2
Skrevet

Sånne historier der man er blitt alvorlig skadet eller også faktisk døde og blitt gjenopplivet er det mange av. Og veldig spennende. Beklager selvsagt at du ble skadet og håper det går bra nå. Men vitenskapen sier at det er hodet vårt som tuller, men tenker litt at spiller vel ikke så stor rolle om man faktisk opplever det. Men noen sier at det er ingenting også.

Dette fenomenet har nok mange som har dødd for så å bli gjennopplivd opplevd. Mange kan fortelle om at de så lyset å kunne prate med sin avdøde familien på den "andre siden", hvertfall de TROR dette.

I virkeligheten er det bare en ekstremt virkelig drøm. Hjernen fortsetter leve ca 30 sekunder etter hjertet stopper og i denne perioden så eksploderer hjernen av aktivitet.

Vitenskapen forklarer fenomenet nærmere i artikkelen her :

http://forskning.no/hjernen/2013/08/bevissthet-etter-doden

De fleste av oss har nok hørt om fenomenet: Mennesker som har satt foten over terskelen til dødsriket vender tilbake og kan fortelle om fantastiske opplevelser fra den andre siden.
Omtrent 20 prosent av menneskene som overlever en hjertestans har slike erfaringer. Hendelsene blir ofte beskrevet som svært livlige og nærmest mer virkelig enn virkeligheten.
Nå har imidlertid Jimo Borjigin fra University of Michigan og kollegaene hennes gjort EEG-undersøkelser av hjernebølgene til våkne, bedøvede og døende rotter. Og resultatene viser at aktiviteten i hodet slett ikke flatet ut med en gang hjerteslagene stopper.
Signaturen av hjernebølgene under hjertestansen vitnet om en særdeles våken toppetasje.
Dataene tyder på at pattedyrhjernen kan drive intern informasjonsbehandling på høyt nivå under klinisk død, skriver Borjigin og co i en artikkel som nå er publisert i PNAS Early Edition.
Skrevet

Men hvordan kan du påstå at de ikke har rett??

Fordi den som er død er avgått ved døden og slukket ut. Borte vekk, poff.

Jeg har aldri hørt om noen som har snakket med sine barn før fødselen...

Fordi de ikke kjenner til disse barna og ikke vet noe om dem.

Hvis man kan snakke med folk "på den andre siden" ville man også kunne snakke med barn man ikke har fått enda.

Noen ingen noen sinne forteller om at de holder på med.

Alt dette snakket om "de døde på den andre siden" handler om menneskert manglende evne til å tåle tapet av mennesker de har kjent og brydd seg om, eller hatt en følelsesmessig relasjon til.

Folk har forfedrekultuset i årtusener.

Fordi de ikke makter å faktisk miste dem som dør.

Folk dør. Det er bare å akseptere at de dør og forsvinner. På samme måten som man ikke snakker med de som ennå ikke er født, kan man ikke snakke med de som har dødd.

Skrevet

Dette fenomenet har nok mange som har dødd for så å bli gjennopplivd opplevd. Mange kan fortelle om at de så lyset å kunne prate med sin avdøde familien på den "andre siden", hvertfall de TROR dette.

I virkeligheten er det bare en ekstremt virkelig drøm. Hjernen fortsetter leve ca 30 sekunder etter hjertet stopper og i denne perioden så eksploderer hjernen av aktivitet.

Vitenskapen forklarer fenomenet nærmere i artikkelen her :

http://forskning.no/hjernen/2013/08/bevissthet-etter-doden

De fleste av oss har nok hørt om fenomenet: Mennesker som har satt foten over terskelen til dødsriket vender tilbake og kan fortelle om fantastiske opplevelser fra den andre siden.
Omtrent 20 prosent av menneskene som overlever en hjertestans har slike erfaringer. Hendelsene blir ofte beskrevet som svært livlige og nærmest mer virkelig enn virkeligheten.
Nå har imidlertid Jimo Borjigin fra University of Michigan og kollegaene hennes gjort EEG-undersøkelser av hjernebølgene til våkne, bedøvede og døende rotter. Og resultatene viser at aktiviteten i hodet slett ikke flatet ut med en gang hjerteslagene stopper.
Signaturen av hjernebølgene under hjertestansen vitnet om en særdeles våken toppetasje.
Dataene tyder på at pattedyrhjernen kan drive intern informasjonsbehandling på høyt nivå under klinisk død, skriver Borjigin og co i en artikkel som nå er publisert i PNAS Early Edition.

Eller, som det også er bevist i studier med astronauter, som trener på å tåle så ekstreme g-krefter at oksygenet forsvinner fra hjernen: De forteller om de samme synene, selv om de overhode aldri var døde.

Det er hjernens shut-down prosess.

• Liker 1
Skrevet

Føler meg likevel usikker, klarer ikke helt å slå meg til ro på verken den ene eller andre siden av slike spørsmål. Vitenskapelig er det jo usannsynlig, men likevel mye vitenskapen ikke kan gi svar på. Og mye vi tar som fakta er faktisk bare teorier som tilslutt er så anerkjente at vi tar det som sant. Så selv om jeg har lyst til å tro at det er noe, så holder jeg jo en knapp på det vitenskapelige og dens bevisbyrde. Bare så rart hvor mye som stemmer når klarsynte gjengir ting. Eller spådommer eller tilbakeblikk. Er det vanlig for andre også med så nøyaktige gjengivelser når andre også har flaks og gjetter riktig?

Skrevet

Ryddet for hetsende kommentar + svar.

Irrlys, mod.

Skrevet

Jeg tror det å se/høre "mennesker fra den andre side" er en form for paranoia og har paraleller til dem som ser og hører ting og har forfølgelsesvanvidd. Det er irrasjonelt å tro at døde personer skal kunnes kommuniseres med, selvfølgelig sier det seg selv at det ikke er mulig og å tenke annet er fullstendig ulogisk.

Så sett gjennom mine øyne så bekymrer jeg meg for dem som ser/hører noen fra den andre siden, de burde fått hjelp så de ble kvitt disse stemmene i eget hode - heller enn å kommunisere med andre så henter de alt de formidler i eget hode...

Som dere skjønner så tror jeg ikke på slikt vissvass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...