Førstegangsmamma Skrevet 30. november 2014 #1 Skrevet 30. november 2014 Hei! Har en gutt på 15 uker som spiser hver eneste time.. Han må ha pupp før han skal sove og med engang han våkner. Han er våken 1 time omgangen på dagen, og før han skal sove må han ha pupp. Legger han våken i vognen og triller han i søvn. Så våknet han nesten alltid etter 1 time og må ha pupp igjen. Og slik går dagen! Om natten samsover vi grunnet dette.. Noen som har tips forresten til å få han til å sove i egenseng når han er avhengig av vugging/trilling? Han sover også nesten ikke på kvelden.. Tar kveldsrutinen siden han ble født med dempet lys i huset, pyjamas og bad (annenhver kveld) kl.18:00 før han får pupp og legges i vognen. Sover Max 1 time kanskje bare 30 min.. Og er gjerne våken lenge før han vil sove igjen.. Natta har ikke blitt før 23:00 siste dagene.. Blir utslitt da pappa jobber i Nordsjøen. Takk for alle tips!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #2 Skrevet 30. november 2014 Kanskje det er på tide å prøve med litt fast føde? Anonymous poster hash: 42364...636 3
Førstegangsmamma Skrevet 30. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2014 Ja, for økeperiode kan ikke vare over 1 mnd? Legger også til at han bruker smokk når han sover. Men skal prøve meg på mat neste uke tenker jeg. Må vel vente til han akkurat er 4mnd?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #4 Skrevet 30. november 2014 Hvis det er dager om å gjøre før babyen er 4mnd så tror jeg ikke det skal gjøre så mye å begynne nå. Anonymous poster hash: 42364...636 1
captiva Skrevet 30. november 2014 #5 Skrevet 30. november 2014 Han blir kanskje ikke mett nok? Ville nok prøvd å gi litt mme og/eller grøt. høres slitsomt ut for dere begge å holde på sånn. En mett baby sover bedre og lenger. 1
Førstegangsmamma Skrevet 30. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2014 (endret) Han blir kanskje ikke mett nok? Ville nok prøvd å gi litt mme og/eller grøt. høres slitsomt ut for dere begge å holde på sånn. En mett baby sover bedre og lenger. Ja, er veldig slitsomt. Men det har vært verre. Ville ikke sove utenom i armene mine og kunne ikke legge han ned i våken tilstand på noen som helst måte før han ble 2,5 mnd. Nå kan vi bruke vognen 😁 jeg ser jeg sikkert postet denne tråden feil sted også.. Helt ny på dette forum greiene. Men takk for svar. Har tidligere prøvd å gi Mme etter jeg har ammet, men da vil han ikke ha.. Får prøve med noe advokado mos med mm. Endret 30. november 2014 av Førstegangsmamma
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #7 Skrevet 30. november 2014 Jeg måtte gå fra fullamming.Men jeg slanket meg og tror jeg ville forsøktå spise mer hvis det var i dag. Ikke ment som et spark til deg ts, men til meg selv. Anonymous poster hash: 7ca53...bd8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 Uff, det høres helt forferdelig ut! Jeg har aldri forstått meg på folk som legger opp til slike uvaner. Å trille i søvn er jo noe dere legger opp til selv, og å samsove er akkurat det samme. Og mat HVER time!? Når mi var på den alderen sov hun i senga si (hadde sprinkelsengen helt inntill min seng, dersom hun våknet om natten), hun sov natten gjennom fra kl. 21 til kl 08 uten mat. Jeg har aldri vennt mine til å bli bysset og trillet i søvn, da jeg har andre ting jeg ønsker å gjøre også, ikke BARE trille og bære og mate. Kos og nærhet får hun når hun er våken. Vi startet med grøt like før hun ble 4 måneder og var oppe i en full porsjon etter noen få dager. Hun elsker risgrøt med mais, og fikk ikke noen problemer med magen. Feilen mange gjør er at de ikke legger babyene fra seg når de sovner. Når de er nyfødte er de fleste glade i nærhet og kroppskontakt, men legg de ned når de er i ferd med å sovne, og la de bli vant til å sove alene fra de er bittesmå. Anonymous poster hash: 9fa1f...bda 1
Piri Formis Skrevet 30. november 2014 #9 Skrevet 30. november 2014 (endret) Uff, det høres helt forferdelig ut! Jeg har aldri forstått meg på folk som legger opp til slike uvaner. Å trille i søvn er jo noe dere legger opp til selv, og å samsove er akkurat det samme. Og mat HVER time!? Når mi var på den alderen sov hun i senga si (hadde sprinkelsengen helt inntill min seng, dersom hun våknet om natten), hun sov natten gjennom fra kl. 21 til kl 08 uten mat. Jeg har aldri vennt mine til å bli bysset og trillet i søvn, da jeg har andre ting jeg ønsker å gjøre også, ikke BARE trille og bære og mate. Kos og nærhet får hun når hun er våken. Vi startet med grøt like før hun ble 4 måneder og var oppe i en full porsjon etter noen få dager. Hun elsker risgrøt med mais, og fikk ikke noen problemer med magen. Feilen mange gjør er at de ikke legger babyene fra seg når de sovner. Når de er nyfødte er de fleste glade i nærhet og kroppskontakt, men legg de ned når de er i ferd med å sovne, og la de bli vant til å sove alene fra de er bittesmå.Anonymous poster hash: 9fa1f...bda Oj, så fint at du har fasiten! Men det er faktisk ikke så enkelt for alle barn, selv om det har vært det for deg. Endret 30. november 2014 av Piri Formis 7
Harlekin Skrevet 30. november 2014 #10 Skrevet 30. november 2014 (endret) Uff, det høres helt forferdelig ut! Jeg har aldri forstått meg på folk som legger opp til slike uvaner. Å trille i søvn er jo noe dere legger opp til selv, og å samsove er akkurat det samme. Og mat HVER time!? Når mi var på den alderen sov hun i senga si (hadde sprinkelsengen helt inntill min seng, dersom hun våknet om natten), hun sov natten gjennom fra kl. 21 til kl 08 uten mat. Jeg har aldri vennt mine til å bli bysset og trillet i søvn, da jeg har andre ting jeg ønsker å gjøre også, ikke BARE trille og bære og mate. Kos og nærhet får hun når hun er våken. Vi startet med grøt like før hun ble 4 måneder og var oppe i en full porsjon etter noen få dager. Hun elsker risgrøt med mais, og fikk ikke noen problemer med magen. Feilen mange gjør er at de ikke legger babyene fra seg når de sovner. Når de er nyfødte er de fleste glade i nærhet og kroppskontakt, men legg de ned når de er i ferd med å sovne, og la de bli vant til å sove alene fra de er bittesmå. Anonymous poster hash: 9fa1f...bda Feilen du gjør, er å anta at din situasjon passer alle, og at det utelukkende er din fortjeneste at barnet ditt var såkalt "enkelt" For min del var det umulig å legge barnet mitt fra meg når hun holdt på å sovne, da våknet hun med det samme, og ettersom jeg allerede var helt på felgen av søvnmangel, var jeg faktisk nødt til å gjøre det som funket, nemlig å la henne sovne ved puppen / inntil meg / oppå meg. At TS' sitt barn vil die hver måned som 4 mnd gammel, har ikke noe med at hun gjør noe galt, men sannsynligvis med at barnet begynner å bli klart for fast føde. Endret 30. november 2014 av Harlekin 7
Ninanit Skrevet 30. november 2014 #11 Skrevet 30. november 2014 Uff, det høres helt forferdelig ut! Jeg har aldri forstått meg på folk som legger opp til slike uvaner. Å trille i søvn er jo noe dere legger opp til selv, og å samsove er akkurat det samme. Og mat HVER time!? Når mi var på den alderen sov hun i senga si (hadde sprinkelsengen helt inntill min seng, dersom hun våknet om natten), hun sov natten gjennom fra kl. 21 til kl 08 uten mat. Jeg har aldri vennt mine til å bli bysset og trillet i søvn, da jeg har andre ting jeg ønsker å gjøre også, ikke BARE trille og bære og mate. Kos og nærhet får hun når hun er våken. Vi startet med grøt like før hun ble 4 måneder og var oppe i en full porsjon etter noen få dager. Hun elsker risgrøt med mais, og fikk ikke noen problemer med magen. Feilen mange gjør er at de ikke legger babyene fra seg når de sovner. Når de er nyfødte er de fleste glade i nærhet og kroppskontakt, men legg de ned når de er i ferd med å sovne, og la de bli vant til å sove alene fra de er bittesmå.Anonymous poster hash: 9fa1f...bda Idiot... Er forskjell på barn. Min første var som din, mens min andre er som ts beskriver. Sånt kan man ikke planlegge!
Oenothera Skrevet 30. november 2014 #12 Skrevet 30. november 2014 Vi begynte med grøt til lillemann når han var litt over tre mnd, dette var i samarbeid med helsesøster og grunnen var st han rett og slett ikke ble mett nok av melk. så prøv deg frem med grøt du! Litt av gangen:) 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #13 Skrevet 30. november 2014 Idiot... Er forskjell på barn. Min første var som din, mens min andre er som ts beskriver. Sånt kan man ikke planlegge! Ja, det er forskjell på barn, jeg har 4 så det er jeg fullstendig klar over. MEN det er foreldrene som legger opp til hvilke rutiner barna går inn i, og derfor er det viktig å lage slike gode rutiner fra dag 1. (Selv om noen mener at barn ikke kan få rutiner så tidlig, barn er faktisk født med rutiner, de, f.eks. har de et søvnmønster fra de var i magen). Det er slett ikke normalt å amme en 4-måneder gammel baby hver time, og det skjer ikke dersom man innfører andre rutiner. Anonymous poster hash: 9fa1f...bda
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #14 Skrevet 30. november 2014 Uff, det høres helt forferdelig ut! Jeg har aldri forstått meg på folk som legger opp til slike uvaner. Å trille i søvn er jo noe dere legger opp til selv, og å samsove er akkurat det samme. Og mat HVER time!? Anonymous poster hash: 9fa1f...bda Vel, da kan jeg fortelle deg noe, som du tydeligvis ikke visste, til tross for at du har FIRE barn. Vi var fast bestemte på at barnet overhode ikke skulle trilles/gynges/svinges i søvn, men guess what! Hun ville ikke sove på NOEN annen måte. Den første måneden sov hun jo hele tiden, og vi passet på å la henne sove i fred, uten at vi bysset på noen som helst måte. Men etterhvert ble det vanskeligere og vanskeligere for henne å finne søvnen til tross for at vi ikke hadde introdusert trilling/gynging/svinging. Så...hva tror du man gjør da? Jo, da gjør man det som funker, slik at babyen får den sårt tiltrengte søvnen. Jeg var iallefall IKKE interessert i å la jenta mi gråte av trøtthet uten å tilta meg noe som helst. Anonymous poster hash: 5d2ce...5ae 3
Steget Skrevet 30. november 2014 #15 Skrevet 30. november 2014 Prøv med litt grøt på dagtid og se om det hjelper. så innfører du grøt på kvelden. han blir nok ikke mett nok av melken lenger. har selv en gutt på 5 måneder som har spist hyppig. det er slitsomt å amme konstant! men hos oss hjalp det med grøt.
Nicoline86 Skrevet 30. november 2014 #16 Skrevet 30. november 2014 Min jente er akkurat 4 mnd i dag. Jeg fullammer også. Det jeg pleier å gjøre er at jeg legger meg med henne og ammer i sengen vår om kvelden når hun skal sove, så flytter jeg henne over til hennes seng når hun har sovnet eller når jeg legger meg. Hun må også ammes hver gang hun skal sove, men jeg vugger henne ikke. OL dagen gir jeg henne pupp så legger jeg henne ned når hun har sovnet. Våkner han når han har sovnet viss du legger han i sengen sin? Og har du prøvd å legge deg med han slik jeg gjør om kvelden? Samboeren min jobber også i Nordsjøen, var litt morsomt 🙊😊
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #17 Skrevet 30. november 2014 Vel, da kan jeg fortelle deg noe, som du tydeligvis ikke visste, til tross for at du har FIRE barn. Vi var fast bestemte på at barnet overhode ikke skulle trilles/gynges/svinges i søvn, men guess what! Hun ville ikke sove på NOEN annen måte. Den første måneden sov hun jo hele tiden, og vi passet på å la henne sove i fred, uten at vi bysset på noen som helst måte. Men etterhvert ble det vanskeligere og vanskeligere for henne å finne søvnen til tross for at vi ikke hadde introdusert trilling/gynging/svinging. Så...hva tror du man gjør da? Jo, da gjør man det som funker, slik at babyen får den sårt tiltrengte søvnen. Jeg var iallefall IKKE interessert i å la jenta mi gråte av trøtthet uten å tilta meg noe som helst. Anonymous poster hash: 5d2ce...5ae Og da kan jeg fortelle deg at du legger opp til at babyen din får dårlige søvnvaner. Anonymous poster hash: 9fa1f...bda
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #18 Skrevet 30. november 2014 Og da kan jeg fortelle deg at du legger opp til at babyen din får dårlige søvnvaner. Anonymous poster hash: 9fa1f...bda Jammen, kan ikke du fortelle meg hva man skal gjøre når en baby ligger og gråter fordi den er altfor trøtt, men ikke greier å finne søvnen? Forresten, jenta mi er nå ett år, og har langt ifra dårlige søvnvaner. Sovner halv sju på kvelden, og våkner halv åtte på morgenen. Så jeg er forbi det stadiet. Anonymous poster hash: 5d2ce...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #19 Skrevet 30. november 2014 En annen uting mange gjør er at de ammer i søvn og babyen får dermed ikke opp luft. Raping etter amming er alfa omega for en god søvn. Om man ammer i søvn sovner babyen raske, men den våkner etter kort tid og er urolig fordi den ikke har fått opp all luft. Anonymous poster hash: 9fa1f...bda
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #20 Skrevet 30. november 2014 Jammen, kan ikke du fortelle meg hva man skal gjøre når en baby ligger og gråter fordi den er altfor trøtt, men ikke greier å finne søvnen? Forresten, jenta mi er nå ett år, og har langt ifra dårlige søvnvaner. Sovner halv sju på kvelden, og våkner halv åtte på morgenen. Så jeg er forbi det stadiet. Anonymous poster hash: 5d2ce...5ae Da klapper og koser og trøster man babyen mens den ligger i sin egen seng. Anonymous poster hash: 9fa1f...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå