Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har langt hår ned til puppene ca.

MEN jeg har ganske kort hår rundt ansiktet. Får ikke alt håret bak i en hale om dere skjønner. Det er greit nok det, ser helt ok når jeg retter det.

Problemet er at jeg har naturlige krøller/bølger i håret. I lengdene ser det helt greit ut når jeg ikke retter det, men det håret rundt ansiktet; ser ikke ut!!

Så jeg er komt i en ond sirkel.. Jeg retter håret som er rundt ansiktet. Dvs: luggen og håret på sidene av ansiktet, for om jeg ikke retter det så stikker det til alle kanter, jeg får det ikke bak i en hestehale.. så det blir jo utrolig slitt, og vokser ikke!!

Har gått en del med hårbånd for å få det bort fra ansiktet siden jeg prøver å spare det, men merker at det sliter det også.. Blir så frustrert..

Om jeg bare hadde fått det langt nok til å dra det bak, så hadde jeg sluppet å rette, og dermed hadde det blitt langt og ikke så slitt.. Men jeg mangler en god del cm for å få det i en høy hestehale.. Så nå bare sliter jeg på det, og det er og forblir i samme lengde.. Hatt det slik nå siden forrige vinter.. :(

Tar ølgjær, bruker proteinkurer, prøver å spise sånn nogenlunde sunt, bruker frisørshampoo/balsam/kur, bruker varmebeskyttende.. Huff :( Noen tips til hva jeg kan gjøre med håret slik at det vokser i lag med det andre håret?

Er ca denne lengden på sidene: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFW3D2-Vo2HQpFuYJQlsWO5kWeJ2H_LR95vDLaVj2qHT9bY1ToqA , bare at jeg har luggen helt på siden og ikke over i ansiktet. Resten av håret er langt, men har samme lengden på sidene som på bildet.. håret bak er langt da. Så dere kan tenke dere hvordan det ser ut med krøller, og resten av håret er sånn noelunde rett pga. tyngden på lengden..

Ser dette ble mye gjentakelse og surr, men håper dere skjønte, og evt. har noen tips? :)

Mvh.

Jente 20 år

Anonymous poster hash: 09da5...676
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, så jeg må bare snakke av erfaring. Jeg har i flere år hatt hår som ikke ville vokse ti lengre enn skulderlengde, men en dag farget jeg det fra blondt til mørkt og klippet meg ENDA kortere (litt under ørene).

Jeg brukte extensions på den tiden, så det var ikke noe som vistes. Av en eller annen grunn vokste håret mitt i rekordfart etter det, og nå har jeg hår til ca. midten av ryggen, noe jeg aldri før har hatt i mitt liv.

Men som sagt er jeg ikke noen ekspert, så jeg vet ikke hva det var som egentlig gjorde det! Sikkert lurt å stusse den korte delen av håret ditt om det er slitt, så tuppene ikke splitter seg mer opp.

Skrevet

Hvilke hårbånd bruker du, om det sliter på håret ditt? Jeg har lignende hår som deg, og jeg bruker klyper (clawclips) eller vanlige hårspenner for å få håret bort fra ansiktet.

Anonymous poster hash: e4bc1...9ee
Skrevet

leave-in produkter er ganske bra! syns det nesten er bedre enn kurer! :D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...