Emiliania Skrevet 10. desember 2014 #21 Skrevet 10. desember 2014 Det kreves ikke at du kan nederlandsk når du kommer til Norge, siden det er et EØS land. Det som må tenkes på er: - barnehageplass - skoleplass, da nederlanske barn starter på skolen i 4-årsalderen. Så kanskje også finne ut hva barnet må kunne om dere eventuelt flytter ned. - pass, fødselsattest (og godkjennig av far) er nødvendig når dere skal skrives inn i systemet, så det må med. Og, det skal stemples (fylkeskommunen). - Hvilke forsikringer som er nødvendige, sånn som helseforsikring, WA-forsikring (eller skade-forsikring). Om du har mulighet, les denne: http://stuffdutchpeoplelike.com/(en kanadisk kvinne som skriver om nederlanske rariteter). Lot svigers og mannen se den, de lo godt og kjente igjen en del ting der. Og, jeg synes Nederland er et fantastisk flott land å bo i, perfekte sykkelveier (dog håpløse syklister), mennesker er mer åpne og inkluderende (av de jeg har møtt). Dog, jeg savner nå det å kunne gå i fjellet/skogen, det skal jeg innrømme.. Ellers er det egentlig ikke stort jeg savner annet enn familien min og kvikk lunsj.
verazon Skrevet 10. desember 2014 #22 Skrevet 10. desember 2014 Ellers er det egentlig ikke stort jeg savner annet enn familien min og kvikk lunsj. Har du smakt Kitkat? De har det overalt, basically det samme som kvikk lunsj
Emiliania Skrevet 10. desember 2014 #23 Skrevet 10. desember 2014 Har du smakt Kitkat? De har det overalt, basically det samme som kvikk lunsj Det har jeg smakt (også vokst opp med det), og det er ikke som kvikk lunsj. Det er noe med sjokoladen fra Freia, den er ikke så søt som den britiske sjokoladen.
verazon Skrevet 10. desember 2014 #24 Skrevet 10. desember 2014 Det har jeg smakt (også vokst opp med det), og det er ikke som kvikk lunsj. Det er noe med sjokoladen fra Freia, den er ikke så søt som den britiske sjokoladen. Haha jeg smaker ikke noe forskjell, men husker jeg ble veldig lei meg da jeg ikke fant Kitkat i Norge og veldig glad da jeg fant Kvikk lunsj ;P
Chiroptera Skrevet 11. desember 2014 Forfatter #25 Skrevet 11. desember 2014 Enig med det at de virker så inkluderende og vennlige og ikke minst sosiale nederlenderne. Tror jeg vil komme til og savne brunosten hehe.
Emiliania Skrevet 11. desember 2014 #26 Skrevet 11. desember 2014 Enig med det at de virker så inkluderende og vennlige og ikke minst sosiale nederlenderne. Tror jeg vil komme til og savne brunosten hehe. Bare å få venner eller familie til å sende det nedover.. Når vi får besøk fra hjemlandet, kommer brunost og makrell i tomat med nedover.
Chiroptera Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #27 Skrevet 14. desember 2014 Hehe, ja det må jo være obligatorisk! Ellers så er det jo så morro å handle i butikkene der nede. De har jo så mye herlig krydret kjøtt osv der som ikke finnes her. Huff, av og til skulle livet vært litt enklere At det bare var og pakke sakene og dra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå