Gå til innhold

PCOS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17år og nylig fått vite at jeg har PCOS og det blir vanskelig for meg og få barn..

Dette har påvirket meg veldig mye at jeg har hatt deprisjon i 4mnd nå.., jeg hater og snakke om det, for jeg synest det er grusomt, så jeg prøver her som anonym.
Jeg elsker barn og jeg vil så gjerne få barn en gang i livet, men jeg trenger håp..

Så derfor spørr jeg om det er noen som har det samme som meg og har fått barn eller prøver å få barn, som kan fortelle deres historie, slik at jeg kan få bedre tanker.

Anonymous poster hash: 562df...66b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk barn, uten problem :) Ta nå ikke alle sorger på forskudd, sannsynligheten er stor for at du og vil få barn, du vil kanskje trenge litt hjelp, men barn vil du nok få, når tiden er inn for det. :hug:

• Liker 1
Skrevet

Bestill time hos lege og få skikkelig informasjon om hva det innebærer, både med helse, syklus, forebygge kosmetiske plager, og ha best mulig fruktbarhet. Mange får barn uten problemer, noen trenger behandling for å bli mor. Du kan ha et godt liv med pcos også.

Skrevet

Venninna mi har også barn selv om hun har PCOS.

Skrevet

Jeg har også pcos, men har fått barn :) Tok riktignok litt tid å bli gravid, men gikk til slutt :)

Anonymous poster hash: dee0e...010
Skrevet

kjære deg, jeg vet hvordan det er å få en beskjed om at man kanskje ikke kan få egne barn. Jeg er selv 27 og fikk beskjeden nå i høst, det er tungt, men jeg har en samboer og familie som støtter meg. jeg har ikke pcos, men endometriose.

Det er heldigvis slik at legene ikke kan gi deg 100 % visshet om at du ikke kan få barn (med mindre du har fjernet begge egglederne eller ikke produserer egg) . Det er alltid en mulighet, det er den du må gripe tak i og sette håp ved.

Jeg har etter å ha fått diagnosen meldt meg inn i et forum for endometriose, der er det flere som også har pcos. Mange av de har fått barn på egenhånd, selv om legene sa at de mest sannsynlig ikke kunne få barn. Jeg tror at de fleste av oss kan få barn, selv om vi har sykdommer som kan gi oss ekstra utfordringer.

Finn et forum hvor du kan stille spørsmål og snakke med andre i samme situasjon som deg. Det er både godt for deg, og det kan lette litt på sinn og depresjon.

Det kan og være lurt å snakke med den som gav deg diagnosen og spørre om det finnes en gynekolog i ditt område som har god greie på Pcos. god oppfølging er viktig og betryggende.

Anonymous poster hash: 10da0...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...